אמא טרייה, למה חשוב שתפנקי דווקא את עצמך? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אמא טרייה, למה חשוב שתפנקי דווקא את עצמך?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.05.2014

התינוק החדש נמצא כעת במרכז עולמך, אבל האם ידעת כמה חשוב שתפרגני קצת  לעצמך בסיבוב שופינג קצר או לבלות חצי שעה עם חברה בבית קפה? 



מאת: יונית טרנר, מאמנת אישית ומנחת קבוצות להורים מאמצים ולילדים מאומצים בכל הנושא של אימוץ ילדים

 

אמא טרייה, למה חשוב שתפנקי דווקא את עצמך?
גם כאשר את יוצאת מהבית, הכי חשוב שתירגעי: אל תשכחי לרגע שהילד שלך מטופל בבית  בידיים הכי טובות. אז למה להיות בלחץ ולמה לא לאפשר לעצמך את הרגעים האלה?
אמא חדשה, גם לילד שני או שלישי נמצאת מאוד בלחץ. בילד הראשון את לא ממש יודעת מה הוא רוצה, לא מבינה עד הסוף את השפה, עוד לא התרגלת לשעות הקימה באמצע הלילה וגם בין ההנקות את רצה לבדוק שהכל בסדר, אבל חשוב להבין שאם את נושמת הוא רגוע –את מעניקה לו יותר כשאת רגועה ופחות לחוצה או עייפה.  
 

לעשות הרבה דברים במקביל

חלק מהאימהות החדשות עברו הכל "בקלות יחסית", חלק עברו ייסורים עד ההיריון המיוחל, הפריות, או אתגרים שבזמן ההיריון או לאחר הלידה – שמירת היריון, פגיה ושאר מרעין בישין...
עכשיו את בבית, מספר ימים בלבד לאחר הלידה, ועושה כל כך הרבה ובמקביל! את מטפלת בתינוק חדש שהגיע עכשיו הביתה מחבקת, מנשקת, מניקה, שרה שירים, מחתלת, מסדרת את החדר –בגדים, מצעים משחקים וספרונים. במקביל, את מסדרת את הבית, מנקה, תולה מורידה ומקפלת כביסה, מבשלת, משחקת עם הילד הגדול וכמובן מארחת את כל אלה שלא הגיעו לברית או או לבריתה ורוצים לבקר ולהביא מתנה, או את אלה שהגיעו ורוצים לבוא לבקר פעם נוספת. ואלה כמובן רק חלק קטן מהמטלות שלך בימים אלה, ואת עייפה. ואף מילה על היותך רעיה.
לטובת כל האימהות הטריות, כולל אלו שזו לא הפעם הראשונה שלהן שהן אוחזות בפעוט משלהן, הנה עצות זהב לרגע אחרי שהתינוק מגיע הביתה:
  • אחריות – זה הזמן לחלק אחריות, והמשמעות היא להיעזר באימא, דודה או חברה טובה ולצאת להתאוורר. האימהות–שלך ושל בעלך יודעות מה עובר עלייך. הן לא רוצות להציק או לנדנד ומכבדות את הפרטיות והעצמאות שלך. הן רק מחכות שתפני אליהן.
  • להתמלא באנרגיה – כאשר תנשמי עמוק, תוכלי לחזור הביתה עם אנרגיות מחודשות ותהיה נכונה יותר להמשיך ולהיות אמא. זה עדיין לא נגמר, ולכן נצלי את הרגעים שאפשר לצאת ולהתמלא באנרגיה.
  • בחרי במה שעושה לך טוב – צאי לחצי שעה לאחת מהפעילויות הבאות: לפגוש אנשים, לדבר עם חברות, לקנות בגדים או לפנק את עצמך. פשוט חצי שעה רק בשבילך.
  • השאירי את המצפון בבית – זכרי שמילוי המצברים מגיע במיוחד לך – תחזרי הביתה רגועה, שמחה, שלווה, אוהבת וסובלנית - אבל היתרונות חוזרים גם לילד החדש, לאחיו הגדולים וכמובן לבן הזוג. 
 

ללמוד מהניסיון של אחרים

כאשר בתי הראשונה הגיעה הביתה,לא עזבתי אותה לרגע! גם כאשר היא ישנה בשעות הבוקר המאוחרות - זמן בו יכולתי ליהנות מכמה שעות שינה במקביל - הייתי יושבת לידה ומסתכלת, נהנית לראות אותה שלווה ורגועה. הכל היה מוכוון אליה, לא חשבתי לרגע על עצמי, ואז, נגמר האוויר.
כאשר הגיעה הביתה הבת השנייה, כבר פעלתי אחרת. מכיוון שידעתי שיש לי עוד ילדה בבית, לא הרשיתי לעצמי להגיע למצב של חוסר אוויר והתנהלתי אחרת כבר מההתחלה. 
לכן אני ממליצה לך ללמוד מניסיונך עם הילדים הגדולים ומניסיונם של אחרים. את מאוד חשובה, תפקידך בבית אקוטי, ולכן זה הזמן למצוא את הדרך הנכונה עבורך ולדעת לשלב את מטלות היומיום עם פרגון עצמי שמחזיר אנרגיות.
אל תוותרי על זה, כי את יודעת שזה חשוב מאוד לך, לילדייך וכמובן לבן זוגך!
 
כותבת המאמר היא מאמנת אישית ומנחת קבוצות להורים מאמצים ולילדים מאומצים בכל הנושא של אימוץ ילדים, imun-imutz.com
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו