מה הקשר בין כח למח? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה הקשר בין כח למח?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.06.2013

התועלת של פעילות גופנית היא מעבר להפחתה במשקל ולבריאות הגופנית. הפעילות מסייעת לשמור על חדות המוח ואפילו לחדש את הנוירונים שנהרסים עם הגיל



מאת: לוטי זילברמן, מהנדסת כימיה תואר שני עם התמחות בתרופות,תזונה וסביבה


מה הקשר בין כח למח?

אנחנו כל הזמן שומעים על היתרונות הבריאותיים והדיאטטיים הרבים שיש בפעילות הגופנית. אבל בנוסף, ידוע היום כי התועלת של פעילות גופנית היא מעבר להפחתה במשקל ולבריאות הגופנית. הפעילות מסייעת לשמור על חדות המוח ואפילו לחדש את הנוירונים שנהרסים עם הגיל.

המוח אינו שונה מיתר השרירים בגוף- "או שמשתמשים בו או שמאבדים אותו". חשוב לדאוג לחידוש התאים במוח שלצערנו נהרסים עם הזמן. כשם שמתעמלים על מנת לזרז גידול של תאים בשרירים, התעמלות למוח מחזקת את החיבורים בו. אחת הדרכים בהן ניתן לשפר את הפעילות במוח בשילוב עם התעמלות אירובית במכוני כושר. פעילות גופנית, במיוחד אירובית, היא בעלת השפעה חיובית על תפקוד המוח בהרבה מישורים, החל מהרמה המולקולרית ועד לרמה ההתנהגותית. במחקר שנעשה באוניברסיטת ג'ורג'יה, במחלקה למדע של הפעילות הגופנית, גילו שאפילו התעמלות קצרה של כ-20 דקות ביום מסייעת לעיבוד מידע ולחיזוק התפקודים של הזיכרון.

 

פעילות גופנית משפיעה על המוח בכמה דרכים: ראשית, היא מעלה את קצב פעימות הלב וכתוצאה להגברת אספקת החמצן למוח. זה גם עוזר לגוף לשחרר עודפי הורמונים, וכל אלה מייצרים סביבה המעודדת חידוש תאים במוח.

הפעילות הגופנית גורמת לפלסטיות של המוח דרך גידול קשרים חדשים בין התאים. מחקר חדש מצא שפעילות גופנית מגבירה את הגורמים לגידול קשרים בין נוירונים במוח.

מחקר אחר שנעשה בשבדיה מצא שהליכה או ריצה מביאות להפחתת דיכאון וגם לעליה בגידול תאים באזור המוח האחראי על למידה וזיכרון.

 

הקשר בין הפעילות השכלית והגופנית

אם מודעים לכך, שלפעילות הגופנית יש קשר להתפתחות קונקטיבית, כלומר מפתחת תפקודי מוח, אפשר להקדיש יותר זמן בבחירת פעילויות יעילות במיוחד להתפתחות המוח. למשל ריקוד זה פעילות המפעילה גם את הגוף וגם את המוח, ויש לריקוד השפעות מעבר לתרגילים המיועדים רק לתפקוד המוח. ריקוד גורם להפעלת כמה חלקים של המוח כגון קורדינציה, קצב ותנועה.

 

כמה המלצות לבחירת הפעילויות:

  • בדרך כלל, מה שטוב ללב שלנו, טוב גם למוח
  • פעילויות אירוביות הן מצוינות לגוף וגם למוח - לא רק שמשפרים את תפקוד המוח, אלא נחשבים ל-"ערכה לעזרה ראשונה" לתאים של המוח שנפגעו
  • התעמלות בוקר לפני הליכה לעבודה (אם מתאפשר) לא רק שמחדדת את המוח ומכינה אותו למתחים של היום, היא גם משפרת את היכולת לקלוט מידע חדש ולנתח טוב יותר מצבים מסובכים
  • אם אין הרבה מה לבחור, רצוי לבחור בתרגילים המעלים קצב פעימות הלב אבל דורשים גם קשב. אפילו בהפסקות קצרות בעבודה אפשר לעשות כמה תרגילים כגון עליה במדרגות, קפיצות, כל דבר שמעורר את המוח.

 

תזונה טובה חשובה לבריאות שכלית

מחקרים שנעשו באחרונה במדעי המוח עזרו להבין את הקשר בין דלקת ושינויים בהתנהגות. נמצא שהרבה הפרעות בהתנהגות כגון דיכאון, חרדה, פחד, אפילו נטייה להתאבדות או לפשיעה, נגרמים מדלקת כרונית במוח.

החדשות הטובות שניתן לשפר את המצב על ידי שינוי בהרגלי האכילה ובכלל בגישה שלנו לחיים. הדיאטה היא הבסיס לבריאות מנטלית טובה, ושינויים בתזונה עשויים לתקן בעיות התנהגות.

 

לצערנו האוכל המעובד מכיל חומרים הגורמים לדלקת, חומרים רעילים למוח כגון: חומרים משמרים, צבעי מאכל, רמה גבוהה של ברזל ומחסור בויטמינים ובמינרלים חיוניים.

המילה "דיאטה" נחשבת לפעמים כמשהו זמני, אך אני יותר ממליצה על שינויים בהרגלי התזונה. השינוי דורש לפעמים משמעת רצינית. על מנת לקבל את התוצאות הכי טובות יש להחליט מספר החלטות בסיסיות:

 

  • יש לאכול חמש מנות פירות וירקות ביום. מנה זה חצי ספל של ירקות או פירות שהם סמיכים וספל של חסה או ירק אחר שהם יותר אווריריים.
  • לחם, פיתות, פסטה מקמח מלא ואם אפשר אורגני. בזיהום שיש לנו במים, החקלאות האורגנית היא לא ממש אורגנית. ההבדל לעומת מוצרים רגילים הוא ברמה נמוכה יותר של חומרי ריסוס.
  • יש לצרוך בשר בכמויות מתונות, מומלץ להעדיף עוף (בלי העור), דגים ובשר הודו
  • לא לקחת ויטמין c יחד עם הארוחה, זה מגביר את הספיגה של הברזל בגוף
  • למנוע או לפחות להפחית את כמות הסוכר, במיוחד פרוקטוז וסירופ תירס, שהם קשורים לבעיות התנהגות ובעיות אחרות כגון סוכרת ואחרות. גורמים אלו מעלים במידה משמעותית את ריכוז הרדיקלים החופשיים במוח.

·           יש לשתות הרבה נוזלים, במיוחד מים, תה ירוק, תה לבן וחליטות צמחים. שתיית של נוזלים משפרת את זרימת הדם בעורקים. בנוסף, רקמות גוף ספוגות במים נראות טוב, והכי חשוב – מפחיתות התקפי לב. מומלץ לפני השינה לשתות כוס מים. הבעיה היחידה שיש לנו כרגע היא שבגלל הפלרת מי השתיה, המים שלנו מזוהמים במתכות כבדות, חומצות וחומרים רעילים אחרים ושום מסנן לא מסנן אותם. לשמחתנו יש למה לצפות שרת הבריאות החליטה בחכמה תוך בחינת הסיכונים, להפסיק את הפלרת מי השתיה.

 

איך מחליטים על השינוי?

אורח החיים שלנו רגיל לקצב גבוה. במקרים רבים שני בני הזוג עובדים, ופעמים רבות קשה למצוא זמן פנוי לפעילות גופנית. למרבה המזל ישנם כמעט בכל מקום מכוני כושר, קאנטרי קלאב ומתנ"סים המציעים מסגרת נוחה לפעילות. שעה של התעמלות יכולה לשפר את היעילות במימוש ההתחייבויות לעבודה ולמשפחה, מחזק את הגוף ולשפר את מצב הרוח. ישנם מקומות שמציעים היום פעילות מותאמת לנשים וישנן רשתות המציעות גם שירותי בייביסיטר לקטנטנים בזמן השיעור.

בגינות עירוניות רבות, קיימים גם מכשירי כושר שניתן להגיע אליהם בכל שעה ולעשות כושר באויר הפתוח.

גם הליכה זוגית או משפחתית משותפת בשעות נוחות מבחינת מזג האויר יכולה לתרום לבריאות הגופנית, השכלית ולזמן איכות משפחתי.

 

לסיכום

שינוי בהרגלי החיים מביא לשינוי מצב הבריאות הגופנית והשכלית. אם לא נשקיע את הזמן עכשיו, ייתכן שנאלץ לשלם על כך במחלות, ירידה בזיכרון וכדומה בגיל מבוגר יותר




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו