להתקלח עם הילדים, עד מתי? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

להתקלח עם הילדים, עד מתי?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.02.2010

עד איזה גיל אפשר ליהנות ממקלחת משותפת עם הילדים?! איפה עובר הגבול בין התמימות למיניות? באיזה שלב בהתפתחות מגלים הילדים את העניין באיברים הפרטיים שלהם ושל הסובבים אותם? איפה נגמר החופש שלנו להיחשף ערומים מול הילדים? אלו הן חלק מהשאלות הרבות שעולות בנו כהורים ונוגעות בנושאים שיעצבו את התפיסות של ילדנו לגבי נושאים וחשובים.



מאת: דנה גזית
להתקלח עם הילדים, עד מתי?

אין כמו מקלחת משותפת שלנו עם הילדים כדי לחוות את הקרבה הפיסית שלנו אליהם. מחובקים במים כמו תאומים בתוך הרחם, צוחקים למגע הדגדוג של המים ושל הגוף בתוך המים. תחושת הרוגע וההזדככות של הגוף שלנו והמגע עם גופו של ילדנו במים משאירים את כל טרדות היומיום אי שם בחוץ.

עד איזה גיל אפשר ליהנות מהמגע התמים ההדדי?! איפה עובר הגבול בין התמימות למיניות? באיזה שלב בהתפתחות מגלים הילדים את העניין באיברים הפרטיים שלהם ושל הסובבים אותם? איפה נגמר החופש שלנו להיחשף ערומים מול הילדים? אלו הן חלק מהשאלות הרבות שעולות בנו כהורים ונוגעות בנושאים שיעצבו את התפיסות של ילדנו לגבי נושאים וחשובים.

גילוי האיברים הפרטיים

ילדים מגלים את העניין בגוף שלהם בזמנים שונים לאורך הילדות המוקדמת. כל ילד מגלה עניין בשלב אחר בהיבטים שונים של הגוף. יש ילדים שיתעניינו בגוף של עצמם, באיברי הגוף השונים ובאיברים הפרטיים בפרט. יש ילדים שיתמקדו באיברים של הילדים בקבוצה, של האחים או של ההורים. בדרך-כלל סביב גילאי שלוש-ארבע יגלו רוב הילדים עניין באיברי המין שלהם ושל הוריהם. ילדים מדווחים על מה שרואים אם במילים, אם בציור או בדקלומים ושירים. בדרך-כלל, במקרה של תגובות טבעיות של הילד, תגובות הסביבה תהיינה טבעיות גם הן. במקרה של דיווחים יוצאי-דופן או מטרידים, יש לטפל בצורה מקצועית ולהתייעץ בהתאם.

תפיסת הילד את ההורה

התפיסה שבה רואה הילד את ההורה עוברת שינויים במהלך ההתפתחות. כך למשל, בגילאי 3-4 לפי התאורתיקן פרויד, הילד חווה משיכה מינית להורה שאינו בן-מינו (ילדות לאבא וילדים לאימא). הילד אף חווה תחרות עם ההורה ממינו (תסביך אדיפוס לבנים ואלקטרה לבנות) ורצון ל"היפטר" ממתחרה זה. אחרי התחרות לומד הילד לרסן ולשלוט בתשוקותיו ולהזדהות עם ההורה ממינו. פרויד רואה בשלב זה חשוב בהתפתחות הנפשית של הילד. כדאי להיות ערניים לשינויים שחלים ביחס של הילד להוריו ולהחליט על דפוסי ותדירות המקלחות המשותפות בהתאם להתפתחות. יכול להיות שמקלחת משותפת של הילד עם אימו כשאביו אינו חלק מהטקס, תגרום לתפיסה מוטעית של הילד את התהליכים המשפחתיים.

פתיחות לערום בתוך המשפחה

מהתבוננות בתמונה המלאה של הילד, באיזה שלב בהתפתחות הוא נמצא, עד כמה הוא עסוק ומודע לאיברים פרטיים והעיסוק בהם, נוכל להסיק על התאמת טקס המקלחת המשותף לילד ולהורה. הפתיחות לערום בפני הילדים היא יחסית ומשתנה מבית לבית. כדאי להיות מודעים לשלב שהילדים נמצאים בו ולסיטואציה המשפחתית. ישנן אימהות שיחשפו בפני ילדיהן בטבעיות למרות עדויות לניתוחים פלסטיים או ניתוח קיסרי. אמהות אחרות יבקשו דווקא להסתיר. יש הורים שמסתובבים בבית באופן חופשי בתחתונים וחזייה והורים ששומרים על צניעות יתרה ליד ילדיהם. כל עוד הגבולות נשמרים וברורים, אפשר להמשיך להתקלח יחד.

יחסים בתוך המשפחה

מגילאי 4-5 ילדים עוסקים ביחסים בתוך המשפחה, היחסים בין אימא לאבא, התקשורת ביניהם. כל הנושא של הבדל בין המינים (gender), בא למודעות אצל הילדים, ההבדלים הפיזיים והמגדריים בין בנים לבנות. לקראת הגיל הזה מומלץ לספר בן עם שיער ארוך, למשל. רוב הסיכויים שילד שנמצא בגיל הזה יצטרך גבולות בטחון ברורים, ביניהם מגע פיזי מוגדר ולבוש חלקי כשנמצאים עם בני המשפחה. ילד שיגע באופן חופשי באיברים הפרטיים של הוריו יכול לנסות לעשות זאת לילדים אחרים ולהורים אחרים בגן.

לסיכום,

אין ספק שלמגע ולחום אנושי יש מקום בגידול ילדנו והם מצרכים חשובים כל-כך במרוץ החיים בו יש הורים שזוכים לראות את ילדיהם ישנים או דרך מצלמת האינטרנט בין הטיסות ונסיעות מטעם העבודה. מקלחות משותפות הן חוויה נעימה ומקרבת, ויחד עם זאת זמינה וזולה. אולם על ההורה למקם את הילד בגרף ההתפתחות, את אופי המשפחה ולהיות רגיש לנתונים אלו כשהוא חולק עם ילדו את המקלחת.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו