יחסי מין לאחר לידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יחסי מין לאחר לידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.09.2008

בעקבות ההיריון והלידה עוברת האישה שינויים גופניים ופסיכולוגיים רבים: הגוף נחלש ומאבד מינרלים וויטמינים רבים, חלים שינויים הורמונאליים, שינויים במשקל ובמבנה הגוף. כמו כן עייפות, שינויים במצב הרוח ולעיתים דכדוך עד כדי מצב של דיכאון לאחר לידה, מהווים חלק מהותי מהשינויים אותם חווה האישה. כל אלה, בעלי השפעה רבה על יחסיה הזוגיים והאינטימיים של האישה ובן זוגה.



מאת: שרי לביא, סקסולוגית מוסמכת, במרכז לרפואה מינית המרכז הרפואי נשים שיבא, תל השומר  


2P סטודיו

יחסי מין לאחר לידה

בשבועות הראשונים לאחר הלידה רוב הנשים אינן מקיימות יחסי מין הכוללים חדירה.  הדמם לאחר לידה נמשך בין חודש לשישה שבועות ולוקח לנרתיק כמה שבועות להתאושש מהמתיחה האכזרית שעבר בזמן הלידה. אחרי שהשליה יוצאת מהרחם נדרש לרחם זמן החלמה מסוים ובזמן זה האישה רגישה במיוחד לדלקות ולכן בתקופה זו לא מומלץ לנוזל הזרע, לחומרי סיכה מלאכותיים או לג'ל קוטל זרע לעשות את דרכם לתוכה. בנוסף, יש רופאים הסבורים שקיום יחסי מין הכוללים חדירה לפני שהנרתיק מחלים, עשוי לגרום לבנייה של רקמה צלקתית. זו הסיבה שרוב הרופאים ממליצים להמתין מספר שבועות לאחר הלידה עד לביקורת הראשונה אצל רופא הנשים לפני קיום חדירה כדי להיבדק, לבדוק שהמקום החלים כראוי וכן להתאים אמצעי מניעה.

 

אמצעי המניעה צריכים להיות מותאמים ספציפית לכל אישה ותלויים במספר גורמים: אם האישה מניקה או לא (ישנן גלולות שמתאימות להנקה ואחרות שלא), באיזו לידה מדובר (לאחר לידה שנייה ניתן להתקין התקן תוך רחמי)  וכן העדפה אישית של האישה ובן זוגה (יש גברים שמעדיפים לא להשתמש בקונדום וכו').

 

כמו כן, נשים רבות סובלות מיובש בנרתיק כתוצאה מירידה באסטרוגן והורמונים אחרים, תופעה העלולה להמשך עד שישה חודשים . בנוסף, ירידה במתח השרירים באזור הנרתיק עלולה ליצור ירידה בתחושה בזמן יחסי מין וירידה בעוצמת האורגזמה.

 

חשוב לדעת כי לאחר הלידה הגוף אינו מאוזן מבחינה הורמונאלית ויש סבירות גבוהה לקליטה נוספת של הריון. בנוסף, טועה מי שחושב שאמהות מיניקות לא מסוגלות להיכנס להריון. אמהות מיניקות נכנסות להריון כל הזמן (וכמוהם זוגות שמקיימים ממין לא מוגן בזמן מחזור).

 

חשוב לדעת - קונדומים משומנים או כאלה עם קוטל זר, עלולים לגרום צריבה לרקמות רגישות בנרתיק. מי שסובלת מיובש מסוים לאחר לידה ומודאגת בגלל צריבה - כדאי שתתייעץ עם רופא הנשים לגבי פתרונות נוספים.

 

נשים שיש להן חיתוך בחיץ הנקבים (אפיזיוטומיה) או קרעים בפתח הנרתיק - יסבלו מכאבים במשך מספר שבועות עם קושי בישיבה ובמגע מקומי. אם הלידה הייתה בניתוח קיסרי יש צורך באישור מפורש מהרופא לפני קיום יחסים.

 

מה קורה לחשק ולתפקוד המיני של האישה לאחר הלידה?

לאחר הלידה חוות נשים רבות ירידה בחשק המיני וזאת עקב עייפות ותשישות גופנית או מנטאלית (במיוחד כשיש עוד ילדים חוץ מהתינוק החדש), חולשה, כאבים באזור החתך, קושי בהתמודדות עם האמהות (בעיקר בלידות ראשונות), מלאות וסיפוק מהטיפול ברך הנולד. האישה עסוקה בתפקידה החדש ועדיין פחות פנויה רגשית לחידוש הקשר האינטימי עם בן הזוג.

 

לתדירות של קיום יחסי מין לאחר הלידה תורמים כל מיני שיקולים כבדי משקל שנוגעים ליחסיהם של בני הזוג. למשל, אם האב תורם את חלקו בעבודות הבית ובכל מה שקשור לתינוק, אם האם מקבלת את עזרתו בברכה או שהיא עצבנית וביקורתית בכל פעם שהוא רק שולח את ידו לעבר התינוק (אם אחד ההורים הוא שלומיאל גמור בכל הקשור לטיפול בתינוק, יש דרכים רבות אחרות שהוא או היא יכולים לתרום את חלקם במעמסה החדשה. בתוך כמה חודשים התינוק גדל מספיק בשביל שאותו הורה יוכל לחוש בנוח מבחינת החזקתו, טיפול בו וכו').

 

בנוסף, בני זוג שמפסיקים לראות בנשותיהם אישה חושנית ופרטנרית לסקס ורואים בה 'אמא' (פחות נמשכים אליה ומעוניינים פחות לעשות סקס מבעבר).  למרות הרצון והציפייה של נשים להרגיש כי הן מקובלות ומושכות בכל מצב, חשוב להיות מודעות: להקפיד על הופעה אטרקטיבית מול בן הזוג ולא להתייחס אליו ואל הזוגיות כאל משהו מובן מאליו. לא מעט זוגות נאלצים להתמודד עם ההסתגלות לתפקידם החדש כהורים ובני זוג מיניים כמעט בו זמנית וההסתגלות לשני התפקידים הללו אינה פשוטה ולעיתים ההורות באה על חשבון הזוגיות.

 

גברים שהיו בזמן הלידה וראו את תהליכה עלולים להרגיש קושי בקרבה פיזית ודחייה לאישה. חלקם חוששים להכאיב לה ומקצתם מוותרים על המין בכלל... וחבל.

 

אבות צעירים רבים מקנאים בתינוק החדש ובתשומת הלב הרבה שהאם מעניקה לו, "על חשבונם". יש לדבר על כך ובאמת לזכור לא להזניח את בן הזוג ואת הזוגיות. על הסיבות הגינקולוגיות לירידה בחשק המיני לאחר הלידה נמנים כאבים בזמן החדירה בשל נרתיק יבש. הגוף נחלש ומאבד מינרלים וויטמינים רבים. שינויים הורמונליים ושינויים במשקל ובמבנה הגוף, יחד עם עייפות, שינויים במצב הרוח ולעתים דכדוך עד כדי מצב של דיכאון לאחר לידה, הם חלק מהותי מהשינויים אותם חווה האישה.

 

יש מחקרים הטוענים שהירידה בחשק המיני נגרמת עקב ירידה בהפרשת הורמון המין הזכרי המופרש מהשחלות. תופעת הירידה בחשק יכולה להמשך כמה חודשים לאחר הלידה ולמעשה עד שהאישה ובן זוגה מתרגלים למצב החדש של הפיכתם להורים או להמצאות של עוד ילד בבית.

 

כיצד לשמור על האינטימיות הזוגית:

ישנם זוגות אשר הקדימו תרופה למכה ודיברו עוד בהריון, לפני שהתינוק נולד, על השינויים שצפויים להם. זוגות כאלה הכינו את עצמם מראש והמציאות אינה טופחת על פניהם. לקראת הלידה הבאה, חשוב לדבר ולהזכיר לבן הזוג שהתקופה הראשונה לאחר הלידה דורשת התארגנות מיוחדת מבחינת האינטימיות הזוגית.

 

אחד הדברים הגרועים ביותר שיכולים לקרות בקשר לסקס לאחר הריון זה להעמיד פנים שאין שום בעיה בזמן שיש גם יש בעיה. אי אפשר לפתור שום בעיה אם מסתובבים אל הצד ומעמידים פני ישנים כדי להימנע מקיום יחסי מין, או אם נכנסים למגננה או מרגישים מותקפים. זוגות רבים מתגלגלים מהר למצב רגרסיבי בו מתחילות מריבות ילדותיות, קנאה, מאבקי כוחות ותקשורת עוינת שבה שני בני הזוג מתרחקים זה מזה מתוך תפיסה שהתינוק מפריד ביניהם - דבר הפוגע בזוגיות בכלל וביחסי המין בפרט. במקרים הקיצוניים, מתחילים ההורים להרגיש אף טינה כלפי התינוק החדש אשר "הרס" להם את הזוגיות.

 

כמו בהיבטים אחרים של מערכת היחסים, תקשורת פתוחה וכנה היא שם המשחק. זה הזמן להגדיר מחדש דברים ולראות אותם באור שונה. אם בעבר סקס היה מובן מאליו, יתכן שעכשיו צריך לתכנן או לתזמן את מימושו.

 

בזמנים כאלה אוננות לעיתים קרובות יותר היא פתרון לא רע בכלל. לעיתים ניתן להתחיל ולאונן לבד כאשר בן הזוג שוכב ליד ולבקש ממנו רק לחבק ולהיות שותף פאסיבי בעניין. לפעמים, עצם נוכחותו מגרה ומזמינה אותו לקחת חלק ולעיתים העניין יכול להסתיים בסיפוק של אחד מבני הזוג ולצידה אינטימיות זוגית גדולה.

 

ועצה פרקטית -

זוגות יעשו בחוכמה אם לפחות פעם בשבוע ידאגו לזמן זוגי בלי התינוק החדש. למי שאין סבא וסבתא זמינים מומלץ ביותר לבנות מערך משומן של בייבי סיטר. כדאי להתחיל ולהזמין נערות צעירות הביתה בזמן שהאם נמצאת עם התינוק ולראות מי מתקשרת איתו באופן שנראה לך. מומלץ מאד לשריין שתיים או שלוש נערות ע"מ שלא להיות תלויים במישהי אחת. ההשקעה הכספית בבייביסיטר וכן כל ייסורי המצפון (איזו אמא אני שמשאירה את התינוק שלה עם מישהי זרה... או התינוק שלי צריך רק את אמא ועוד קלישאות שכאלה) - משתלמת בגדול כאשר מבינים שהזוגיות והאינטימיות הזוגית נשמרים. ישנם זוגות אשר מתמקדים ביצירת אוירה מתאימה בבית ומפנים זמן ופנאי לאינטימיות רגשית בכלל ולמין בפרט.

 

חשוב מאד לדעת כי כאשר חסר משהו חשוב במערכת היחסים של ההורים, הילדים מרגישים זאת מייד. אם מערכת היחסים של ההורים נעדרת תשוקה או אחדות, הילדים עלולים לסבול לא פחות מההורים עצמם. מיקוד כל האנרגיות שלכם בהורות, בלי להשאיר רזרבות לעצמכם כאוהבים ומאהבים, זו שגיאה גסה. עד שתשימו לב שמשהו בקשר שלכם משובש, ייתכן שכבר יהיה קשה לתקן אותו.

 

ולסיכום:

חוקרים מצאו כי מרבית הנשים חוזרות לקיים יחסי מין כחצי שנה לאחר שילדו. ישנם נשים שמדווחות על חזרה לתפקוד מיני מלא כשנה לאחר הלידה.

 

· בתחילת היחסים מומלץ שלא לבצע חדירות עמוקות והתנוחה המומלצת היא תנוחת "כפיות".

· יש מקום להשתמש במסכך על בסיס מים על מנת להקל את החדירה.

· אין חשש למגע בחזה של אישה מיניקה וגם אין להיבהל מיציאת חלב תוך כדי מגע.

· יש להתאים ולשנות את זמן קיום המגע בהתאם לנוחות האישה.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו