סיוע משפטי לאם חד הורית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

סיוע משפטי לאם חד הורית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.11.2010

הלשכה לסיוע משפטי יכולה לתת לאם חד הורית מענה לצרכים רבים, כאשר היא נדרשת לשכור עורך דין, אך אין לה כסף לכך. בתהליך מעט מייגע, את יכולה להגיש טפסים לאישור הלשכה לסיוע משפטי, ובמידה ותמצאי זכאית תוכלי להיעזר בסיוע, לדמי מזונות, הסדרי ראיה, ואפילו גביית חובות ממעסיק שלא שילם.



מאת: יעל סנדלר

סיוע משפטי לאם חד הורית

הלשכה לסיוע משפטי יכולה לתת לאם חד הורית מענה לצרכים רבים, כאשר היא נדרשת לשכור עורך דין, אך אין לה כסף לכך. בתהליך מעט מייגע, את יכולה להגיש טפסים לאישור הלשכה לסיוע משפטי, ובמידה ותמצאי זכאית לסיוע, ללא תמורה כספית, תוכלי להיעזר בסיוע, לדמי מזונות, הסדרי ראיה, ואפילו גביית חובות ממעסיקים שפשטו את הרגל, או שסתם החליטו שלא בא להם לשלם לך.

נשים חד הוריות עומדות חסרות אונים כאשר הן נדרשות לשכור עורך דין, אבל אין להם אפשרות כספית לעשות זאת. יש נשים שלמרות שאין להם אפשרויות כספיות שוכרות עורך דין ונכנסות לחובות כספיים, שקשה להן מאוד לצאת מהם אחר כך. לעומתן, נשים רבות פונות ללשכה לסיוע משפטי. בלשכה לסיוע המשפטי, הן נדרשות להגיש בקשה מפורטת לגבי פנייתם, מטרת הפנייה, ומסמכים שונים הקשורים לפניה. בנוסף, הן מגישות גם פרטים רבים אודותן, כולל מצב חשבון הבנק שלהן, הצהרה כי אין להן חשבונות בנק נוספים, ועוד.

לאחר כמה חודשים מיום הפנייה, הן מקבלות תשובה מהסיוע המשפטי, והן מופנות לעורך דין, שיטפל עבורן בפנייתן. גם לעורך הדין, הן ידרשו לאסוף את כל המסמכים הקשורים לתביעה.

הסיפור של ענת

ענת (שם בדויי), עבדה במשך כמה שנים בחברה פרטית, ללא זכויות וללא תנאים סוציאליים. היא קיבלה צ'ק לידיה אחת לחודש, שבאופן שיטתי איחר להגיע, לפעמים היא קיבלה אותו רק שבועיים יותר מאוחר, ולפעמים יותר. ענת, אם חד הורית לבן ארבע, לא רצתה לעזוב את עבודתה, כיוון שרוב העבודה נעשתה בביתה. כאם חד הורית הסידור הזה היה לה נוח, והיא השלימה עם התשלום המאוד לא סדיר עבור עבודתה. במשך הזמן התשלום לא הגיע, והבטיחו לה שהיא תקבלו בעתיד. ענת לא הסכימה לכך, ודרשה שיקים דחויים לתשלום שחייבים לה. ענת קיבלה בכל חודש שיק דחויי, והמשיכה את עבודתה, כאשר היא לווה כספים מהוריה ומחברים טובים, ומנסה בכל כוחותיה למצוא מקומות עבודה נוספים. היא קיבלה בסך הכל 5 שיקים שמועד פרעונם ב 13 לאפריל. כשהגיע היום המיוחל, לו חיכתה, הפקידה ענת את השיקים בבנק, ולאחר כמה ימים הסתבר לה, שהשיקים חזרו, ואין להם כיסויי. למרות שבעבודה שלה המשיכו לדבר על כך שהכול בסדר, והעניינים כרגיל, הסתבר לענת שהחברה הפסיקה להתקיים. תחילה ביקשו ממנה להמשיך לעבוד, דיברו על קונה לחברה, אבל במשך הזמן היה ברור שאין קונה לחברה. המנהל שהיה אחראי על ענת אמר לה שהיא יכולה לקחת את השיקים שחזרו מהבנק, ולהשתמש בהם כנייר טואלט, ושהיא לעולם לא תראה את הכסף.

לענת כאב מאוד, בעיקר על הזמן שבמקום להקדיש לבנה הקדישה לעבודתה, אך גם על החובות להוריה ולחבריה. ובעיקר כאב לה על כך שחלק מהכסף היה מיועד לקניית מיטה לבנה בן הארבע, מיטה אשר ללא כסף, לא יכלה לקנותה, ובנה נשאר לישון עימה במיטה הזוגית שלה. היא שקעה בדיכאון, הזניחה את עצמה, והתקשתה מאוד למצוא במצבה עבודה חדשה.

תחנה ראשונה: סיוע ממנהל נשים, בעיר הרצליה.

ענת תושבת הרצלייה קיבלה את העידוד הראשון ממינהל נשים, בעיר הרצלייה, מינהל נשים, מעניק סיוע לנשים המתגוררות בעיר, וכדאי מאוד לבקר באתר האינטרנט של המינהל.  עורכת הדין במינהל נשים סייעה לענת, להבין, שלא הכל אבוד, וכדאי לה להגיש בקשה לסיוע משפטי. זאת הייתה הפעם הראשונה שענת הרגישה שהיא מתעודדת.

 

תחנה שנייה: סיוע מהלשכה לסיוע משפטי

ענת קיבלה תשובה חיובית מהלשכה לסיוע משפטי, והופנתה לעורכת דין שרון אפרתי, מרמת השרון. עורכת דין אפרתי, אישה יפה צעירה ואנרגטית,  נפגשה עימה עוד באותו שבוע, ונתנה לענת להבין שהיא תלחם איתה על זכותה לקבל את כספה. ענת לא תארה לעצמה באיזה קצב ואיזה מהירות עורכת דין אפרתי עובדת. ענת הבינה שעכשיו מחכה לה עבודה רבה באיסוף כל החומרים הקשורים לתיק התביעה כנגד המעביד שלה, והחוב שלא שולם לה. היא אספה הכל. היא הכינה רשימה, והוציאה מהמחשב את כל ההתכתבויות עם הבוסים שלה, כולל כל ההבטחות שלהם, שלא קוימו. עורכת דין אפרתי לא בזבזה רגע, עוד באותו שבוע הצליחה להשיג את עורך הדין של החברה שבה עבדה ענת. ענת חיפשה אותו אינספור פעמים ולא הצליחה לאתר אותו, ולטלפון שהיה בידיה הוא לא השיב. בפגישה הבאה ענת הגישה לעורכת הדין את כל המסמכים. לאחר חודש עורכת דין אפרתי הזמינה את ענת למלא טפסים נוספים. ולאחר כמה חודשים הגיע הכסף  שענת חיכתה לו זמן רב, על עבודתה. אמנם ענת לא קיבלה את כל סכום החוב אלא רק כשני שליש מהסכום, אבל בידי ענת היה להחזיר את חובותיה, ובשארית הכסף שנותרה בידה היא קנתה לבנה מיטה נחמדה ומזרון.

תחילתה של דרך חדשה.

ענת התאוששה, היא הרגישה שבזכות הלשכה לסיוע משפטי ובזכות עורכת דין אפרתי היא חזרה לעצמה, היא מצאה עבודה חדשה ושינתה כיוון מקצועי, והחליטה שלא יקרה שוב שלא ישלמו לה עבור עבודתה והיא תמשיך לעבוד. לענת אמנם היו תכניות להגדיל לעורכת דין אפרתי תמונה של המיטה של ביתה ולכתוב לה מילות תודה, אבל באנרגיות שהיא השקיעה בעבודתה החדשה, היא עוד לא הגיעה לעשות את זה. "זה יגיע", היא מחייכת, "לעורכת הדין, לסיוע המשפטי, ולמינהל נשים בהרצלייה מגיעה תודה גדולה. אני חושבת שבכל אישה שנמצאת במצב כזה, חשוב שתפנה לסיוע. הסיוע ממומן על ידי הממשלה, וחשוב להיעזר בו. העזרה הזו תרמה רבות, לא רק להשיב לענת את הכסף שהגיע לה על עבודתי, אלא גם החזירה לי את האמון, בכוחות שלי ובאנשים מסביבי.

הכתבה באדיבות מועדונים לבת מצווה ו צילום אירועים




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו