שאלות ותשובות בנושאי משמורת ומזונות קטינים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שאלות ותשובות בנושאי משמורת ומזונות קטינים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.04.2015

נמצאים בהליכי גירושין ואתם מבולבלים. יש לכם שאלות בנושא מזונות? הסדרי ראיה? משמורת? חלוקת רכוש? קראו את הכתבה אולי תקבלו תשובות.



מאת: עו"ד אריאל דרור, משרד עוה"ד דרור


שאלות ותשובות בנושאי משמורת ומזונות קטינים
 
שאלה:
אני ובעלי נמצאים בהליכי גירושין והוא הגיש כנגדי תביעה לפירוק שיתוף. אנו הורים לשלושה ילדים קטינים, ויש לנו דירה על שמנו, עם משכנתא לא גבוהה. האם אוכל להישאר לגור בדירה עד שילדינו יגיעו לגיל 18, וכך לא אצטרך לשכור דירה בעלות גבוהה, או שאני חייבת לעזוב?
 
תשובה:
לפי חוק המקרקעין, לבעלך הזכות לבקש פירוק השיתוף בעל עת. אולם, סעיף 40 א לחוק זה קובע כי ניתן לדחות הפירוק כל עוד בית המשפט לא שוכנע כי לקטינים ולהורה המשמורן ישנו הסדר מגורים הולם אחר. 
על כן, בהנחה ולבעלך יהיו קשיים לשלם דמי המזונות והמדור, עלייך לטעון בביהמ"ש כי אין למכור את הדירה, אלא בהגיע הקטינים לגיל 18, כדי להבטיח את מדורם. במקרה וביהמ"ש יקבל את טענתך, תוכלי להמשיך לגור בדירה ולשלם את המשכנתא - כאשר גובה המדור שהאב ישלם ייגזר מסכום המשכנתא - שלטענתך אינו גבוה. עם הגיע הקטינים לגיל 18, היא תימכר ותחולק ביניכם.
 
שאלה:
 
בעלי הגיש תביעת גירושין לביה"ד הרבני, וביקש כי ביה"ד ידון גם בנושא מזונות בתנו, והרכוש המשותף . אני רוצה לדון בנושאים אלו בביהמ"ש לענייני משפחה. האם זה אפשרי?
 
תשובה:
 
מבחינה חוקית, את זכאית להחליט האם את רוצה לנהל הליך מזונות ילדים בביה"ד או בביהמ"ש לענייני משפחה. מבחינת הרכוש- בהנחה והתביעה הוגשה כדין , בכנות , עם פירוט בנושא הרכוש המשותף ואופן החלוקה – אזי ביה"ד הרבני הוא המוסמך לדון בכך, ולא ביהמ"ש.
 
 
שאלה:
 
אני ובעלי נמצאים בהליכי גירושין, ויש לנו 2 ילדים קטנים, בן שנתיים ובן ארבע. אני רוצה לקבל את המשמורת עליהם כי אני זו שטפלתי בהם כל השנים, אבל בעלי מתעקש על משמורת משותפת. מהם סיכויי לקבל משמורת מלאה?
 
 
תשובה:
 
בעבר, לאור חזקת הגיל הרך, ביהמ"ש נטה לפסוק משמורת מלאה לאם שילדיה בני פחות מ-6, ולאב נקבעו סדרי ראיה בלבד.
 כיום, חזקה זו אינה אוטומטית כבעבר, וקיימים מקרים בהם נפסקו משמורת משותפת גם בגילאים אלו, אולם אלו אינם רבים. 
 
באם דרישתו של בעלך למשמורת משותפת הינה כנה, ולא נועדה על מנת להפחיד אותך או על מנת לשלם מזונות מופחתים, אזי קרוב לוודאי שביהמ"ש ימנה פקידת סעד על מנת שזו תבחן את יחסו של כל הורה לילדיו ומסוגלתו ההורית,  וכן על מנת שתבחן האפשרות המעשית לקיום משמורת משותפת כגון בית ראוי לאב עם מקום וציוד לילדים, קרבה למוסדות החינוך, ויחסים תקינים בין ההורים- שכן משמורת משותפת מצריכה תיאום רב בין ההורים. בהתאם להמלצותיה- יתן ביהמ"ש את החלטתו.
 
 
שאלה:
 
אני ובעלי מצויים בהליכי גירושין. בחמש השנים האחרונות עבד בעלי בחברת היי טק והשתכר סכומים מכובדים, בזכותם רמת חיינו הייתה סבירה ואף למעלה מכך. לפני חודש, בעלי עבר למשרה חלקית, לטענתו בגלל קיצוצים בחברה.
כיצד יקבעו המזונות במקרה כזה?
 
תשובה:
 
ביהמ"ש יבחן את השתכרות בעלך וכן את הפוטנציאל שלו, כלומר- כמה הוא יכול להשתכר, גם אם כרגע הוא אינו עובד במשרה מלאה. 
בנוסף, הוא יבחן את צרכי הילדים וכן את השתכרותך ופוטנציאל השתכרותך.
 
לאחר בחינה של כלל הפרמטרים, יפסוק ביהמ"ש מזונות, אולם אמליץ לך כי בכל מקרה, תנסי להביא הוכחות לכך כי מדובר בהפחתת משרה מכוונת.
 
 
שאלה:
אני נמצאת בהליכי גירושין מבעלי ואינני עובדת. הגשתי תביעה למזונות עבורי לבית הדין הרבני וזה פסק לי מזונות. אולם, כעת, בית הדין הורה לנו להתגרש. האם אפסיד את המזונות? האם יש באפשרותי לעכב את הגט?
 
תשובה:
לפי הדין האישי החל על יהודים, אישה זכאית למזונות עבורה כל זמן שהיא נשואה (בומידה ולא אבדה זכאות זו, לדוגמה אם בגדה). לכן, כאשר תתגרשי מבעלך, את לא אמורה להמשיך ולקבל מזונות עבורך- וכאשר אדגיש כי את עדיין זכאית למזונות ילדים, ככל שיש לכם ילדים קטינים משותפים. מאחר ובית הדין הורה לכם להתגרש- יקשה עלייך לעכב את הגט, וגם אם תצליחי לעשות כן - סביר להניח כי ביה"ד יורה על הפסקת המזונות לאור ההוראה על מתן גט ואי שיתוף הפעולה מצדך. 
 
שאלה:
בעלי טען בבית הדין הרבני כי אני בוגדת בו , ולכן עליי להתגרש ממנו לאלתר , ולהפסיד את הכתובה שלי. האם די בטענה זו או שעליו להביא הוכחות לכך?
 
תשובה:
על מנת לקבוע כי אישה הינה בוגדת, וכפועל יוצא עליה להתגרש מבעלה וכן לאבד את כתובתה יש צורך בהוכחות לבגידה, ולא די בטענה של הבעל ( מיוחד במידה ואת מתכחשת אליה). לפי הדין היהודי, יש צורך בשני עדים שראו אתכם יחד, בסיטואציה המעלה חשד לבגידה, על מנת שביה"ד יחייב גט בעילת הבגידה. 
 
שאלה:
בעלי מבקש לקבל את בתנו הקטינה אליו בסופי שבוע, מיום שישי בצהריים עד למוצאי שבת. אני סבורה כי זה פרק זמן ארוך מדי, והוא לא יוכל להסתדר בטיפול בילדה, שהינה בת שנה וחצי בלבד ואני המטפלת העיקרית שלה. האם יש דרך למנוע זאת ממנו?
 
תשובה:
בהנחה ואתם מצויים בהליכים בביהמ"ש, וככל שיש ביניכם אי הסכמה בענין הסדרי הראיה, אתם יכולים לבקש התערבות של גורם מטפל - בד"כ מדובר בעו"ס הפוגשת אתכם ומכינה תסקיר המועבר לשופט. במסגרת הפגישה עמה תוכלי להעלות את כל חששותייך. לעיתים, ביהמ"ש אכן קובעים דירוג בהסדרי ראיה, כך שבגיל צעיר מאוד, הילדים לא ישהו  לפרקי זמן ארוכים מחוץ לבית האם. בנוסף, ניתן לבקש מביהמ"ש הפניה ליחידת הסיוע, שם  קיימים אנשי מקצוע שיכולים לטפל בבעיה זו. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו