בעלך התגרש ממך לאחר הלידה? מגיע לך פיצוי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בעלך התגרש ממך לאחר הלידה? מגיע לך פיצוי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.05.2013
"מעטים יודעים זאת, אך גירושין ערב לידה, או במהלך השנה הראשונה לגידול הילד, יכולים להעמיד לזכות האישה עילה לתביעת נזיקין" אומר עו"ד אבי גפן, ומוסיף, שגם בבית הדין הרבני, רואים הדיינים בחומרה רבה נטישת בעל את אשתו לאחר הלידה, ומחליטים פעמים רבות על חלוקת רכוש לא שווה על מנת לפצות את האישה על סבלה.

מאת: עו"ד אבי אבי גפן מתמחה בדיני משפחה, קביעת משמורת, מזונות, חלוקת רכוש, ניהול עזבונות, ירושות ועוד.


בעלך התגרש ממך לאחר הלידה? מגיע לך פיצוי

לדברי עו"ד אבי גפן הרבה מאד זוגות נשואים מגיעים לסוף דרכם המשותפת עקב כניסה להיריון, במהלך היריון ולאחר הלידה.

התופעה מחריפה עקב הקושי ההולך וגדל לגדל ילדים, תופעות כמו חוסר שינה, דכדוך ודיכאון אחרי לידה, וקריסת החיים האינטימיים של בני הזוג – תופעות שביחד ולחוד עלולות לגרום לחיכוכים קשים, בעיקר בזוגות צעירים וחסרי ניסיון בהתמודדות עם לידה.

לדברי עו"ד אבי גפן מדובר במצב קשה מנשוא עבור אם צעירה, שלא רק צריכה להתמודד עם המצב החדש והלא מוכר הנכפה עליה עקב הלידה הראשונה - אלא אמורה להתמודד עם המצב הזה לבדה, כאשר איש לא עוזר לה מעבר להוריה. לדברי עו"ד גפן, פעמים רבות גירושין שכאלה מרחיקים מהפעוטות לא רק את אביהם שהיה אמור להיות מעורב מאד בגידולם, אלא גם את הסבים מצד הבעל, שגם הם מסייעים על פי רוב להורים הטריים, אך עתה, עקב הקרע בין בני הזוג, הם מתרחקים ומותירים את האם הצעירה להתמודד עם הלידה לבדה.

"מעטים יודעים זאת, אך גירושין ערב לידה, או במהלך השנה הראשונה לגידול הילד, יכולים להעמיד לזכות האישה עילה לתביעת נזיקין" אומר עו"ד אבי גפן, ומוסיף, שגם בבית הדין הרבני, רואים הדיינים בחומרה רבה נטישת בעל את אשתו לאחר הלידה, ומחליטים פעמים רבות על חלוקת רכוש לא שווה על מנת לפצות את האישה על סבלה. על התופעה של גירושין בעקבות היריון ולידה, ועל הפיצוי בו עשויה האישה לזכות במקרים שכאלה – בכתבה הבאה.

הסיבות לגירושים מיד לאחר הלידה, או בעקבות ההיריון - שונות, אך נעוצות על פי רוב בשתי סיבות עיקריות: הראשונה היא הרס החיים האינטימיים בין בני הזוג הגורם לתסכול אצל שני הצדדים, והשנייה היא אכזבה מתפקוד בן או בת הזוג במהלך ההיריון או לאחר הלידה.

האב מרגיש פעמים רבות מורחק מהאישה, הוא מרגיש כי בעקבות הלידה הוא נדחק למשבצת לא רלבנטית. בעלים רבים התלוננו בפני עו"ד גפן על כך שהקשב בו היו כה מורגלים לזכות מצד נשותיהם, התחלף בין לילה לטובת התינוק, והם הרגישו מיותרים וחסרי אונים מול המצב החדש.

חוסר השינה, התלונות ההדדיות, הביקורת על חוסר התפקוד, והשינוי החריף לעיתים בחלוקת התפקידים בתא המשפחתי – גורמים לזוגות רבים למשבר קשה, ולריחוק גדל והולך.

בעלים לא מעטים החווים התרחקות מבת הזוג עקב הלידה, מוצאים לעצמם פעמים רבות מאהבת, אשר מחזירה להם את תחושות ההתרגשות וההנאה בחיים, בעוד שנשותיהם הופכות בעיניהם לחיוורות עצבניות וחמוצות.

גם נשים מסיימות קשרים לאחר הלידה, פעמים רבות בשל תחושה שהגבר הכזיב אותן, ולא מסייע להן להתמודד עם המציאות הקשה והמפתיעה שניחתה עליהן לפתע.

 

"פרידה לאחר לידה – חטא שההלכה מענישה עליו"

לדברי עו"ד אבי גפן, פרידה מיד לאחר הלידה או במהלך היריון, נתפסת בצדק כמעשה אסור של הגבר. לדבריו, רבים לא יודעים זאת, אך הערכאות האזרחיות וההלכתיות מאפשרות לאישה במקרים שכאלה להיפרע מבעלה לשעבר, אן לפחות לקבל פיצוי ראוי על הנטישה.

נטישת הבעל מיד לאחר הלידה מזכה את האישה למלוא כתובתה, אם היא תפנה לסעדו של בית הדין הרבני.

גם אם הבעל מתעמר באישה, מתעלם ממנה, או לחלופין מקניט אותה ומתעלל בה מילולית – היא יכולה לדרוש גט, ולדרוש שהרבנים יחייבו אותה בכתובה.

כמו כן, אומר עו"ד גפן, האישה יכולה לבקש שבית המשפט למשפחה יעשה שימוש בסעיף 8 לחוק יחסי ממון, ויכריע על חלוקת רכוש לא שווה בין בני הזוג, בשל הצורך לפצות את האישה על עול גידול שניחת עליה לפתע, עת בעלה נטש את הבית.

 

פיצוי בשם הילד

הילד גם הוא יישות משפטית, ואין ספק שבמקרים כאלה, הוא הקורבן שנפגע באופן המשמעותי מנטישתו של הגבר. על כן מדגיש עו"ד גפן, האישה יכולה לדרוש מבית המשפט לפצות את הילד על הנזקים בשל הנטישה.

אין ספק שהעמדת האישה בעמדה של אומללות חוסר אונים ומתח, עלולה לפגוע בבריאותו הנפשית והפיזית של התינוק בשלב העדין והקריטי בו הוא נמצא – ועל כן בתי המשפט יסכימו על פי רוב לפצותו.

הגישה החדשה המאומצת על בתי המשפט לענייני משפחה, תומכת בפיצוי האישה והפעוטות הננטשים על ידי האב, בשל הזליגה ההולכת ומתגברת בשנים האחרונות, של דיני נזיקין אל דיני המשפחה. לדבריו, יותר ויותר פסיקות בבית המשפט למשפחה מעניקות סעדים של פיצויים מתוקף חוקי הנזיקין, המתווספים לכספים ולרכוש אותם מקבלים בני הזוג מחלוקת רכוש ותשלומי המזונות. פסיקות אלו יכולות לצאת אל הפועל גם בעזרת סעיף 8 לחוק יחסי ממון. 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו