על בגידות וגירושין - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

על בגידות וגירושין

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.02.2012

מי בוגד? למה בוגדים? ומה לעשות או לא לעשות כשמגלים את הבגידה? עורכת הדין אורנה גלזן גונן, מומחית בדיני משפחה מסבירה מדוע המילה בגידה מעוררת בנו כל כך הרבה חרדות.



מאת: יעל סנדלר

 


על בגידות וגירושין

בגידה בדרך כלל יוצרת פיצוץ תהומי בזוגיות, איבוד אמון משווע בבן הזוג , הרס המשפחה, שואה כללית, צונמי, סוף העולם מגיע , תוהו ובוהו, רעידת אדמה ,הנבגד מרגיש כי עולמו , שהיה לכאורה בטוח, חרב עליו.

 

מה עושים כאשר מגלים כי בן הזוג שלנו, שבו בטחנו, שבו האמנו, שנשבע לנו אמונים בוגד בנו ?

 

בוכים ? צורחים ?  מתמוטטים ? הולכים לפסיכולוגית ? לפסיכיאטרית ?

רצים לאמא שלו ? לאמא שלנו ? לוקחים פרוזק ? רצים לעורך דין ? האם מגלים לבן הזוג שאנו יודעים על הבגידה או לא ?

 

השאלה הראשונה שעוברת לבן הזוג שמגלה כי בוגדים בו היא למה ? למה הוא עשה לי את זה ? למה היא עשתה לי את זה ? האם אני לא טוב ? טובה ? האם אני אשם ? אשמה ? האם אני לא שווה ?

 

גברים ונשים בדרך כלל בוגדים מסיבות שונות. גברים בוגדים מתוך תסכול ושעמום מיני ו/או גם צורך בחיזוקים גבריים ומונעים על ידי הצורך לכבוש. רוב הגברים לא מעוניינים להרוס ולפרק את המשפחה או להתגרש אלא להנות קצת מחיי מין "בצד" ולחזור הביתה בשלום ל"קן" המשפחתי, גם אם הוא קן חם או פושר וגם אם הוא קן של צרעות, העיקר שתהיה פאסאדה של מסגרת משפחתית להם, לילדים ולאשה , בית פרטי עם גג אדום, ג'יפ וכלב. אפשר גם דירת 5 חדרים ברמת אביב ג'. הרי ההצגה והפוזה , כלפי החברים וההורים חייבת להמשך. למי יש כוח לכל הבלאגן של הגירושים האלה. נבגוד ונשתוק ואולי נביא פרחים לפעמים. אותם גברים בדרך כלל מסתפקים בהנאות פיזיות מחוץ לבית ומבחינתם כל עוד האשה אינה יודעת הכל בסדר, הם שמחים, עולצים, מסופקים והחיים נמשכים , דהיינו buisness as usual.   

 

לעומת זאת , נשים בדרך כלל בוגדות ממקום ריגשי של מחסור, מחסור שנובע מחוסר תשומת לב של בן הזוג או הבעל, מחוסר יכולת של הגבר להכיל אותן, להקשיב להן, להתחבר לרגשותיהן וככה הן מתבטאות : "הוא לא מחבק מספיק , הוא לא מנשק בכלל , הוא לא חם אלי , הוא שוכח שיש משחק מקדים במיטה וכו' ". אילו בדרך כלל הטענות השכיחות הנשמעות מפיהן של הנשים.

 

נשים, בדרך כלל לא נוטות לחפש גבר מחוץ למערכת הנישואין, אך אם הן נתקלות במקרה במקום עבודתן בקולגה , בגבר פנוי או נשוי , בעל אוזן קשבת , שמתייחס אליהן באהדה , משוחח איתן, מפגין אכפתיות ואף אולי נותן לאשה כמה מחמאות , או שהן נתקלות בקאנטרי קלאב בחדר הכושר או בברכה בברכה או בחוג לריקודים סלוניים או אפילו בחוג שחיית תינוקות, או בטיול השנתי הכיתתי בגבר רגיש ומתקשר שנותן להן תחושה כי יש להן עם מי לדבר וכך משיחה לשיחה ומפגישה מקרית אחת ועוד אחת כבר פחות מקרית מתחילה האשה לחוש גם קירבה ריגשית ולעיתים אחר כך קירבה פיזית לאותו הגבר ומכאן ועד הבגידה בבן זוגה הדרך זורמת ונסללת באופן טבעי.

 

מירמור אצל בני זוג , כעסים בלתי פתורים גם הם סיבה שכיחה שפתרונה הוא בבגידה.

 

אומרת אורנה גלזן גונן , עו"ד מומחית בדיני משפחה ,דהיינו גירושין , כאשר מגיעה אלי אשה או גבר שחוו בגידה ומבקשת להתגרש ואפילו עומדת על כך, אני בדרך כלל משוחחת איתה בנושא ומנסה לברר מה בדיוק קרה ? כמובן מנקודת הראות של אותו בן זוג,  כמה שנים הם נשואים ? איך התנהלו הנישואים שלהם כולל מצב האינטימיות ביניהם, מספר הילדים וגילם , מצבם הכלכלי ומהו מקצועו של כל אחד מבני הזוג.

 

בדרך כלל , אם זו בגידה ראשונה אצל בן הזוג , אני ממליצה לנבגד קודם כל ללכת לבד לטיפול פסיכולוגי ובמקרים קיצוניים לטיפול פסיכיאטרי , ולקבל סיוע מקצועי כדי להיות מסוגל בכלל להמשיך בחיי היום יום, לשוחח עם בעל מקצוע ובאותו שלב בשום פנים ואופן לא לגלות לבן הזוג כי הם יודעים על בגידתו. מה שנקרא לשמור את האינפורמציה הזאת בכספת הפרטית שלהם, זה לא קל בלשון המעטה , זה אפילו קשה מאוד מאוד, לא כל אחד מסוגל להמשיך לחיות ולהעמיד פנים כי כאילו הכל כשורה , אבל כדי להצליח ב"תכנית הגרושין"  צריך להחזיק את הקלפים קרוב לחזה , אסור שבן הזוג ידע על התוכנית כדי שלא ינסה לסכל אותה .

 

עו"ד אורנה גלזן גונן , מסבירה כי כפי שבני זוג מכינים את החתונה מספר חודשים לפני הארוע \ כן גם גירושין יש להכין מראש. גירושין זה לא זבנג וגמרנו. דהיינו על בן הזוג הנבגד להכין חומר, ראיות , שיעזרו לו להוכיח את בגידת בן הזוג , את מצבו הכלכלי, הרכושי ואת כל זכויותיו הפיננסיות , ולכן , עם כל הקושי הכרוך בכך מומלץ לאותו בן זוג לקחת חוקר פרטי כדי שיתעד את בגידת או בגידות בן הזוג.

על בן הזוג הנבגד לצלם את מסמכי הבנק , את חשבונות הבנק המשותפים, אם יש או העיסקיים של בן זוגו , לצלם או להביא הוכחות בכתב  על זכות  הפנסיה שלו , משכורתו , להוכיח את ההוצאות הפרטיות והמשפחתיות כמו העתק מהוצאות כרטיס האשראי של בן הזוג , רשימת נסיעות לחוץ לארץ של שני בני הזוג או אחד מהם , נסיעות לסופי שבוע בבתי מלון בארץ, רכישות בסכומים גבוהים בארץ ובעולם . לארגן את כל הוצאות הבית במסמכים כמו חובות משכנתא , חובות אחרים, תשלומי ארנונה , חשמל, טלפון , גז , יס , הוט, ביטוחים שונים, כמו ביטוח לבית, למכונית, תשלומים לעוזרת, הוצאות מספרה , קוסמטיקה, פדיקור מניקור אם מדובר באשה נבגדת, הוצאות נסיעה דלק קבלות מוניות , ביגוד , ויטמינים , ספרי קריאה , קופת חולים , עתונים יומיים, ירחונים וכל הוצאה רלבנטית שתסייע לנבגד/ת להוכיח רמת חיים , וכן את הוצאות הילדים, ביגוד מורים פרטיים, חוגים , ספרים, תשלומים לבית ספר, קייטנות בארץ ובחו"ל וכו' .

 

ויש לזכור בבירור כי את כל האמור לעיל יש לעשות בחשאי מבלי לעורר את חשדו של בן הזוג הבוגד. לאחר שאסף בן הזוג הנבגד את כל האינפורמציה הנדרשת עליו להגיש תביעות .

 

עוד ברצון עו"ד אורנה גלזן גונן לציין, כי לאור העובדה כי לפעמים לוקח מספר שבועות ארוכים להגיע לכל המסמכים הללו, יש לארגן מיידית את המסמכים שניתן בקלות לאתר כמו, דפי חשבון הבנק , צילום הוצאות כרטיס האשראי וכו' , ומיד להגיש את התביעה ולציין בתביעה כי מסמכים מסויימים יעברו לבית המשפט מאוחר יותר.

 

במידה ומסמכים חשובים נמצאים אך ורק בידיו של הבוגד/ת יש להגיש לבית המשפט גם תביעה לגילוי מסמכים ומתן פרטים .

אם מדובר בגבר שאשתו בגדה בו , יגיש מיד תביעת גירושין בבית הדין הרבני נגד האשה הבוגדת וכן יכרוך את שאר התביעות כגון , פירוק שיתוף בנכסים , משמורת הקטינים, מזונות הקטינים, עיכוב יציאה מהארץ נגד האשה הבוגדת. 

 

לעומת זאת אם מדובר בגבר שבגד באשתו, תגיש האשה תביעת גירושין בבית הדין הרבני ותמהר להגיש את שאר תביעותיה בבית המשפט לעיניניי משפחה שם מצבה המשפטי טוב יותר והיחס אליה הוא שוויוני . האשה תגיש נגד הגבר בקשה לעיכוב יציאה מהארץ , כדי שאותו בוגד  לא ייעלם מהארץ  וישאיר את האשה עגונה, ללא מזונות אשה או מזונות ילדים ,יעלים נכסים או את הילדים ויסכל את הצלחת התביעות וכדי להיות בטוחה שהוא יגיע לדיון .

 

לכן יש חשיבות למרוץ הסמכויות בין בני הזוג , דהיינו מי משיג את מי באיזה בית משפט או בית דין יידונו התביעות.

 

במידה והרבנים ימצאו כי האשה סרחה ובגדה בבעלה ללא כל ספק , תחוייב האשה בגט אף אם תנסה לבקש שלום בית .יש לציין כי מידת ההוכחה הנדרשת היא גבוהה מאוד כמו צילומים או סרטי וידאו המוכיחים מעבר לכל ספק כי האשה זנתה תחת בעלה. בשפת הרבנות זה נקרא הוכחת "מכחול בשפופרת".

 

לעומת זו , אם מדובר בגבר שבגד והגבר יתחנן בפני כבוד הרבנים כי טעה פעם אחת והוא מתחייב לא לעשות זאת שנית ולכן הוא מבקש שלום בית, והבעל ייתנצל התנצלות כנה בפני האשה אזי הרבניים לא ימהרו לחייב את הבעל לתת לאשה גט , ולעיתים עניני הגט יתנהלו ויגררו במשך תקופה ארוכה , כשהבעל מבקש לתת לו הזדמנות לא לפרק את הקן המשפחתי ולשלוח את הצדדים לייעוץ זוגי.

 

עוד יש לציין את החידוש של סעיף 8 (3)  לחו' יחסי ממון , בענין סמכויות מיוחדות הקובע כי לבית המשפט סמכות  " לקבוע שאיזון שווי הנכסים, כולם או מקצתם, לא יהיה לפי שוויים בשעת פקיעת הנישואין, אלא לפי שוויים במועד מוקדם יותר שיקבע " , דהיינו כל צד יכול להגיש תביעה לפירוק שיתוף הנכסים בבית המשפט או בבית הדין הרבני אף אם הנישואין לא פקעו והגט עדיין לא ניתן .

 

עוד מציינת עו"ד אורנה גלזן גונן , כי על בית הדין הרבני לדון בענינים הרכושיים על פי החוק האזרחי , אך עדיין מוצאים כי במקרים של בגידת האשה בגבר סוטים בתי הדין הרבניים בענין חלוקת הרכוש השווה בין הגבר לאשה ומוצאים נימוקים כאלה ואחרים הקשורים לבגידת האשה מדוע לא תחולק חלוקת הרכוש שווה בשווה בין הצדדים , או במילים אחרות בית הדין הרבני מעניש אשה שבגדה בבעלה בחלוקה בלתי שווה.

 

ואז מה עושים ? מערערים לבית הדין הרבני הגדול בירושלים שגם שם ברוב המקרים לא משנים את פסיקת בית הדין הרבני האזורי ואז על האשה לעתור לבג"צ בבית המשפט העליון בגין אי שיוויון בחלוקת הרכוש בינה ובין הבעל לאור בגידתה , וכי בתי הדין הרבניים מפלים אותה לרעה ופוסקים בניגוד לנאמר בחוק אזרחי, דהיינו שאין קשר בין חלוקת הרכוש לבין בגידת האשה .

 

אמנם ישראל נחשבת למדינה נאורה בהרבה תחומים אך בישראל של שנת 2012 למרבה הצער בנסיבות של בגידת האשה בבעל בעניניי גרושין בתי הדין הרבניים נוהגים על פי הדין הדתי – העברי , דהיינו בצורה קשה ומעוותת לגבי זכויותיה הכלכליות של האשה .

הבעיה הקשה מאוד בנושא של בגידה הוא איבוד האמון הטוטאלי, מעתה ועד עולם בבן הזוג, תוצאות הבגידה יהיו תמיד חשדות בלתי פוסקים , בדיקות ובלישות אחרי הצד הבוגד וחוסר היכולת בעתיד  להאמין בבן זוג חדש .

 

ההתאוששות מחווית הבגידה קשה מנושא ולפעמים בלתי ניתנת לשכחה. עבור אנשים מסוימים הבגידה תלווה אותם כל ימי חייהם ובכל מערכות הקשרים העתידיים שלהם והם יתקשו ו/או לא יוכלו לתת אמון בבן זוג עתידי. חווית הבגידה יכולה להיות הרת גורל ולעיתים תלווה את הצד הנבגד כל חייו ותקשה עליו ליצור קשרים זוגיים חדשים וקשרי אמון בכלל , גם אם ידחיק את חווית הבגידה היא תמיד תימצא שם . ליבו של הנבגד ישתות דם שנים רבות ונשמתו תישאר שסועה וגופו ונפשו יהיו חולים שנים רבות. מחשבותיו/תיה  בעניני בגידה תהיינה קשות  וטורדניות כגון: כולם/כולן בוגדים/ות , כולם/כולן שקרנים/שקרניות  ואסור להאמין לאף אחד/אחת .

 

בן הזוג הנבגד ירבה לשאול את עצמו למה זה קרה לי ? למה זה מגיע לי ?במה אני אשם ? אותו בן הזוג הנבגד לא מבין כי לעיתים אין לו אשם תורם בעניין אלא ישנם בני זוג שנועדו לבגוד  והם בוגדים סידרתיים ללא קשר להתנהגות בני זוגם.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו