כיצד להכין פעוטות להולדת אח חדש? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד להכין פעוטות להולדת אח חדש?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.03.2008

מרבית הילדים הצעירים עוברים משבר מסוים כאשר נולד אח חדש במשפחה. הבכור, שזכה עד כה למלוא תשומת הלב ולסיפוק צרכיו באופן מיידי, עלול לתפוס את לידת התינוק כאקט תוקפני של "הדחה מן הכתר".



2P סטודיו

כיצד להכין פעוטות להולדת אח חדש?


מרבית הילדים הצעירים עוברים משבר מסוים כאשר נולד אח חדש במשפחה. הבכור, שזכה עד כה למלוא תשומת הלב ולסיפוק צרכיו באופן מיידי, עלול לתפוס את לידת התינוק כאקט תוקפני של "הדחה מן הכתר". 
 פזית בלציאנו נגרין, היועצת החינוכית של מרכז קוביות מציינת  כי קיימת חשיבות רבה להכנות לקראת הולדת אח וזאת בהתאם לשלב ההתפתחותי בו נמצא הפעוט.

במידה ויש צורך לערוך שינויים בחיי הפעוט רצוי לעשותם לפני הולדת התינוק ולא במקביל כדי לא "להפיל" את כל השינויים בבת אחת ולבצע אותם בהדרגתיות.

 

ידוע כי הולדת אח יכולה להביא ללא מעט רגשות כמו קנאה, כעס ורגרסיות בחיי הבכור לכן לא יהיה זה נכון להציג בפני הילד את הפן החיובי בלבד בהולדת אח חדש. יצירת ציפיות גבוהות מדי ולא מאוזנות עלולה לגרום לאכזבה לאחר שמתבררת המציאות על כל צדדיה.

 

בזמן השהייה בבית החולים תגובותיו של הפעוט יכולות להיות שונות ומגוונות החל מתגובה קיצונית כמו "התינוק מכוער וקרח" וכלה בתגובה מקבלת ואוהבת. חשוב לא לשפוט את הפעוט על תגובותיו השליליות ויש לקבלו על כל תגובותיו.

 

הפולש מגיע הביתה - זאת התחושה שעלול לעיתים הבכור לחוש כלפי התינוק החדש. ההסתגלות לחיים בסטאטוס החדש אינה פשוטה אותות הקנאה הכעס ורגרסיה עלולים לצוף והדבר נכון לכל גיל. על כן  בתקופה הראשונה לאחר בואו של התינוק רצוי להיות מאופקים בתיאור הרך הנולד ובהפלגת שבחים על מראהו.

 

חשוב לתת לילד לבטא את רגשותיו כעסיו ותחושותיו. עם זאת, יש לקבוע גבולות ברורים בנושא. ילד שאינו נפגע מקנאת אחיו בצורה קיצונית עשוי לצאת מהמשבר מחוזק יותר ובסופו של דבר יהיה בטוח באהבת הוריו, סובלני יותר כלפי ילדים אחרים  שקט ובטוח יותר כלפי החיים ומאמין בכוחו להתמודד. יש לזכור שגם אם הילד מגיב בשמחה רבה בימים ואף בשבועות הראשונים לאחר הלידה אותות הקנאה עלולים לצוץ בהמשך ביתר שאת.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו