כיצד ניתן לצמצם את הנזק שנגרם לילדים כתוצאה מגירושין? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד ניתן לצמצם את הנזק שנגרם לילדים כתוצאה מגירושין?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.12.2016

מחקרים מראים כי בתקופת הגירושין הילדים סובלים מתופעות קשות הן בטווח המידי והן בחייהם כבוגרים. כיצד ניתן לצמצם בצורה מקסימאלית את הנזק שנגרם לילדים כתוצאה מגירושין? 



מאת:  עו"ד ומגשרת בראיה משפחתית עידית אלפנדרי-מאיר 


כיצד ניתן לצמצם את הנזק שנגרם לילדים כתוצאה מגירושין?
תקופת הגירושין היא תקופה קשה וכואבת ביותר עבור ההורים, אך מחקרים מראים שהנפגעים העיקריים בתהליך הם הילדים. פתאום, ללא שליטתם, הקרקע נשמטת תחת רגליהם וכל חלום המשפחה הנורמטיבית והמאושרת נגזל מהם. 
עו"ד והמגשרת עידית אלפנדרי-מאיר מסבירה כי כל ילד מראה תגובות שונות לתהליך הגירושין, ומדריכת ההורים שמלווה את התהליך הזוגי בגישור- בודקת כל משפחה לגופה. מה הם הסימנים המקדימים לזיהויי מצוקת הילדים ומהם הכללים שיפחיתו את התופעות הטראומטיות לילדים? "אתם אמנם תהפכו לזוג גרוש אך מבחינת הילדים תמיד תהיו זוג ההורים שלהם" 

 

סימנים ראשוניים אצל ילדים

הסימנים המדאיגים הראשונים שהורים מדווחים עליהן בהדרכת ההורים הן: חזרה להרטבת לילה, קושי בפרידות, גמגום, טיקים, תלותיות, נסיגה בלימודים, הסתגרות חברתית, מצבי רוח, שינויים באכילה, ניסיון לרצות את ההורים ועוד. מדריכת ההורים מייעצת בכל מקרה לגופו, ומסבירה להורים מהו הזמן הסביר להימשכות התופעות שהן עדיין נחשבות לטבעיות וברות חלוף, ומתי הן  מצריכות טיפול בכדי למנוע את החרפתן. 
 

שאלה- מתי לספר לילדים?

הורים רבים הנמצאים בהליך הגירושין מתלבטים מתי לספר על כך לילדיהם, האם אחרי חתימת ההסכם או במהלכו, האם לכל הילדים יחד או לכל ילד לחוד, כל הורה יספר לחוד או שניהם ביחד.... בתקופת גיבוש ההסכם עולות שאלות חשובות כמו 'איפה נגור' או 'מה יהיה עם הנכסים', ועולה השאלה האם למנוע מהילדים את תחושות חוסר הוודאות והמתח, או האם דווקא כן לשתף גם כשהדברים לא וודאיים, בכדי לא ליצור תחושת שוק לילד כשמספרים לו על הפרידה הסופית. יש להבין כי אין תשובה אחת לכל השאלות, וכי כל ילד מקבל את הדברים בצורה שונה. אם עדיין לא סיפרתם לילדים על הגירושין, הקדישו לזה מחשבה קודמת. תרגישו אותם, כיצד הם מגיבים כיום למתח הקיים בבית, האם כבר התחילו להראות אותות של מצוקה (כפי שמופיעים בסעיף הקודם) או שהם עדיין לא יודעים כלום? תשקלו את השיחה לפי אופיו ומצבו של כל ילד וילד. אם אתם מתלבטים, אל תחסכו כאן, שווה שתתייעצו קודם לכן עם גורם מקצועי. 
 

לאחר הגירושין אתם ממשיכים להיות זוג הורים שצריך לדבר ולתקשר ישירות...

הגירושין- אין פירושם נתק תקשורתי בין שני ההורים, אלא להיפך. אתם אמנם תהפכו לזוג גרוש אך מבחינת הילדים תמיד תהיו זוג ההורים שלהם, ותיווכחו כי עליכם לתקשר זה עם זו בצורה יעילה וטובה כל החיים, לפעמים אפילו טובה יותר מאשר בחיי הנישואין. התקשורת האופטימלית ביותר היא כמובן תקשורת ישירה. אתם תיפגשו עוד הרבה פעמים, לא רק מתחת לחופה של הילדים, בגיוס או בבר המצווה שלהם. צפויות מסיבות כיתה, ימי הולדת, אספות הורים, חגים, אירועים משפחתיים ועוד. הקפידו שהליך הגירושין ישאיר אתכם עם היכולת להמשיך הלאה בחייכם, ללא קצוות פתוחים האחד כלפי השני, ועם היכולת לתקשר בצורה מכבדת. 
 

אל תתנו לילד להחליט ולשפוט בניכם

זכרו כי אסור להפוך את הילד לשופט בוויכוחים שבין ההורים. הילדים עוברים תקופה קשה וטלטלה עצומה בחייהם, והדבר יוסיף על מועקתם. מחקרים מראים שככל שתהליך הגירושין הוא לוחמני יותר, כך ההשפעות שלו על הילד הן חמורות יותר ועמוקות. כל קללה, ויכוח או צעקה נחרטים בזיכרונו של הילד ונצרבים אצלו בתודעה. אתם המודל שלו לזוגיות וליחסים, וזה מה שהוא ילמד. זיכרו זאת ולמדו אותו שניתן ליישב סכסוכים בצורה של הידברות המכבדת את רצונותיו המנוגדים של כל אחד מהצדדים. 
 

אל תקחו את הזמן, אם החלטתם להתגרש

היכנסו להליך ממוקד- ככל שתעשו את התהליך במהירות, בצורה ממוקדת והדדית, כך התהליך פחות יפגע בילדים. אם תבחרו להתגרש בהליך גישור תנצלו מהחלטת השופט שיחליט עבורכם באלו ימים תראו את הילדים וכמה כסף תעבירו אחד לשניה. בגישור אתם תקבעו כיצד לפתור את ימי המשמורת, מי יאסוף את הילדים, מתי תוכלו לטוס לחו"ל, על אילו הוצאות תשלמו בכל גיל ועוד.
סעיפים יום יומיים אלו צריכים להיקבע לפי הצרכים והאילוצים שלכם, וכמה שיותר מהר, בגישור ניתן להגיע לוודאות תוך כמה שבועות- לעומת גירושין בבית המשפט שיכולים להמשך כמה שנים. 
 
זיכרו שאמנם אתם מתגרשים זה מזו אך המשפחה שהקמתם נשארת. אז כיצד ניתן להתגרש תוך מזעור נזקים לילדים ולמשפחה? טיפים לסעיפים שאתם רוצים בהסכם הגישור שלכם!: 
 
  1. אירועים משפחתיים מגמישים ימי משמורת- סכמו מראש כי תהיה הבנה שאירוע משפחתי נמצא בעדיפות עליונה וכי המשמורת באותו שבוע תקוזז או תתבטל בהתאם. על הצורך בסעיף זה יש 100% הסכמה מצד זוגות מתגרשים.
  2. טיפולים שונים לילדים- גשר לשיניים, אבחונים, טיפול פסיכולוגי או למידה מתקנת, אלו רק קמצוץ מהטיפולים שילדים רבים נזקקים להם במהלך ההתבגרות. הטיפולים הללו דורשים לרוב סכומי כסף לא מבוטלים ולעתים מתגלות מחלוקות על מועד ההתחלה, תדירות ועל הצורך בטיפול. כדי שהילד שלכם יקבל את כל הצרכים שלו, סכמו מראש שבמקרה של מחלוקת פונים לגורם מקצועי שמקובל על שני ההורים ומקבלים את דעתו. ההסכמה לגבי הסעיף הזה בקרב הורים מתגרשים היא גורפת, 100% הביעו את רצונם לכלול אותו בהסכם. 
  3. נסיעות חופשה בארץ או בחו"ל (עם או בלי הילדים)- סכמו מראש על מסגרת קבועה של מספר נסיעות בשנה, ומספר ימים מקסימלי, בה כל אחד מבני הזוג מאפשר לשני ומסכים מראש לקחת אליו את הילדים במשך תקופות אלו. המסגרת הנפוצה ביותר היא נסיעה 1-2 בשנה שכל נסיעה נמשכת עד שבועיים. בנוגע לנסיעות שכוללות את הילדים, ההוצאות הכספיות שידרשו לטיול יחולו על ההורה שלוקח את הילדים איתו ולא יפלו על ההורה השני בעל כורחו. 90% מהמתגרשים מכניסים סעיף זה כחלק בלתי נפרד מהסכם הגירושין.
  4. דמי מזונות מדורגים- החוק היבש מביא את בית המשפט לפסוק על סכום אחיד עד גיל 18, ורק אם יחול בעתיד שינוי מהותי יש זכות לבני הזוג לפנות בתביעה אל בית המשפט. אך החיים מראים כי כל גיל מביא עמו צרכים חדשים והוצאות אחרות, לכן סכמו מראש על דמי מזונות מדורגים בהתאם לצרכי כל גיל, או לחילופין קבעו תאריך מדויק לפני כל שכבת גיל בו תפגשו ותדונו על הסכום. לדוגמה, בבית ספר יסודי הילדים הולכים לחוגים, בחטיבה יש תנועות נוער וחגיגות בני מצווה ובתיכון לימודי נהיגה ונסיעות לפולין.  70% מכלל הזוגות מכניסים סעיף זה להסכם הגירושין.
  5. הסדרי משמורת- היום המשמורת על הילדים במקרים רבים מתחלקת שווה בשווה בין שני ההורים. האפשרויות הקיימות הן רבות וניתן להתחשב אחד בצרכי השניה ולהגיע לפתרונות שמתאימים לצרכים המשתנים של שני בני הזוג ומכבדים את אורח החיים החדש שלהם. 
  6. חלוקת רכוש- עדיף לחלק עוד היום את כל הכספים, החובות והנכסים, בלי להשאיר קצוות פתוחים לעתיד. כך לדוגמה, במקום להמתין עד גיל הפנסיה להתחלק חצי-חצי בקרן הפנסיה, תוכלו כבר בהסכם היום להוון את ערך הכסף, לשלם אחד לשניה ולא להמתין עד גיל הפרישה. 
  7. אותו הכנ"ל לגבי קרן השתלמות שמיועדת להיפתח בעוד שנתיים, תוכלו להשאיר אותה בשלמותה אצל הצד שמחזיק בה ובתמורה הוא יכסה כרגע חובות פתוחים. עדיף לחשוב על פתרונות יצירתיים מאשר לתת לבית המשפט לפסוק.   
  8. תקשורת מול מסגרות חינוכיות- סכמו מראש כי לכל הורה יש את הזכות להיות בקשר עם בי"ס ולדעת על מצבו הלימודי והחברתי של הילד. 80% מההורים מכניסים סעיף זה להסכם הגירושין.
  9. איסוף הילדים ממוסדות חינוכיים-  סכמו מי מבחינתכם רשאי לאסוף את הילדים מבית הספר או מהגן בימי המשמורת של בן הזוג. לדוגמה, סבתא, דודה, בייביסיטר. תמצאו כי הגמישות שסעיף זה מאפשר לכם טובה לילדים ולשני הצדדים".  



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו