"בעלי לשעבר יוצא למרפסת עם הילדים וצופה ביירוטים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

"בעלי לשעבר יוצא למרפסת עם הילדים וצופה ביירוטים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.08.2014

במהלך מבצע צוק איתן עשרות הורים גרושים פנו לייעוץ משפטי בשל המצב, בעקבות מה שנראה להם כמו חשיפת הילדים לסיכון, ופגיעה בהסדרי הראיה. להלן מספר שאלות ותשובות מפי משפטנים לגבי סוגיות שעלו במהלך המבצע.



מאת: מערכת mamy


"בעלי לשעבר יוצא למרפסת עם הילדים וצופה ביירוטים
הורים גרושים במצוקה. משפטנים משיבים...
 
הציבור הישראלי בעורף היה מצוי בשבועות האחרונים בין תקווה לחרדה, כאשר כותרות העיתונים מבשרות על רגיעה, וברקע שוב נשמעות אזעקות צבע אדום. 
 
הפגיעים מכל הם הילדים בחופשה, במיוחד ילדים להורים גרושים, האמורים לנוע ולנוד בין שני הבתים, לעיתים בין שני אזורים שונים לחלוטין מבחינת הסיכון הביטחוני.
 
עשרות הורים גרושים פנו לייעוץ משפטי בשל המצב, בעקבות מה שנראה להם כמו חשיפת הילדים לסיכון, ופגיעה בהסדרי הראיה.
 
עו"ד אמיר זבולון, העוסק רבות בדיני משפחה ויישוב סכסוכים בין הורים גרושים, עונה על מספר שאלות העולות מן המצב הייחודי והרגיש.
 
שאלה: אני מקפידה שהילדים ירוצו לממ"ד בכל פעם שיש אזעקה. הסתבר לי שבעלי לשעבר עולה איתם על הגג ויחד הם רואים את היירוטים של כיפת ברזל. כתוצאה מכך הם מזלזלים בי, וצוחקים עלי שאני היסטרית. מה אני יכולה לעשות? האם אני יכולה לא להרשות לו לקחת אותם אליו?
עו"ד אמיר זבולון: "אם הדברים אכן נכונים, הרי שמדובר בהתנהלות חמורה ביותר. אם הגרוש שלך לא מבין כי הוא מסכן את חייהם בהתנהגותו, ואם פנית אליו מפורשות ונתקלת בחומה אטומה, והוא לא שינה ממנהגיו - הרי שניתן לפנות לבית המשפט בבקשה למניעת קיום הסדרי הראייה לאור הסיכון העצום בו הוא מעמיד את הילדים. יש לתאר במסגרת הבקשה בבית המשפט את אופן התנהגותו וכיצד הוא פוגע בסמכות ההורית שלך, בכל הנוגע להתנהגות נכונה בעת אזעקה ובניגוד להוראות פיקוד העורף".
 
שאלה: לבעלי אין ממ"ד בבית, ואני לא ישנה בלילות כשהילדים איתו. האם מותר לי לאסור עליו להלין את הילדים אצלו? אם כן – איך עושים את זה?
לדברי עו"ד אמיר זבולון, אין כאן פתרון חד משמעי, והכל תלוי בתקשורת בין בני הזוג, ובאזור בו מדובר, כי הרי דין שדרות או אשקלון, אינו דין רעננה ונתניה. לדבריו, אם לגרוש אין ממ"ד בביתו, והוא מתגורר באזור בו קיימת הסלמה ברורה בלחימה, מוטב להסכמה בדרכי נעם ואולי אף באמצעות מגשר, ולפיה ישהו הילדים באזור מסוכן פחות. "יחד עם זאת, אם לא הגעתם להסכמה, מחוסר תקשורת או לאור פערים גדולים בתפיסתכם, הרי שניתן לפנות לבית המשפט בבקשה לשינוי הסדרי הראייה לאור מצב הלחימה והסכנה הסובבת את מקום מגוריו של הגרוש, תוך ציון העובדה כי אין בדירתו ממ"ד" אומר עו"ד זבולון. לדבריו, התוצאה תהיה תלויה בגישת השופט. "חרף כך, שווה תמיד לזכור, שדרך המלך לפתרון מצב שכזה הינה באמצעות הידברות וגיבוש הסכמה עד חלוף הלחימה".
 
שאלה: אני ואשתי מתגוררים באזורים מרוחקים, והסדרי הראייה גורמים לכך שהילדים שלנו ישהו שעות רבות בכבישים. אני ממש לא מרגיש נוח מכך שהילדים נמצאים בדרכים בימים האלה. ביקשתי שנחלק בצורה הגיונית את השהייה בין הבית שלי לבית שלה – אך היא לא מוכנה לדון בכך. האם אני יכול משפטית להגן על הילדים שלי מפני המצב?
עו"ד אמיר זבולון משיב: "הסכנה בנסיעות בכבישי הארץ, בעת התרעות ואזעקות היא בעייתית וגוררת עימה סיכונים לא מבוטלים. בעת אזעקה הילדים אמורים לצאת מהמכונית ולהישכב על הכביש. הדבר חושף אותם לסיכון ממכוניות, וכן לחרדות רבות. על כן, עדיף במצב הקיים, שלא לגרור את הילדים לנסיעות מרובות – וכדאי להגיע להסדר בו הם ישהו תקופה ארוכה אצלך, ולאחר מכן תקופה ארוכה אצלה. גם כאן, אם לא תצליחו להגיע להסכמה, תוכל לפנות לבית המשפט בבקשה לשינוי הסדרי הראייה לשם שמירה על טובת הילדים והגנתם". 
 
שאלה: בהסכם הסדרי הראיה ביני לבין אשתי נכתב שבקייטנה הם יהיו אצלי, וביתר החופשה הם יהיו אצלה. הקייטנה בוטלה – ועכשיו היא לא מוכנה שהם יהיו אצלי חוץ מהימים של הסדרי הראייה הרגילים – כי ככה כתוב בהסכם. מה אני יכול לעשות כדי לבלות איתם במהלך החופש?
תשובה: לאור העובדה כי הקייטנה בוטלה, ומאחר וציינת שלא הצלחתם לגבש הסכמה בנושא השהייה של הילדים עמך במהלך חופשת הקיץ, הרי, שלאור הנסיבות, תוכל לפנות לבית המשפט בבקשה בהולה לשינוי הסדרי הראייה לאור המצב הקיים. ברור כי טובת הילדים הינה לשמר את הקשר שלך איתם וכי הם לבטח מצפים לבלות אתך בקיץ כשם שאתה מצפה לעשות כן, ולכן, אין סיבה שבית המשפט לא יאשר שינוי בהסדרי הראייה הנוגעים לקיץ, תוך התאמתם למצב הביטחוני.
 
שאלה: בעלי לשעבר מרשה לילדים לראות חדשות כל היום, והם חוזרים אלי מלאי חרדות, והקטן גם התחיל להרטיב. מה אני יכולה לעשות, והאם אני יכולה למנוע ממנו לקחת אותם אליו – בגלל שלא אכפת לו מה אני אומרת?
עו"ד זבולון משיב: "חשיפת הילדים לחדשות עשויה לגרום להם לחרדות ומצוקות, כפי שלדברייך ילדייך חווים. צר לי לשמוע כי הגרוש שלך אינו קשוב לבעיות אלו. ברור לכל בר דעת כי הדרך הרצויה במצב זה הינה גיבוש הסכמות בין ההורים ואולם, אם הגרוש לא יגלה הבנה בנוגע לסיכון ולנזק שבהתנהגותו, הרי שתוכלי לפנות לבית המשפט בבקשה לשינוי הסדרי הראייה ומניעתם  - עד להפניית האב להדרכה הורית או התערבות פקידת סעד - אשר לבטח תסייע לו להבין כי הוא גורם לילדים ללחץ מיותר". 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו