גם הורים לתינוקות בוגדים... - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

גם הורים לתינוקות בוגדים...

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.01.2012

גם שנים של זוגיות משותפת, נישואין ואפילו הורות אינם מחסנים מפני בגידה. למעשה, סקר חושף, זוגות נשואים עם ילדים - ואפילו נשים עם תינוקות ופעוטות, יהיו אפילו בסיכוי גבוה יותר לבגוד לעומת זוגות ללא ילדים.



גם הורים לתינוקות בוגדים...

כאחד מכל חמישה גברים או נשים המצויים במערכות יחסים מונוגמיות (כ-22 אחוזים) בגדו. כך לפי מחקר מקוון שבוצע בארה"ב בחודש האחרון אליו מגיבה מלכה ספקטור, סקסולוגית מאתר www.mevinim.co.il מרכז הייעוץ הטלפוני לזוגיות והורות בישראל.

שיעור הבגידות גבוה יותר, כצפוי, בקרב גברים נשואים. הם מהווים  כמעט מחצית מהבוגדים, כך עולה מן הסקר, עליו ענו למעלה מ-70,000.

מן הסקר עולה כי על אף שכ-75% מהעונים ניהלו מערכת יחסים מונוגאמית, בין אם במסגרת נישואין או לא, לחלק ניכר מהמשיבים היה קל יותר להבטיח נאמנות מונוגאמית מאשר לקיים הבטחה זו.

גם שנים של זוגיות משותפת, נישואין ואפילו הורות אינם מחסנים מפני בגידה. למעשה, כפי שהסקר חושף, זוגות נשואים עם ילדים - ואפילו נשים עם תינוקות ופעוטות, יהיו אפילו בסיכוי גבוה יותר לבגוד לעומת זוגות ללא ילדים.

אך נראה כי הפחד מבגידות גדול יותר מן המתרחש במציאות:

בעוד כ-28 אחוזים מן הגברים הנשואים ו - 18 אחוזים מן הנשים הנשואות בוגדים בבני זוגם, המשיבים סברו כי מדובר בכמות כפולה מזו. הם העריכו את אחוז הבוגדים ב-44 אחוזים מן הגברים הנשואים שבוגדים בבנות זוגם ו-36 אחוזים מהנשים הנשואות.

"אנחנו חושבים שכולם שם בחוץ עושים את זה" אומרת מלכה ספקטור, סקסולוגית מאתר www.mevinim.co.il  מרכז יעוץ טלפוני לזוגיות והורות בישראל שמפרשת את נתוני הסקר ומסקנותיו", ובכן, הם לא. אנחנו נוטים להשליך מנטיות ליבנו על העולם כולו. כך, אם אני אישה שרוצה לבגוד, אצהיר כי 100% מהגברים בוגדים ו-90% מהנשים בוגדות כדי לסבר את מצפוני" מסכמת ספקטור.

למעשה, שיעור הבוגדים נשאר עקבי למדי מזה שני עשורים: במחקרים קודמים נמצא כי  22 אחוזים מהגברים נשואים ו -15 אחוזים מהנשים הנשואות בגדו לפחות פעם אחת, בדומה לממצאי הסקר באתר.

 

מהי בגידה?

כמעט כל אחד תופס יחסי מין או מין אוראלי כבגידה, אבל ישנן התנהגויות אחרות שיכולות ליפול לאזורים האפורים.

חמישית מהמשיבים הנמצאים במערכת יחסים מונוגאמית, הודו כי נישקו בעבר פרטנר נוסף לבן זוגם הקבוע, פעולה אותה מגדירים 83% מהעונים כבגידה. 15% מהגברים ו-7% מהנשים הודו בקיום יחסי מין וירטואליים, פעולה אשר 66% מהעונים מגדירים כבגידה.ספקטור מציגה עוד סוג של בגידה: "בגידה יכולה להיות גם רגשית- הכוונת אנרגיות לאדם אחר, אפילו מאותו המין, ואפילו אם מדובר בשיחה וירטואלית שאינה כלולה בסקס. הבגידה היא הרמאות בלומר שעשינו משהו אחד בעוד עשינו משהו אחר, גם אם לא היו מעורבים בו יחסים פיזיים".

 

אהבה עיוורת?

עם זאת, קלושים הסיכויים שלנו לעלות על בגידה. לא רק האישה היא האחרונה לדעת. גם הגבר הנשוי עיוור למתרחש.

6 מתוך 10 נואפים מאמינים כי יצאו לגמרי בשלום מהרומן שלהם, 1 מתוך 10 סבר כי בן זוגו הרגיש שמשהו קורה, אך לא ידע בוודאות. רק 2% מהבוגדים נתפסו בשעת מעשה, ורק 6% מן הבוגדים הודו בקיום רומן.

הבגידה נוטה לקרות בקשרים לאחר 3-5 שנים - על ידי בן זוג שאינו מרוצה מחיי המין שלו או אישה המרגישה מקופחת רגשית. המאהב החדש הוא לרוב חבר או עמית לעבודה, וסטוץ טיפוסי נמשך פחות משבוע.

 

הבוגדים- קווים לדמותם

אין טיפוס מוגדר לבוגד. גם אימא לתינוקות יכולה לבגוד. על פי הסקר, 15 אחוז מהנשים ו -16 אחוז מהגברים עם ילדים בגילאי 2 עד 5 שנים ניהלו רומן. אחוז בלתי צפוי של נשים וגברים עם תינוק מתחת לגיל שנתיים בבית -7% מהנשים ו 9% מהגברים - בגדו בבני זוגם.

גם כסף לא קונה אושר בחיי הנישואין. עבור גברים מבוססים, בגידה היא רק עוד הטבה: 32% מהגברים המבוססים בוגדים לעומת 21% מהגברים שאינם מבוססים.

 

"אבל למה עשית לי את זה?"

מה מניע את האנשים לבגוד - השעמום? הריגוש האסור?

מן הסקר עולה כי גברים וגם נשים ניזונים מן הריגוש (30% מכלל העונים), אך גברים מבקשים גם לשפר את יחסי המין שלהם. הם מעוניינים בכמות רבה יותר של סקס (44 אחוזים),  יחסי מין מספקים (38 אחוזים) או מגוונים  יותר (40 אחוז).

הנשים לעומתם מעוניינות לקבל תשומת לב רגשית רבה יותר (40 אחוז), לאושש את מידת האטרקטיביות שלהן (33 אחוז) או אפילו לחוות שוב את האופוריה של ההתאהבות (20 אחוזים).

בעוד נשים נוטות לבגוד רק פעם אחת, גברים מכל הגילאים הם בסיכוי גבוה פי שניים להיות "עבריינים" סדרתיים.

 

נשים רוצות רק רומנטיקה?

פיצול מגדרי בין רגש לסקס ניתן לראות גם ביחס המינים לגבי מניעי הבגידה: נשים  טוענות כי יפגעו  יותר אם בן הזוג יתאהב מאשר אם יקיים יחסי מין (65 אחוז, לעומת 47 גברים), בעוד גברים טוענים כי יחוו מצוקה רגשית עמוקה יותר אם בת הזוג תנהל מערכת יחסים מינית לעומת התאהבות (53 אחוז, לעומת 35 אחוזים מהנשים).

אבל גם נשים יכולות להשתמש ברומן כדי לשפר את חיי המין שלהן, ואינן מחפשות רק רגש: אחת מתוך כל חמש מן הבוגדות טענה כי היא פתחה ברומן כדי לשפר את יחסי המין המשעממים והאפרוריים שניהלה עם בן זוגה העיקרי. נשים הן גם בסיכוי גבוה פי שניים להשתמש ברומן כדי לצאת ממערכת יחסים רעה.

ספקטור מציעה פתרון בטוח לצורך ברענון, שאינו כרוך בנטילת סיכונים מיותרים:

"פנטזו, פנטזו, פנטזו. זו בגידה 'מותרת'. היא מעירה נימים רדומים במערכת היחסים, בלי לפגוע בהם".

 

 מתי בכל זאת "מותר" לבגוד?

 אחד מכל ארבעה גברים ואחת מכל 10 נשים חושבות כי בגידה מותרת אם לבן הזוג אין עניין במין. אז בגידה תהיה פתרון זמני או תוצר טבעי של המצב. כשני שלישים מן הבוגדים אינם מתחרטים על מעשיהם, ומתוכם 12 אחוז מהגברים ו -13 אחוז מהנשים אף שמחים שבגדו. הם טענו כי היה זה עבורם ניסיון החיים, או הרפתקה נועזת, אבל אחרים הראו רגשות של עצב (25 אחוזים), מתח (32 אחוזים) או אשמה (49 אחוזים).

ספקטור מוסיפה נתון מפתיע: "מניסיוני בקליניקה, יש  נשים שהן ביישניות מאוד בנוכחות בן זוגן, והרומן שיפר פלאים את פתיחותן המינית. זה היה סוג של טיפול מיני עצמי. בגידה כזו היא נכונה מבחינה פסיכולוגית-בריאותית אם אינה  פוגעת במשפחה". וחוקית.

אין ספק: בגידה היא בעיה רצינית, המובילה לגירושין או לנזק בל ימחה ליחסים. 19 אחוז מהנבגדים סיימו את מערכת היחסים מייד, ול- 22 אחוזים הפרידה לקחה קצת יותר זמן אך הנישואין התפרקו בסופו של דבר. הסקר גם מצא כי בגידה מינית הייתה הטריגר המוביל לגירושין בכ-65-70 אחוזים מהמקרים.

 

האהבה תנצח

מה מניע את אלה שבכל זאת נשארים נאמנים?

לא חוסר ההזדמנות. רק ל-8 אחוז מהגברים ול-4 אחוזים מהנשים לא נוצרה ההזדמנות לבגוד, לדבריהם.

הנאמנים (למעלה מ-75%) טענו כי הם יותר מדי אוהבים להיות נאמנים. 68 אחוזים לא רוצים להסתכן באובדן בן זוגם. מתוך אלו שבגדו, 20% הפסיקו את הרומן בשל אהבתם לבני זוג.

גם בקרב זוגות שנמצאים יחד כבר יותר מ 30 שנים, ארבע חמישיות מהנשים ושני שלישים מהגברים מדווחים על נאמנות עקבית וארוכת שנים. שמסמלת עבור חלקם, יותר מכל, מסירות.

 

ספקטור מסכמת: "הבגידה היא הסימפטום למחלה וקשיים במערכת הזוגית והמינית. היא סימפטום קשה המוביל כאמור לפרידה. אני ממליצה למנוע את המחלה. עדיף לכן להתייעץ, גם אם זה כרוך בתשלום. יעוץ זוגי ומיני עדיין זול יותר לעומת גירושין. מניעה טובה יותר מכל תיקון".




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו