איך לא לצאת פראייר בזוגיות? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לא לצאת פראייר בזוגיות?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.02.2008

בשנה הראשונה לאחר הלידה מצאה את עצמה ענת לפתע, כמטפלת העיקרית בצאצאית הקטנה:  היא מבשלת, מנקה ודואגת לכלכלת הבית. תוך כדי כך היא גם עובדת במשרה חלקית ומשלימה את הדוקטורט שלה. ענת הרגישה שאבי איננו נוקף אצבע.



איך לא לצאת פראייר בזוגיות?

נהלואתהזוגיותכמוממשלתאחדות.

צילום באדיבות 2p סטודיו

"פעמיםרבות, התחושההזושלפראייריותזוגית, היאנחלתןשלהנשים, אשרחשותכיהןנקרעותביןקריירה תובענית,לתאמשפחתי זנוח, וכי 'פרויקטהזוגיות' מונחעלכתפיהןהשחוחות" אומרת אסתי תירוש, יועצת זוגית וממקימות מרכז 'דואט' לטיפוחהזוגיות.תירוש ממליצהלזוגותשלאליפולאלמלכודתהביקורתואל תחושותהקורבניות, אלאלנהלאתהזוגיותכמוממשלתאחדותרחבה, בהכלאחדלוקחעלעצמוקודםכלאת התיקיםשהכי מוצאיםחןבעיניו.   

 

הנה אחד מתיאורי המשבר הרווחים המגיעים באופן כמעט יומיומי אל מטפלי מרכז דואט לטיפוח הזוגיות בהרצלייה: אביוענת, הוריםלתינוקת, נשואיםמזהחמששנים פחות אויותרבעושרובאושר, אך בשנה הראשונה לאחר הלידה מצאה את עצמה ענתלפתע, כמטפלתהעיקריתבצאצאיתהקטנה:  היאמבשלת, מנקהודואגתלכלכלתהבית. תוךכדיכך היאגםעובדתבמשרהחלקיתומשלימהאתהדוקטורטשלה. ענת הרגישה שאביאיננונוקףאצבע. הואמקדיש את רוב זמנו לעבודה, חוזרהביתהמאוחר,ונוטהלהיעדרשעותרבותמהבית. ענתמרגישהמתוסכלת, היאמנסהמצדאחדלהחזיקאתהתאהמשפחתיולטפחאותו, ולפתחאתעצמה, דברהגורםלהללאמעטתסכולים. היא מעוניינת שאבייתרוםקצת יותר,וייקחעלעצמומטלותרבות שנופלות עליה. למרותהתלונותהחוזרותונשנותמצדענת, אבילארקשאינותורם יותר,אלאשישלהגם תחושהשהואמפחיתאטאטממעורבותו.

"זוהיסיטואציהשכיחהבבתיםרבים" אומרתאסתיתירוש "הדילמההנצחיתשלכמהלהשקיעבכלתחום, עלמהלוותרוכמה, ובאיזודרךלדרושמהאחר, היאדילמהשרקמחריפהעםעלייתקצבהחיים, וההאצהבמרוץלהגשמהאישיתוקרייריסטית".

ניצהלוי, מאמנתזוגיתוממקימותמרכז 'דואט' אומרתש"שווהלצאתמנקודתהנחהשקיטוריםותלונות לאיפתרואתהבעיה. חשובלהפחיתאתהביקורתוהתקשרותהשליליתכיזוהידרךבדוקהדווקא להחרפתהבעיה, ולהתרחקותמפתרונה".


חלוקת התפקידים המסורתית פסה מן העולם

לדבריתירושולוי, חלוקתהתפקידיםהמסורתיתבבתיםרביםכברלארלוונטית, מהסיבהשהנשיםכברלאיושבותבביתועסוקותאךורקבטיפולבביתובילדים. "האישההמודרניתהיאאישהפעילה, דעתנית, משכילהולאפעםמפתחתקריירהלאפחותתובעניתמהבעל. ולכן, החלוקהלשרפניםושרחוץשלפעםכבראיננה תופסת" אומרתתירוש.

"אסורלשכוחשניהולבית, עםהקונסטלציההמורכבתשלשינועהילדים, הקניות, הניקיונות, הבישוליםוהבילויים,הואניהולמערכתילכלדבר" אומרתאסתיתירוש. "ניהולמערכתדורשגםתקציב,והנההגענולכךשישלנובכלבית בישראל כמעט מתפקד לו מנגנוןארגונימורכבהדורשהיערכות מיוחדת".

תירושולוימשוותאתהזוגיותכהסתופפותשלשתימפלגותיריבותסביב שולחן ממשלה. המפלגותאמנם חיותלעת עתה בשלוםאחתעםהשנייה, אךהן חלוקותבדעתןבצורה אימננטית בשורהארוכהשלתחומיםודעות. לדעת תירוש ולוי, כאשרקיימתתחושהשלמשברמתקרבבזוגיות, זהואוליסימןשישלחלקמחדשאתהתיקיםבממשלה.


מה עושים בתיקים? מחלקים לא מפילים

"אתחלוקתהתיקיםהמחודשתישלעשותבאמצעותמו"מ " אומרתניצהלוי. "אמנםמושגהמשאוהמתןלקוחמהתחוםהעסקיוהארגוני, ונראה קר ולא רומנטי,אךאימוץהכלליםשלולשטחהזוגיותיכוללהולידזוגיותטובהויציבההרבהיותר מזוגיות שהולכת על פי התנהלות חסרת תכנון".

הפעולההראשונהוהחיוניתביותרלפתיחת משא ומתן זוגי, היאהקדשתזמןומחשבהלדיאלוגבנושאחלוקתהתפקידים.

"חשובלקייםדיאלוגכזהבעיתוינכון, כלומר בזמןששניבניהזוגפנוייםלכךפיזיתורגשית" אומרתניצהלוי. "במעמדהזהחשובשיעלוהרגשותהכיכנים, כאשר כלאחד מבני הזוגמשקף את נקודתמבטו,תוךכדיניסיוןליצורהבנהואמפתיהאצלהאחר".

"אםנתעכבעלהסיפורמההתחלה" אומרת תירוש, "ענתתוכללחלוקעםאביאתסדרהיוםהמטורףשלה, אתהעייפותשהיאחווהבתקופההאחרונהוהמחירשהיאמשלמתעלכךבעצביההחשופיםובתפוקתהבעבודה. אבייוכללחלוקעםענתאתהעובדהשהואחששהואנבחן כל העת תחת זכוכית מגדלת,וסובל כלהעתמביקורת בלתי פוסקת.אבי יוכל לומר גם שהואלאזוכהמענתלכלהערכהושביעותרצון, ויתרהמכך, היאאפילולארואהאתהמאמציםהכניםשהואעושהלתרוםלמערכת".

"איןספורהמטלותבביתהןכרנרחבלבחירה, וקודם כל חלוקת תיקים צריכה להיעשות על ידי בחירה בטוב, ולא על ידי כפייה דווקנית" אומרת לוי. "כלאחדמבניהזוגיצייןאתהתפקידיםשביכולתולקחתולמלאויעשהשיקולדעתלגבימידתהעזרההחיצוניתהנחוצהמבנימשפחהאובתשלום".

"דיאלוגכזה", אומרתלוי, "חשובשיעשהבאווירהנעימה, כשהאצבעשלכלאחדמבניהזוגאיננהמופניתכלפיהאחר. כלאחדחושףאתעצמו, תחושותיוומחשבותיובפניהאחר, ומדברבלשון 'אני' בלבד".

 

מסרים לא מילוליים  - לפעמים יעילים יותר

מלבדדושיחבענייןחלוקתהתפקידים, ניתןלהעבירמסריםגםבדרךלאמילולית. "התנהגותהיאדרךמצוינתלהעביררצונות" אומרת לוי, ונותנת לכך דוגמא "אם אבילוקחעלעצמואתענייןהקניותלבית, ובביתחסריםמצרכים, ענתיכולהמיידיתלענותעלהצורךולמלאאתהחסר ולהעיר לו על כך,אךלחלופין היאיכולה גם לבחור, עםכלהקושי שבדבר, להתמודדעםהחוסרלאורך מספרימים,וליצורמצבשאבייהיהערלכך שהוא לא ממלא את תפקידו".

"בהקשרזה", אומרת לוי"האינסטינקטהאימהיגורםלרבותמהנשיםלקפוץמכלבכיקטןשלהילד. הגברים, לעומתזאת, מעיריםלאאחתלנשיםכיעליהןלהניחלילדלבכות. גםבהקשרזה,היכולתלשחרראתהשליטהעל ידי בני הזוג, יכולה להולידסוגחדששלשותפותבעשייה".

 

הסוד: לאו דווקא חלוקה שווה של מטלות

"חלוקתהתפקידיםצריכהכמובןלהתחשבבבניהזוג,ובזמןשהםיכוליםלהקדישלמילוין" אומרת תירוש. "גברהבונהקריירה עליה מסתמכת המשפחה כמקור הכנסה עיקרי, סובל מפנאי פחותלעומתאישההעובדתחצימשרהבלבד.על כן ברור שאין הםיכוליםלתרוםבאופןשווהלמטלותהבית. משכורתושלהבעל,במקרהזה,יכולהלתרוםלאמעטלרווחתהמשפחה,ולכן יש לראות בה חלקבלתינפרדמהמטלותהמשפחתיות" אומרת תירוש.

 

תחושת הפראייר מרעילה את היחסים

אסתיתירושוניצהלויממליצות לזוגות הישראלים לפרוש מהספורט הלאומי, ולהשתחררמתחושתה'אניהפראייר' המלווה ישראלים רבים לאורך חייהם.

"גםאםבתחוםמסויםאתםהיחידיםשפועלים, דוחפיםומוביליםלתוצאות, אין זה אומר כי פנקס החשבונות צריך להישלף, ומחוות דומות צריכות להגיע מבן הזוג באופן מיידי. ההסתכלות דרך עיניו של בן הזוג, ההתחשבות ברגשותיו, תחושותיו, בקשייו ובתרומתו הייחודית לבית ולזוגיות, יכולה לגמול את בני הזוג מהצורך הכפייתי להשוות תרומה לתמורה" אומרת תירוש.  

"דוגמאלכךניתןלתתאתתפקיד 'ועדתהתרבות' בבית" אומרת לוי. "באופןטבעי, לכלבןזוגישאוריינטציהחברתיתשונה. ישכאלושייקחואתהיוזמהשניהולהקשריםהחברתייםוישכאלושיינטולשבתבצדולאלפעולבנושאוזהבסדר". לדברי לוי, אישהשבחרהלדאוגלצדהחברתי, לקבועאתהבילויים, לרכושאתהמתנותולשמורעלהקשרים, איןטעםשתתלונןעלחוסרהיוזמהשלהבעלבנושא זה, ועלכךשהואשוכחתאריכיימיהולדת. "זה לא התיק שלו בממשלה.תעניקילולו תיקאחר, והזוגיות שלכם תגוון ותפרח הרבה יותר".

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו