הפרת הסדרי ראיה לאחר גירושים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפרת הסדרי ראיה לאחר גירושים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.08.2011

עו"ד בתיה אשורי, המתמחה בדיני משפחה, סוקרת את תופעת הפרת הסדרי הראייה, ומעניקה מספר רב של דרכים בהן יכול לנקוט ההורה שקופחו הסדרי הראייה שלו, להשבת המצב לתיקונו.



מאת: עורכת דין בתיה אשורי, מתמחה בדיני משפחה, גירושין, יישוב מחלוקות בין זוגות גרושים ועוד.

 


הפרת הסדרי ראיה לאחר גירושים

אלפי הורים מפרים מדי שבוע את הסדרי הראייה להם הסכימו במסגרת הסכמי הגירושין עליהם הם חתומים.

מניעת מפגש בין הורה לילדיו, עלולה להוות אמצעי סחיטה אכזרי אך יעיל במאבק הגירושין. חרף כך, שימוש בילדים נגד בן הזוג, ומניעת המפגש עם הילדים מצד אחד ההורים עלולים לפגוע קשות בנפשם של הילדים המעורבים.

בשל כך נקבעו מספר דרכים להתמודדות מול הפרת הסדרי ראייה, ופותחו כלי ענישה כנגד ההורים המפרים.

עו"ד בתיה אשורי, המתמחה בדיני משפחה, סוקרת את תופעת הפרת הסדרי הראייה, ומעניקה מספר רב של דרכים בהן יכול לנקוט ההורה שקופחו הסדרי הראייה שלו, להשבת המצב לתיקונו.

 

לדברי עו"ד בתיה אשורי, הסדרי ראייה נקבעים במסגרת הסכם הגירושין שנחתם בין בני הזוג, ומאושר על ידי בית המשפט כפסק דין לכל דבר.

לאחר שבני זוג מתגרשים או נפרדים נוטים בתי המשפט לקבוע על פי רוב את משמורת הילדים בידי הורה אחד, בעוד ההורה האחר זוכה להסדרי ראייה.

לדברי עו"ד אשורי, לרוב תזכה האם במשמורת על הילדים, בעוד האב ישמור על הקשר עם הילדים מכוח הסדרי ראייה קבועים.

מהם הסדרי ראייה מקובלים

כאשר מגיעים בני הזוג להסכמה על משמורת משותפת, מדובר למעשה בחלוקה כמעט שווה של הסדרי הראייה בין ההורים לבין עצמם. לדברי עו"ד בתיה אשורי, גם במקרים כאלה, עלולה להתפתח בשלב כזה או אחר, הפרה של הסדרי הראייה מצד אחד ההורים או יותר.

אך לדבריה, רוב ההפרות של הסדרי הראייה נעשות כאשר אין הסדר של משמורת משותפת בין ההורים, ושהמשמורת מוענקת לאחד מבני הזוג, לאחר מאבק משפטי.

הסדרי הראייה המקובלים והנפוצים בישראל קובעים שהאב יראה את ילדיו פעמיים בשבוע בימי חול קבועים ובשעות קבועות, וכן בכל סוף שבוע שני, ובחגים ובמועדים לסירוגין.

בחלק מהסדרי הראייה נקבע שהאב ייקח את הילדים מבית הספר בתום יום הלימודים, ויחזירם בבוקר לבית הספר, לאחר שהילדים לנו בלילה בביתו.

בהסדרי ראייה מצומצמים יותר, לוקח האב את הילדים למספר שעות, ומחזיר אותם לקראת הלילה אל בית אמם.

במקרים בהם נקבע על ידי בית המשפט כי הסדרי הראייה צריכים להיערך בפיקוח של רשויות הרווחה, מגיעים הילדים למרכזי קשר מיוחדים של העירייה, ובהם הם מבלים עם ההורה בעל הסדרי הראייה שבפיקוח למספר שעות, כל זאת תחת עינם הפקוחה של עובדי רשות הרווחה העירונית.

עם זאת, חרף ההסכמות הללו להסדרי ראייה, פעמים רבות מערימים הצדדים קשיים זה על זה בקיום הסדרי הראייה, ואף מונעים את קיומם.

לדברי עו"ד בתיה אשורי, להפרת הסדרי ראייה מתמשכת קיימת השפעה שלילית על הילדים. מעבר לכך, לכל הפרה של פסק דין או של הסכם גירושין - עלולות להתלוות השלכות משפטיות חמורות.

לאחרונה הטילו שופטים אחדים קנסות על נשים שלא אפשרו לאבות להיפגש עם ילדיהם. בפסק דין מהעת האחרונה חייב בית המשפט אישה ב-500 ₪ בכל פעם שביקור של האב טורפד. מדיניות קשוחה זו חלה גם כשהאם טענה שהיא מעודדת את המפגשים עם האב, אך הילדים מסרבים לראות אותו בכל זאת. הטענה היא, שהאם, בהיותה המשמורנית, חייבת לדאוג לכך שהילדים ייפגשו עם האב..

גם בית הדין הרבני קנס אישה באחרונה ב-25,000 ₪ משום שמנעה מבעלה לפגוש את הילדים. הדיינים קבעו שסכום זה ינוכה מהכתובה שהאישה זכאית לה. עוד כתבו הדיינים, שאם הניכור בין האב לילדיו יימשך - הם ישקלו להעביר את המשמורת בילדים לאביהם.

הפרת הסדרי ראייה מצד האם

הסדרי ראייה הם זכותו של האב מבחינה משפטית. על כן, במקרה של הפרת הסדרי הראייה מצדה של האם, רשאי האב לפעול בכמה דרכים:

פנייה לפקידת הסעד - בית המשפט מעניק מדי פעם את הסמכות לפקידת הסעד לקבוע את הסדרי הראייה בין האב לילדיו. במקרים של הפרת הסדרי ראייה אשר נקבעו על ידי פקידת הסעד, רשאי האב לפנות אל פקידת הסעד ולבקש ממנה להתריע בפני האם כי הפרה נוספת של הסדרי הראייה תגרור פנייה לערכאה משפטית.

הגשת תלונה במשטרה - צעד נוסף שהאב יכול לנקוט במקרה זה, הוא הגשת תלונה במשטרה. תלונה זו תוגש תוך הצגת פסק הדין או הסכם הגירושין שקבעו כיצד יתנהלו הסדרי הראייה בין ההורים.

בכוחה של המשטרה לזמן את האישה לתחנת המשטרה, או להפנותה למרכז לטיפול באלימות במשפחה. במקרים קיצוניים של הפרות הסדרי ראייה על ידי האם, הדבר עלול להביא גם להגשת כתבי אישום נגד האישה.

פנייה לבית המשפט - הדרך השלישית להתמודד עם הפרת הסדרי הראייה מצד האם, היא פנייה של האב אל בית המשפט. בפנייה זו על האב להגיש בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט, וזאת בטענה שהאם עושה דין לעצמה, מזלזלת בקביעות בית המשפט ולא פועלת לפיהן. אם תתקבל בקשתו של האב, יכול בית המשפט להטיל על האם קנסות כספיים כבדים, שיכולים להסתכם, לאחר מספר הפרות רב, בעשרות אלפי שקלים.

 

הפרת הסדרי ראייה מצד האב

גם הפרת הסדרי ראייה מצדו של האב היא תופעה שלילית הנפוצה במחוזותינו. הפרה זו יכולה להתבטא בסירוב לראות את הילדים, או בסירוב להחזירם לבית האם.

אם האב מפר את הסדרי הראייה, בכך שהוא מסרב לקחת את הילדים בשעות ובימים שנקבעו בהסכם הגירושין, רשאית האם לפנות ולקבל סעד מבית המשפט.

בפנייה זו  רשאית האישה להגיש שלושה סוגי בקשות שונות:

תביעה להחזר הוצאות מיוחדות – במקרה של סירוב האב לקחת את הילדים, יכולה האם לעתור לבית המשפט על מנת שזה יקבע סנקציות כלכליות על האב, שיכולות להתבטא בתשלום החזר הוצאות על בייביסיטר, בהחזר תשלום עבור מטפלת, ועוד. ההיגיון בתביעות אלו הוא בכך שהאב גורר את האם להוצאות גבוהות ולא מתוכננות, ועל כן עליו לשאת בהן.

צמצום הסדרי ראייה - במקרים חריגים יותר רשאית האם לבקש את צמצום הסדרי הראייה בין האב לילדיו. כאשר האישה מגישה בקשה שכזו, היא לרוב תטען שההפרה המתמשכת של הסדרי הראייה מצד האב פוגעת בילדים נפשית, ויוצרת אצלם אכזבה עמוקה שתיחרט לשנים קדימה. בית המשפט עשוי להתרשם כי האישה צודקת בטענותיה, ולצמצם את הסדרי הראיה של האב עם ילדיו.

הטלת קנסות  - בקשה נוספת אותה יכולה להגיש האם, היא בקשה להטיל על האב קנסות לפי פקודת ביזיון בית המשפט. האישה תתבקש להביא רישום של הפרות הסדרי הראייה על ידי האב, ועל פי מספרן וחומרתן יהיה אפשר לדרוש מבית המשפט שיטיל קנס כספי על האב, על מנת להרתיע אותו מלהמשיך במנהגו. 

 

האם בית המשפט יכול להורות על קיום הסדרי ראיה עם סבא וסבתא?

רבים מהמתגרשים בישראל עומדים בפני דילמה של ניתוק הקשר בין הילדים לבין הסבא והסבתא. לעיתים קרובות מדובר בקשר משמעותי ביותר, אשר נגדע, כאשר בני הזוג צוללים למאבק גירושין מכוער, הכולל לעיתים גם את בני משפחותיהם משני הצדדים. האם סבא וסבתא יכולים לדרוש מבית המשפט הסדרי ראיה עם הנכדים כאשר ישנה מריבה בין ההורים לבין הסבים?

 לדברי עו"ד בתיה אשורי, בעקרון גם סבא וסבתא יכולים לבקש הסדרי ראיה מבית המשפט. בית המשפט יבחן את טובת הילדים, ובמידה וימצא כי טובת הילדים מצדיקה קשר עם הסבא וסבתא, קיים סיכוי גבוה שהוא יפסוק כך.

לדברי עו"ד בתיה אשורי, החוק והפסיקה בישראל מנסים ליצור מצב בו המאבק על הסדרי ראייה וקיומם, לא יעודד התנגחות בין ההורים, אלא להיפך, וזאת גם אם קיימות מחלוקות קשות בין הצדדים, ותהום עמוקה פעורה ביניהם.

מה שעמד לנגד עיניו של המחוקק, ואמור גם להנחות את ההורים, הוא עקרון טובת הילד. עם זאת, במקרה של הפרת הסדרי ראייה, מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ משפטי מעורכי דין המתמחים בתחום, בכדי לא להנציח מצב שהנזקים בו יהיו חמורים ובלתי הפיכים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו