גבר,אישה, ילד ועוד אחד - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

גבר,אישה, ילד ועוד אחד

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.03.2009

הולדת ילד שני מהווה נקודת משבר עבור זוגות רבים. מדוע בעצם? שהרי יש כבר ילד, ההורות אינה בבחינת חידוש. ויש שגרת ניהול זמן אפקטיבית. ולמרות זאת מסתבר שנוספו לא מעט אבני נגף למצב החדש.



מאת: נטע דורון
שירי כבודי-אביב

גבר,אישה, ילד ועוד אחד

 

ההתחלה הייתה הבטחה גדולה. אהבה, חתונה, וערגה לילד ולמשפחה. ואחרי זמן לא ארוך זה קרה. החלום התגשם. אושר של ממש. חיוכים וצחוקים, חיבוקים ונשיקות, הרגשה של גילוי עולם קסום, החיים של לפני ואחרי וכל הקלישאות שכל-כך נכונות ברגע של גילוי חדוות ההורות. בצד האושר הגדול, הנתינה והאהבה האין סופיים נתגלו בקיעים ראשונים שאיימו להרוס את התמונה היפה: עייפות פיזית ומנטאלית, מצוקה בזמן איכות זוגי ואישי. עם לידת הילד השני הבעיות הרימו ראש ופתאום נעשה רע. אז מה קרה כאן בעצם?

עכשיו זו כבר ממש משפחה

הולדת ילד שני מהווה נקודת משבר עבור זוגות רבים. מדוע בעצם? שהרי יש כבר ילד, ההורות אינה בבחינת חידוש. ויש שגרת ניהול זמן אפקטיבית. ולמרות זאת מסתבר שנוספו לא מעט אבני נגף למצב החדש:

הלילות: בייחוד כאשר מדובר בהפרש של שלוש שנים ומעלה בין הלידות, הרי שהבאת ילד שני לעולם מזמינה את ההורים שוב מחדש למועדון ההורים הערים בלילות. שוב הקימה בשעות הזויות, ההאכלות, ההחתלות, המחלות המרובות, האף הסתום של התינוקי שאינו מאפשר לו ולכם שינה טובה ועוד. עתה השינה הרצופה בלילה היא שאיפה נשגבת מתמיד. שהרי, הייתם שם די מזמן וכיום הילד הגדול שלכם כבר ישן טוב, תודה לאל. כאשר לא ישנים טוב בלילות - הדרך אל קוצר הרוח ואף לעצבנות של ממש, קצרה מאוד. העדר האנרגיה והעייפות הגדולה מובילים לחוסר השקעה בזוגיות ולמריבות תכופות.

בנוסף, יש עוד ילד ברקע. וזה מצב חדש, שהרי עד עתה הייתם קשובים רק לאחד. עתה אתם מוצאים עצמכם משרתים שניים, כאשר התינוק החדש תובעני ומייגע. אתם הרי זוכרים את התסריט נכון? גזים, האכלות תכופות, להעלות לגרפס, כביסות אין סופיות... וכל המטלות הלא נגמרות של אחזקת הבית.

התמודדות הילד הבכור: בין אם מדובר בהפרש גילאים קטן או גדול, בכורכם יעבור תהליך רגשי מסוים עם הולדת אחיו. מה זה אומר לגביכם? שתצטרכו להקדיש לו זמן, מחשבה ואנרגיה שיש לכם עתה ממילא במסורה. במילים אחרות: פחות זמן השקעה בעצמכם, מן הסתם הזוגיות שלכם וטיפוחה יידחקו לקרן זווית. כי מובן מאליו שתהיו מעוניינים לוודא שילדיכם הבכור אינו מרגיש מקופח ובלתי רצוי. לאור כך ההתנהלות תהיה השקעת זמן מטורפת בבכור ובקטן. והנה לכם מתכון להזנחת הזוגיות. לא הכרח, אבל טבעי וקורה לרבים וטובים.

אין זמן: עד עתה התרגלתם לשגרה מסוימת עם ילד אחד. כאשר הוא גדל נהיה ממש נוח. העצמאות שלו פינתה זמן עבור עצמכם. לכן, לא קל לשנות שגרה מנצחת ונעימה. הולדת ילד נוסף הופכת את התא המשפחתי ומטלטלת אותו היטב. שגרת היום שבניתם משתנה, אתם מחויבים לתפקד על פני יותר חזיתות. זמן הוא המשאב הנדיר ביותר בחייכם. איפה תמצאו עכשיו זמן להשקיע בבן הזוג שלכם?

לוגיסטיקה מורכבת: עם שני ילדים כל יציאה מהבית מורכבת יותר: עגלה וסל קל, בוסטר וסל קל, תיק עמוס עד להתפקע ליציאה ועוד. כאשר מרוכזים בכל הלוגיסטיקה הזאת בשעה שיוצאים מהבית, הספונטניות וההתנהלות הקלה שכה חסרים עתה עלולים לכרסם ביחסים שביניכם, בשקט ובשלווה שהיו מנת חלקכם לפני בוא התינוק, ילדכם השני.

ילד שני, תסריט שונה

אם עד עתה יכולתם לשים את הילד אצל הסבתא וליהנות מערב ששי ובוקר שבת חופשיים, עתה זה קצת יותר בעייתי. כי את התינוק הקטן שלך לא ניתן להעביר לסבתא, כפי שעשיתם עד כה עם אחיו. ואם חיי המין שלכם התרכזו עד עתה בעיקר בסופי השבוע האלה, הרי שאתם בבעיה...

יציאות ובילויים – ייקח זמן עד שתוכלי לשוב לכושר גם באפיק הזה. שוב את מניקה, שוב את חייבת להיצמד לתינוקי כל שעה לפחות ולמען האמת, אין לך אנרגיות כלל לצאת לבלות, גם לא חשק. לעומת זאת, יש לך דווקא המון רצון וחשק לישון. למען האמת, אחרי הלידה השנייה את כבר לא חוזרת כל כך מהר לג'ינס מידה 38 שלך, כפי שקרה לאחר הלידה הראשונה. את ודאי חשה מיואשת, אם לא מדוכאת. חווית הגוף שלך מעלה תהיות לגבי האפשרות לניתוחים פלסטיים לצורך שיפוץ המראה הכללי. אפשרות שמעולם לא הבאת בחשבון קודם לכן. הדימוי הגופני שלך ודאי לא תורם לחשק שלך להיות סקסית או לטפח את האינטימיות הזוגית שלך. בעלך, סביר להניח, לא ממש מאושר מהמצב.

רגשות כעס ואשמה – בייחוד אם מדובר בהריון לא מתוכנן, ייתכן שרגשות כמו כעס עלולים לעלות ולצוף. כי עם הראשון הכול היה שונה. עתה, לאור העובדה שההיריון השני החל בתאונה (שהחלטתם להשאיר) הרגשות לאחר הלידה השנייה עלולים להיות שונים. בייחוד אם אחד מכם התנגד תחילה להמשך ההיריון. אלו דברים שבהחלט לא חוויתם לאחר הולדת הילד הראשון.

 

שורה תחתונה

·         הולדת ילד שני היא סך הכול אושר, והרחבה של תא משפחתי היא דבר חיובי. התייחסו לקשיים כאל תקופת הרצה. אתם כבר בעלי ניסיון ויודעים כי השגרה המבורכת והתנהלות הזמן היעילה תגיע לאחר תקופת הסתגלות הכרחית.

·         תיהנו ממה שיש. הרי חלוקת התפקידים וההתנהלות שלכם כבר מגובשים ביעילות – המשיכו בדרך זו, שעבדה עד עתה. אין סיבה שהזוגיות שלכם תיפגע על אף כל האתגרים שהמשפחה המורחבת מציגה בפניכם עתה.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו