חמוציות הפרי "הנשי" - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חמוציות הפרי "הנשי"

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.03.2007

החמוציות  הן פירות השייכים למשפחת פירות היער. הן  נחשבות לאחד מעשרת המזונות הבריאים ביותר בעולם בשל שפע הערכים התזונתיים המיוחדים. לפרי החמוציות, למיץ הטבעי ולרכיביו המיוחדים תרומה לבריאות הנשית במעגל החיים. לבריאות מערכת השתן, למניעת אולקוס וצרבת, לבריאות הלב הנשי ועוד...

 



חמוציות הפרי "הנשי"

מאת לימור בין חיים, דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של פריגת


החמוציות  הן פירות השייכים למשפחת פירות היער. הן  נחשבות לאחד מעשרת המזונות הבריאים ביותר בעולם בשל שפע הערכים התזונתיים המיוחדים להן :

 

הפרי עצמו :

ביחס לפרות אחרים - מכיל כמות קטנה של סוכרים ולכן גם אנרגיה , עשירים בסיבים תזונתיים מכיל וויטמין c

 

הפרי והמיץ עשירים בפיטוכימיקלים   - המצויים בעקר ברכיבי הצבע של הפרי ותורמים את הצבע הסגול – כחול ידועים היום למדע כבעלי השפעה ושמירה על מערכות שונות בגוף .

§         פרואנטוציאנידינים ,חומרים ייחודיים המצויים בחמוציות  בעוברם לאורך דפנות מערכת העיכול והשתן יוצרים מעין שכבה ביולוגית המונעת היצמדות  של חיידקים לדופן התאים , וגורמים להחלקת החיידק לאורך מערכת  השתן או הקיבה והוצאתו מהגוף ללא התרבות וגדילת יתר. ולכן מורידים סיכון לעששת , אולקוס ודלקות בדרכי השתן .

§         פוליפנולים שהנם נוגדי חמצון חזקים ביותר החזקים פי 8 ויותר מויטמין c תורמים להגברת ההגנה ומניעת נזק לתאים שונים כמו כלי הדם והלב , עור , מוח ועוד .

לפרי החמוציות, למיץ הטבעי ולרכיביו המיוחדים תרומה לבריאות הנשית במעגל החיים.

חמוציות ובריאות מערכת השתן

60% מהנשים יסבלו במהלך חייהן מזיהום בדרכי השתן ול- 20% עד 33% מהן תהייה הישנות חוזרת ואפילו כרונית של זיהומים אילו  . נשים במצבים ייחודיים שיהיו בסיכון הם נשים בהריון ובגיל השלישי . נטייה זו קיימת גם אצל נשים צעירות , ואצל נשים סכרתיות.

לדלקות חוזרות השלכה על איכות חיים, פגיעה אפשרית בשליטה בדרכי השתן, צורך בטיפול תרופתי מתמשך ועוד..

מחקרים מודרניים אישרו מדעית שמיץ חמוציות יכול להקטין סיכון להידבקות בדלקות בדרכי שתן  בנשים בגילאים שונים :נשים צעירות , נשים בגיל המעבר ונשים קשישות .השפעה זו קשורה ברכיבים צמחיים ייחודיים המצויים בחמוציות : פרואנטוציאנידינים.

חומרים ייחודיים אילו בעוברם לאורך דפנות מערכת השתן יוצרים מעין שכבה ביולוגית המונעת הדבקות של חיידקים (בעיקר אי קולי) לדרכי השתן "שכבה"  זו גורמת להחלקת החיידק לאורך מערכת  השתן והוצאתו מהגוף ללא יכולת התרבות וגדילת יתר שלו .ולכן מורידים סיכון לדלקות בדרכי השתן.

שתייה של 300 מ"ל (כוס גדולה ) של מיץ חמוציות קלסי (אושן ספריי ) פעם עד פעמיים ביום יכולה להפחית ב-  20% הדבקה בדלקות בדרכי שתן וב- 40%  מניעה של דלקות חוזרות .

השפעה זו מתרחשת כבר לאחר שעתיים ויכולה  להימשך עד 10 שעות בתוך השתן . ולכן מנה אחת בבוקר ואחת בערב מעניקה הגנה מלאה במשך כל היום .

עוד עיצות נשיות טובות לשמירה על בריאות מערכת השתן  שלנו:

1) להרבות בשתייה

2) לא להתאפק

3 ) להקפיד על היגיינה וניקיון של מערכת השתן הנשית

חמוציות ומניעת אולקוס וצרבת

בתקופות של סטרס , תזונה לא מאוזנת ובמיוחד בגיל המעבר ,אנו כנשים נוטות יותר להידבק בחיידק ההליקובקטר בקיבה . חיידק זה הוא הגורם העיקרי להתפתחות דלקת קיבה (גסטריטיס) כרונית , מחלות כיביות (אולקוס ) בקיבה.

הוא גורם לנו לתופעות מטרידות כמו צרבת , כאב באזור הבטן העליונה, גזים ואף נפיחות . הטיפול המקובל הינו טיפול המשלב אנטיביוטיקה , אך טיפול זה לא תמיד מצליח לחסל או לעכב לחלוטין את החיידק המפתח לעיתים עמידות לאנטיביוטיקה.

תכונתו המיוחדת  של  מיץ חמוציות לעכב היצמדות של החיידקים לדפנות דרכי השתן נמצאה יעילה גם במניעת ההיצמדות של חיידק הקיבה הליקובקטר לתאי הקיבה .

מיץ החמוציות  מונע היצמדות  של ההליקובקטר לדופן הקיבה  , להחלקת החיידק לאורך מערכת  העיכול והוצאתו מהגוף ללא יכולת הדבקה.

לשתייה יומית קבועה של מיץ חמוציות יש השפעה מוכחת על מניעת  ההידבקות  בהליקובקטר בקיבה ובכך הורדת הסיכון להתפתחות דלקות וכיבי קיבה המעלים סיכון לסרטן הקיבה. 

 

חמוציות ובריאות הלב הנשי

מחלות לב הם גורם המוות העיקרי של נשים מעל גיל חמישים .

זה מכבר ידוע  כי פוליפנולים שהם נוגדי חמצון חזקים המצויים בצבע האדום- סגול ומאפיינים יין - תורמים להגנה בפני טרשת עורקים .מחקרים מוכיחים גם  כי שתיית מיץ חמוציות זהה לשתיית יין אדום בהשפעה על בריאות הלב .

חמוציות הן מהפירות העשירים ביותר בתכולת הפוליפנוליםויש להן השפעות שונות הגורמות להגברת ההגנה על כלי הדם והלב .

החמוציות  מגינות בפני חמצון הכולסטרול בכלי הדם ,עליה ברמות ה- hdl הכולסטרול הטוב המגן על כלי הדם  וכן ירידה בחימצון של ה-ldl הכולסטרול הרע השוקע על דפנות כלי הדם והינו האחראי העיקרי להיצרות שלהם ולהתפתחות הטרשת .

איגוד הלב האמריקאי המליץ  על צריכה קבועה של  פירות כמו חמוציות  המשמשות מקור תזונתי  עשיר בויטמין סי , אשלגן וכן בפוליפנולים ,שהם נוגדי החימצון המצויים בעיקר במיצוי הצבע הסגול אדום שלהם . אוסף רכיבים טבעיים אילו תורם לבריאות  הלב .

 

מיץ חמוציות החיזוק הסגול בתזונה הנשית שלך להגנה טבעית כנגד דלקות מערכת העיכול והשתן ,בריאות הלב

 

כוס ליום לבריאות ובשביל הטעם הטוב .




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו