לא יזיק לך להתאפק קצת (אבל רק קצת!) - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לא יזיק לך להתאפק קצת (אבל רק קצת!)

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.09.2020

ההתאפקות וההמתנה לפני מתן שתן, נחשבות הרגל לא בריא, ולא תמיד בצדק. מדובר ככל הנראה בתובנה ציבורית, שמקורה בניסיונות לחנך את הילדים שילכו לשירותים בזמן, ולא יתאפקו, שמא השתן יברח החוצה ללא שליטתם. למרות שישנן כמה השפעות לא בריאות להתאפקות, היא הכרחית לחיים של בני אדם ושל חיות נוספות בטבע. במאמר זה נציג את היתרונות שמספקת היכולת להתאפק. 



לא יזיק לך להתאפק קצת (אבל רק קצת!)

יש מצבים בהם התאפקות אינה בריאה

מערכת השתן האנושית מתחילה בכליות אשר מסננות את הדם, ממשיכה בשני שופכניים אשר מובילים את השתן אל השלפוחית אשר אוגרת אותו כמו בלון, ומתכווצת כאשר יש רצון במתן שתן. התאפקות מוגזמת אכן יכולה לגרום לפגיעות שונות במערכת הזו. שתן אשר אצור בכליות, ומכיל חומרים רבים המומסים בתוכו שסוננו מהדם, יכול לגרום להיווצרות של אבני כליות, שמעבר לכאבים העזים שהן גורמות, יכולות להוביל לחסימה מלאה של ריקון הכליה ולבעיה רפואית חמורה. השתן הוא חומר סטרילי מחיידקים, והשתנה מרובה למעשה שוטפת את מערכת השתן, ומונעת מחיידקים להתיישב בה. במקרים של עצירת שתן או היעדר ריקון מלא של השלפוחית, כמו למשל לפני לידה, השכיחות של דלקות בכיס השתן עולה משמעותית. דלקות אלו כואבות רק במתן שתן, והחיידקים המעורבים בהן יכולים לטפס ולהגיע עד הכליות, וליצור מחלה סוערת עם חום גבוה וכאבים עזים. 

 

יכולת שליטה בשגרת החיים

למרות שהתאפקות ממושכת אינה בריאה, שליטה בסיסית במתן השתן היא הכרחית לשגרת החיים האנושית. בריחת שתן היא תופעה אשר רבים סובלים ממנה במידה כזו הוא אחרת, והיא גורמת לתחושה של בושה ואשמה.
היכולת לשלוט על מתן השתן כחלק מההסתגלות למצבים חברתיים שונים, קיימת גם אצל בעלי חיים, אשר שולטים על מתן השתן ומנצלים זאת למטרות שונות כמו סימון טריטוריה או טשטוש עקבות. היכולת להימנע מבריחת שתן לא רצונית, מאפשרת המשך תפקוד חברתי תקין, והתנהלות נורמלית במקום העבודה ובחיק המשפחה. 
 

שתייה מספקת של מים

אנשים אשר אינם מסוגלים להתאפק די הצורך, מנסים לעיתים לטפל בבעיה על ידי הימנעות משתיית מים. הימנעות זו יכולה להיות חלק מתכנון מקדים, וחלק מהפתרון, אך חשוב מאוד לשלב אותה באמצעי הגנה ומיגון אחרים, כמו תחתונים סופגים וטיפול תרופתי. אנשים אשר נמנעים משתייה של מים בשל חשש מבריחת שתן מאחר ואינם מסוגלים להתאפק, מסתכנים בנפילות ובהתייבשות. 

 

שמירה על היגיינה 

השתן האנושי הוא אמנם סטרילי מחיידקים במקרה ואין זיהום בדרכי השתן, אך הוא בשום פנים אינו חומר היגייני. השתן מכיל חומרים רבים אשר סוננו ממערכת הדם, כולל כמות גדולה של אלקטרוליטיים מיותרים, וחומרים נוספים כמו אמוניה. התאפקות, ומתן שתן על פי דרישה במקום ובזמן המתאימים, מונעים פגיעה בהיגיינה האנושית, בין אם בשל מגע רציף והרסני עם העור, או לכלוך רצפת הבית. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו