הפרש גילאים בין אחים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפרש גילאים בין אחים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.01.2010

האם יש הפרש גילאים "אידיאלי" בין אחים ואם כן, מהו? מהם היתרונות והחסרונות להפרש גילאים גדול ומהם כאשר ההפרש הוא קטן?



 מאת: בת-שיר סולמי, גננת ובעלת תואר ראשון בחינוך


הפרש גילאים בין אחים

 האם יש הפרש גילאים "אידיאלי" בין אחים ואם כן, מהו? מהם היתרונות והחסרונות להפרש גילאים גדול ומהם כאשר ההפרש הוא קטן?

 

הפרש אידיאלי? אין דבר כזה

הרבה זוגות מתחתנים וכעבור זמן קצר נכנסים לעולם ההורות. לאחדים מהם העול הכרוך בגיל ילדים הוא שוק לא קטן והם זקוקים לזמן עד שיוכלו להמשיך בפרוייקט הילודה והקמת משפחה. מה גם שלא פעם ילד ראשון מאתגר מאוד את הזוגיות שלא פעם מתפצלת בעקבות המעבר להורות. לעומתם, ישנם זוגות הזורמים בטבעיות רבה אל ההורות והחשק שלהם לילדים רק מתעצם. ישנם זוגות שמחליטים להביא את הילד השני רק לאחר שיתחילו שוב לישון היטב בלילות, ויש כאלה שדווקא מעדיפים לרכז מאמץ במשך מספר שנים ורק אז לנוח: אם כבר לא לישון בלילות – אז בוא נעשה את זה במרוכז ונגמור עם זה. במילים אחרות, כמו בכל בחירה בחיים יש יתרונות וחסרונות לכל הפרש. במאמר הבא ננסה למנות אותם כדי למפות עבורכם את השיקולים.

 

הפרש גילאים קטן בין אחים

חברה בבית - אחד היתרונות הגדולים בהפרש קטן בין אחים הוא שיש להם אחד את השני מבחינה חברתית. ככל שפער הגילאים קטן יותר, יקל עליהם למצוא עניין אחד בשני. יש לקחת בחשבון כי עד גיל שנתיים וחצי לערך רוב המשחק הוא ממילא אישי ולא חברתי עדיין. אולם לקראת גילאי שלוש, מתחילים לראות יציאה מהראייה האגוצנטרית לטובת ראיית האחר כתהליך הדרגתי. זו יכולה להיות אחת הסיבות בשלה הרבה אנשים לקראת גיל שלוש בוחרים להביא עוד ילד. סביב גיל שלוש ילד ממוצע יכול לבטא את עצמו בצורה טובה ורוב הילדים בגיל הזה כבר מפגינים עצמאות בהרגלי הניקיון, מה שמשחרר את ההורה במקום הטיפולי והכלכלי של החלפת הטיטולים.

 

תחרות בין אחים - פער גילאים קטן יכול להביא לתחרותיות בין הילדים בשלבי התפתחות מסוימים. כמובןשכשמדובר בילדים בעלי אופי תחרותי, התחרות תתעצם. יש לכך יתרונות מסוימים: התמודדות המביאה לגדילה, ללימוד של שיתוף פעולה או התחלקות עם הזולת. וגם חיסרון: התמודדות מתמדת על מקום או רגשות קשים, תסכול, כעס וכולי.

 

אינטנסיביות עכשיו לטובת פנאי בעתיד - יש הורים שמעדיפים להתחייב לטיפול בתינוק מיד אחרי הילד הקודם ואז לדעת שמאוחר יותר כשהם יגדלו יהיה זמן לבילויים ופרטיות עבורם ההורים.

 

הפרש גילאים גדול בין אחים

מומלץ לאלו מבינינו שרוצים להרגיש את הגדילה של הילדים, ליהנות מהעצמאות שלהם, לבלות, ואז לחזור שוב למחויבות שכרוכה בגידול של ילד קטן ואפילו בשמחה ובגעגוע. הילדים שגדלו מצאו תחומי עניין אחרים ולנו יש הרבה זמן, אנרגיה וכוח. זמן מצוין לעוד ילד. אנחנו בשלים, חשוב לעשות זאת בזמן הנכון ולא להיזכר כשאנחנו בשלים מדי. מכאן היתרונות הגלומים בהפרש גדול – הם תחושת המרחב של ההורים, ההבשלה שלהם לקראת ההתמסרות הכרוכה בגידול של ילד נוסף והנכונות לשוב ולהעניק את מיטב משאביהם (הפיזיים, הרגשיים והכלכליים). יתרון נוסף הוא, שילד שהגיע למשפחה עם אחים גדולים יזכה לעוד כמה ידיים מטפלות, כתובות ללמוד מהם או לבקש מהם עזרה: מאחיו הגדולים.

 

לעומת זאת, אחד החסרונות של הפרש גילאים גדול בין האחים יכול להיות גיל מבוגר של ההורים וגילאים בוגרים מדי של האחים, שלא יראו בקטנצ'יק אלא מטרד. ילד שכזה עשוי לחוות תסכול מתמשך נוכח מה שמותר לאחיו הגדולים ואסור לו: שוקולד, ללכת לישון מאוחר, לשחק במחשב וכו'. במקביל - הילד שיוולד למצב שכזה,ישהה הרבה בחברת מבוגרים ויתכן כי יחסר חברת ילדים.

עניין של העדפה אישית

לנסות ולהגדיר הפרש גילאים אידיאלי לכל משפחה יהיה כמו להעדיף חטיפי דגנים על סטייק. הרי לא קיימת רק דרך אחת טובה לחיות את החיים והעניין הוא בראש ובראשונה אישי. מדובר בבחירה המורכבת מנטיות לב, כמיהות, יכולות פיזיות, רגשיות וגם – כלכליות. הפרש גדול או קטן הן מילים יחסיות, עבור הורה מסוים הפרש של 5 שנים הוא קטן ועבור האחר זהו הפרש גדול מדי ולכן חשוב שהורים יביאו ילדים לעולם כשהם באמת מרגישים שהם רוצים בכך, שהם בשלים לכך ומסוגלים לכך.

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו