הפלה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפלה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.06.2010

את ההפלה שלי עברתי במרץ 2007. חודש ארור לכל הדעות, חודש בו הפנו אותי מרופא אחד לשני בתהייה האם ההריון תקין או לא. חודש שנוסף על הכל הייתי מעורבת בו בתאונה שרק זעזעה את סירת חיי יותר. חודש שלא האמנתי שיכולות להיות עוד טלטלות רגשיות, אך הן המשיכו להגיע בצרורות.




מאת: ריקי לוי דינר


הפלה

את ההפלה שלי עברתי במרץ 2007. חודש ארור לכל הדעות, חודש בו הפנו אותי מרופא אחד לשני בתהייה האם ההריון תקין או לא. חודש שנוסף על הכל הייתי מעורבת בו בתאונה שרק זעזעה את סירת חיי יותר. חודש שלא האמנתי שיכולות להיות עוד טלטלות רגשיות, אך הן המשיכו להגיע בצרורות.

במרץ 2008 נכנסתי להריון נוסף ממנו נולדה ביתי האמצעית נעמי. שנה לאחר מכן, הגיח לעולם בני נרי. יש לי משפחה נהדרת, שלושה ילדים ובעל שלא אוהב כדורגל ומונדיאל. באמת שאי אפשר לבקש יותר. ובכל זאת, למרות הסטטיסטיקות שאחת מחמש עוברת הפלה, אין בכך כדי לנחם או לעזור לך לעבור את החוויה הנוראית הזו.

 

על רופא אחד ומגדר שלם

דר' א' הינו רופא נשים ידוע ומכובד. שם דבר בעירו. לאורך כל הדרך שהיית בטיפולו הרגשתי את הקור המדיקלי הניכר בקולו אך התעלמתי מכך לאור ניסיונו הרפואי וההמלצות הרבות שקיבלתי עליו. בשבוע השישי להריון הגעתי אליו לבדיקה שגרתית. הוא העלה אותי על כס המלכות, בדק אותי בקור הרוח האופייני לו, ולאחר הבדיקה...בעודי מפוסקת פסק נחרצות: "טוב העובר שלך מת, אני שולח אותך להפלה. את יכולה להתלבש".

כשם שזה נשמע רע, זה הרגיש. למעשה זה לא הרגיש עדיין, המילים לא חלחלו, השוק היה כה גדול עד שגופי לא נשמע לי. ערומה נפשית ופיזית המשכתי לשכב שם, לא מאמינה למשמע אוזניי.

כשהתיישבתי מולו ניסיתי לשכנע אותו אולי לחכות כי גם בהריון הראשון שלי לקח זמן עד שראו דופק.

והוא ענה: "את יכולה לעשות מה שאת רוצה. אבל אני אומר לך ששלחתי כבר לעשרות אלפי הפלות ואני יודע מה אני אומר".

ואני רק הבנתי מדבריו שהוא לא רואה את ריקי. לא את בן זוגה ולא את הילד המיוחל והשמחה שהייתה ביניהם כשגילו כי נקלטו. הוא רק רואה מספרים – אני אחת מעשרות אלפי הפלות, אני אחת מעשרות אלפי הריונות, אני נתון. לא אדם, לא גוף, לא נפש. אני נתון.

יתכן וישנה בעייתיות בעובדה שמרבית העוסקים בתחום הגיניקולוגיה הינם גברים. יתכן והקהות הרגשית דרושה לרופאים באשר הם על מנת שיוכלו להתמודד עם המראות שהם רואים במקצועם. יתכן – אך אסור שזה יקרה!

עם בעלי ההמום, גם כן, חזרנו לביתנו לא מסוגלים להתמודד. אני ברחתי לחברתי והוא נשאר עם הילד. משהו בחוויה הגברית את ההודעה, חוזר כנראה ישירות לשכלתנות ולרציונל – למציאות. כך הם מתמודדים. אנחנו בורחות להתגודד בשיחות נשיות, בסיגריות, בהצפה רגשית. הם בורחים למעש – אולי טוב שכך.

 

אחת מחמש

הגרידא אינה עניין מסובך מבחינת הליך רפואי. עד כדי כך הוא נחשב, כנראה, כנוהל שגרתי ששעה לאחריו את משוחררת לביתך. אף אחד לא שואל, צוותי תמיכה לא עומדים בשעריך, כאילו הכל שפיר וקיים. נכנסת, התערטלת, הורדמת ועשרים דקות לאחר מכן שוחררת מעול רחמך. ההוויה הדיכוטומית הזו כל כך אבסורדית. נכנסת בהריון את יוצאת בלי. יושבת במקדונלדס ואוכלת כאילו לא היית אם לעתיד שניות לפני כן, כאילו לא הוציאו מגופך את שייחלת לו כל כך, כאילו לא הותירו בגופך חלל כה גדול שלעד תתהי עליו.

אחת מחמש נשים עוברת הפלה אמרו לי אז, כאילו שנתון זה מנחם. שוב, הפכתי להיות נתון ולא אדם, מספר ולא ריקי, סטטיסטיקה ללא זהות אישית כואבת ושבורה.

אחת מחמש.

 

עתיד

הריון, אמרה לי פעם חברה טובה, הינה חוויה של עתיד. את מתכננת את השם, מדמיינת את צבע העיניים וחדר הילדים – עתיד. כשההריון מופסק נגדע עימו העתיד באופן לא צפוי. לפתע אין אופק. זו אולי החוויה הממוטטת מכל. כשאין אופק, אין חלום, אין ציפייה רק שגרה מלאת אוויר השואב אותך פנימה לריק. אין ספק כי לצד הריק השגרה מנחמת, כמו בכל משבר היא גורמת לנו להרחיק אותו הצידה. אך אף פעם לא להעלימו.

העתיד שלי זימן לי כעבור שנה, כאמור, את ביתי  נעמי. הבן הבכור שלי נבו עזר לי להתמודד עם השבירה באותו הרגע, הוא הכריח אותי להתמודד עם היום-יום במקום להשאב לאובדן. עם זאת אחת מחמש חווה את ההפלה בהריונה הראשון, אין לה מי שיחזק אותה בצורת ילד בריא בדמותה, אין לה מערכת תמיכה שתלווה אותה היות ומדובר בהליך שגרתי...עשרות אלפי....

הורות אינה מתחילה בילד הראשון, היא מתחילה בראש. ברצון להיות הורה – כאן מתחיל העתיד ההורי. הוא מתגבר עם גדילת העובר בתוכך. עבורך, למרות היותו עובר, כבר יש לו זהות – הוא שלך! וזה מספיק כדי לאהוב אותו, להתחבר אליו ולערוג אליו. ברגע אחד זה נפסק. איבדת ילד. אין זה משנה אם היו לו פנים, שם, או חזות – הוא היה שלך. וזה מספיק כדי להגדיר את זה כאובדן לכל דבר.

 

נחמה

המנחם בכל הסיפור כאמור הוא ההריונות העתידיים והעובדה שההפלה הייתה בשלב מוקדם יחסית של ההריון. עם זאת הם אינם מנחמים את מבטי החמלה המעושים, את ההתרגלות מחדש לגוף שאינו הריוני המגדיר שוב את אובדנך. הם אינם מנחמים את החרדות שילוו את ההריון הבא, הם תמיד יהיו שם וצריך להשלים עם זה. לחוות ולהנות עם מה שיש, ותמיד יש.

אני באמת מקווה עם זאת, שלמרות שמדובר באחת מחמש או מארבע, או אפילו אחת מעשר תתיחסו אלינו קצת יותר בכבוד בשלבים קשים אלו של חיינו. דברו איתנו, תחוו איתנו ככל הניתן את האובדן. אל תשלחו אותנו לשגרה כל כך מהר, אנחנו פשוט לא יודעות מה לעשות איתה רגע אחרי.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו