לקראת החגים....וגם לאחריהם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לקראת החגים....וגם לאחריהם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.09.2010

היום ממרומי משפחתי ובלאבוסתיותי, אני מתחמקת משאלות בתשובה אחרי החגים, מאמינה למפרסמים שאומרים לי כי רק בחג זה במבצע, מכינה די את אותם מאכלים כי למי יש כוח לבשל ל-20 איש משהו חדש?, ואומרת שוב ת-ו-ד-הההההה...על אלף הסרביסים וכפות ההגשה ה'חדשות' שאני מקבלת מתנה לחג.



לקראת החגים....וגם לאחריהם

 

החגים תמיד היו אירוע משמח עבורי. עוד בילדותי באירופה – האמת בישראל אבל הריח כמו... טוב נתחיל מחדש -

החגים תמיד היו אירוע משמח עבורי. עוד בילדותי חיכיתי למפגשים המשפחתיים, למטעמים המיוחדים של כל חג וחג, למעט הפעם ההיא שאמא שלי רצתה להכין גפילטע והבהרנו לה שזה או הגפילטע או היא, אבל באמת שחוץ מהפעם הזאת כל חג חיכינו לקיפטיקעס פרסה של דודה שלי, לדולצי של דודה שלי (אחרת, אבל דודה) ולמיני מטעמים שהוכנו לחגים בלבד. ובל נשכח את המתנות שכל ילד היה מקבל כמובן, וההבטחות שמשהו יקרה אחרי החגים – למעשה לא סתם משהו כל דבר שביקשת באותה תקופה היית נענה בתשובה "אחרי החגים, מותק", כאילו שלבקשות יש תאריך תפוגה, די מרגיז האמת.

היום ממרומי משפחתי ובלאבוסתיותי, אני מתחמקת משאלות בתשובה אחרי החגים, מאמינה למפרסמים שאומרים לי כי רק בחג זה במבצע, מכינה די את אותם מאכלים כי למי יש כוח לבשל ל-20 איש משהו חדש?, ואומרת שוב ת-ו-ד-הההההה...על אלף הסרביסים וכפות ההגשה ה'חדשות' שאני מקבלת מתנה לחג.

באמת שלא הייתם צריכים.

 

מגיעה לך להתפנק השנה!

המפרסמים יודעים בדיוק על מה לפרוט, בשביל זה הם מפרסמים. ככה זה כשאנשים מתאימים למקצוע. בכל אופן לענייננו . .  .אין ספק כי בחג הנטל לעיתים גדול מנשוא, כך אמי כבר שנים טוענת בפנינו כי אין לה כוח יותר לארח אצלה – מובן וקביל. אני האמת אוהבת לארח, אוהבת לבשל לאלפי אנשים, וגם למשפחתי הצנועה בת ה-אולי 20 וקצת נפשות. מה שמלחיץ אותי הוא לא הארגון לפני, אלא הרגע  בו כולם מגיעים ומחרבים בשניות את סידור השולחן עם הפוטפורי שהכנתי. מבחינתי היה יותר טוב אם לא היו נוגעים בכלום, מה כבר קרה? אי אפשר לאכול בסלון? קצת התחשבות אנשים  . . . עבדתי על זה 5 שעות! לא משנה, חזרה למפרסמים (ככה זה כשרצף התודעה רץ מהר יותר מהמקלדת).

בחגים, בין אם מהצד המארח או המתארח הדעה הרווחת היא כי הנשים תשושות- מהריצות, הקניות, הלחץ, הילדים מעצם זה שהן נשים ויש להן את הלגיטימציה להגיד – "אחרי החגים אני אנוח".  המפרסמים יודעים זאת ומציעים לגבר הממוצע 2 דליי צבעים במחיר דלי ושבע שמיניות הדלי, ולנו חומרי ניקוי!

ככה זה העיקר שלחג הבית יבריק ויצוחצח.

ההפרדה המגדרית מטושטשת דרך השורש – פ.נ.ק.!

פנק עצמך! קנה עוד היום צבע חדש לבית.

פנקי עצמך! פיירי מנקה ומטפח אלוורה מלפפונים.

 

האמת היא שהבית באמת צריך צביעה ופיירי באמת הוכיח עצמו מפנק (אני מודה השתעבדתי למוצר מסיבות טובות ובכל הריחות).

ואם כבר פינוק, באמת. אני מאושרת מהצבע הרענן בחדרי ביתי, ומ-40% הלחות שנוספו לבגדיי מאז שהתחלתי להשתמש באריאל ולנור לכביסה. אבל באמת שלא צריך.

אני אדם צנוע – וילה ממוצעת 5 חדרים בשרון הייתה מספיקה.

ככה לפנק עצמי לקראת החגים. בקטנה    . .מגיעה לי להתפנק השנה!

 

אחרי החגים

אנשים בוא נודה על האמת – לא קורה כלום אחרי החגים שלא קרה לפניהם. ההתיחסות לחגים כאל הוריקן שצריך לעבור חייבת להפסק. את לא תתחילי דיאטה אחרי החגים, מאותן הסיבות שלא התחלת לפניהם, לא תתחילו לחסוך אחרי החגים כי הוצאות החגים הם לא אלו שהביאו אתכם למצב שבו אתם נמצאים, ולא! באמת שלא יסתמן פתרון בנושא השלום אחרי החגים . . .כי תמיד יהיו חגים ותמיד יהיו תירוצים. עם זאת התשובה "אחרי החגים" היא אכן תירוץ נהדר להתחמקויות בנושא, ובכל נושא למעשה. זהו מעין תאריך תפוגה שרק נמתח ונמתח, כמו כוח עליון שאין אנו יכולים לו ולכן מותחים אותו שהנפת כתף לסימון אין ברירה. מה אני כבר יכול לעשות – יש חג. אז אחריו. שיחכו.

 

מתנות בחג

הקונספט של מתנות בחג לכולללללם לא ברור לי. אני מקבלת את הרעיון שיש לתת מתנה למארח, וזאת בלי קשר לחג. כפולניה לפולניה אני פונה לנשים באשר הן  - אתן מתארחות פנקו את המארחת במתנית. אבל מכאן ולקנייה המונית משולחת רסן לכל המתארחים באשר הם – נסחפנו. כבר שנים אני מנסה למגר את התופעה ממשפחתי ללא הצלחה מרובה. יחס גורר יחס אומרים, ושכאני יודעת כי קונים לי אין מנוס מלהשיב במתנה לאחרים. בצד של בעלי המצב יותר אקוטי כי שם קונים מתנה לאחיינים – לכ-לללל האחיינים, השתגעו לגמרי. אני חושבת שיש בזה מספר טעמים נפגמים –

האחד הרעיון של החלפת מתנות מטופשת בעיניי, אם כבר חסר לי משהו אני אקנה אותו במקום לרוץ אחר כך להחליף את ההחלפה, בסופו של דבר כולנו נפגשים בהום-סנטר מחליפים את המתנות של כולנו. למה?

דבר שני סתם הוצאה מיותרת כי אם לא חסר לי כלום למה לי לקבל ולקנות עוד חמש מתנות, לפחות, לאחרים?

הרעיון של מתנה לילדים בכלל לא ברור לי. הילד לומד מבחינה ערכית לקשר את החג ורוח החג לערך המתנה ולא לחג עצמו ולמשפחתיות, למה? אחר כך אנחנו טוענים שהם דור מפונק וחומרי יתר על המידה. מעניין מאיפה זה  הגיע?

ואכן אני מודה, החגים מגיעים וגם השנה אנחנו נסחף עם הזרם המשפחתי ונקנה מתנות לכל. כאלו אנחנו חלשי אופי שזה מדהים. אני מבחינתי חוזרת לעמדתי הראשונית והצנועה – וילה פשוטה 5 חדרים בשרון לא יותר. מבטיחה לא להחליף.

שתהיה שנה מופלאה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו