מה קורה כשתינוק נכנס לחיי הנישואין-ואיך יעוץ יסייע - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה קורה כשתינוק נכנס לחיי הנישואין-ואיך יעוץ יסייע

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.06.2012

תינוק ראשון במשפחה חדשה יכול להביא הרבה אור ושמחה לבית, אך גם יכול לייצר קשיים והתמודדויות חדשות עבור בני הזוג לנוכח המציאות החדשה. מאמר זה יציג את מכלול הבעיות ויציע אפשרות של ייעוץ זוגי להתמודד איתן.



מאת: הילה דוד, יועצת זוגית


מה קורה כשתינוק נכנס לחיי הנישואין-ואיך יעוץ יסייע

השיר הידוע קובע ש"ילדים זה שמחה", ואכן הורים רבים יסכימו שהילדים הכניסו אור לחייהם. אך לעיתים הכניסה של תינוק חדש למשוואת הזוגיות של זוג נשוי יכולה להערים קשיים על מערכת היחסים, בעיקר מצד האם-שבניגוד לבעל, מתמודדת גם עם שינויים פיסיים ונפשיים בעקבות ההיריון והלידה. מאמר זה מציג את מכלול הגורמים לבעיות בזוגיות בעקבות התוספת הטרייה למשפחה ומראה כיצד ייעוץ זוגי יכול לעזור לכל אחד מהצדדים להתמודד עם סגנון החיים החדש והשונה כל כך ממה שהורגל אליו בעבר. כמו כן, הייעוץ יתרום לפתיחה והבנה של בן הזוג על מנת שההתמודדות עם החיים החדשים תתבצע יחד כזוג ולא לבד.

אם כן, כמו שצויין, תינוק חדש במשפחה מביא למתחים, בראש ובראשונה על רקע פיסי. ההורים החדשים מתמודדים עם קימות תכופות בלילות, שינוי שעות הפעילות והתאמתן לתינוק, פעילות מוגברת בעקבות התרוצצות אחרי העולל ובמקרה של אימהות שמניקות-גם תשישות בעקבות תהליך ההנקה עצמו. פעמים רבות האם, אם על רקע ההנקה או אם על רקע העובדה שאינה עובדת, תהיה זו שקמה בלילה להרגיע את התינוק, מה שעלול לבנות תחושת טינה (גם אם מודחקת) כלפי הבעל שאינו נושא בנטל הלילי.

בעקבות העובדה שהאם נושאת ברחמה את התינוק במשך תשעת חודשי ההיריון, היא חווה שינויים ותופעות גופניות מטרידות וממשיכה לחוות אותם לאחר הלידה ולאורך ההנקה ועל כן, ייתכן שייווצרו אצל האם תחושות של חוסר שוויון בנטל בינה לבין בעלה. תחושות אלה עלולות להערים קשיים על הקשר הזוגי ולהוביל למתחים ולהתפרצויות. מעבר לכך, הלחץ הפיסי עצמו וחוסר השינה, המתישים את האם, והפעילות ההורמונלית השונה יוצרים חבית חומר נפץ שעלולה להתפוצץ גם בעקבות דבר שבשגרה לא היה יוצר וויכוח בין בני הזוג.

מעבר למאמץ הפיסי שלידה וטיפול בילד קטן מביאים עמם, הכניסה של תינוק למשפחה מביאה פעמים רבות גם בעיות נפשיות, שמתבטאות בעיקר אצל נשים. נשים אומנם מוכרות ברגישותן הגדולה לסביבה, אך גם גברים מתמודדים עם קשיים בעת כניסת התינוק למשפחה.

דיכאון אחרי לידה אינו מחזה נדיר בקרב יולדות טריות, וקשת הרגשות שמתרחבת ומתעצמת בעקבות לידת ילד יכולה להוות מעמסה רגשית לא פשוטה על האם. האב, למרות שאינו חווה שינויים הורמונאליים, עלול להתקשות להתמודד עם הרגשות החדשים שלו ושל בת זוגו שמתלווים להבאת ילד לעולם. מרבית הגברים חווים תחושה של הזנחה מצד בת זוגם כאשר מגיע הרך הנולד מכיוון שהאישה באופן טבעי מפנה ומרכזת את כל משאביה הפיזיים והנפשיים לרך הנולד. בעצם הכניסה של גורם חדש למערכת הנישואיםיכולה להביא לתחרות סמויה בין התינוק לבין האב כאשר האם משקיעה את כל מרצה בתינוק החדש ואילו הבעל, שעד עתה נהנה באופן בלעדי מתשומת הלב של האישה, עשוי להרגיש מוזנח.

עוד תחושות אופייניות הן תחושות של חרדה ולחץ בגלל האחריות הגדולה שעל הגבר להתמודד איתה כאחראי למשפחה ולא כאדם המתנהל באופן עצמאי בעולם. תחושות אלה גורמות ללחץ אצל חלק מהאבות הטריים שכן זהו שינוי מאוד גדול בתפיסת העומס הנופל על כתפיו. מעבר לזה, על הגבר להתמודד עם בת זוגו שכבר פחות פנויה אליו שמשתנה, עצבנית, מודאגת, עייפה. החיכוך על רקע זה עשוי להיות נפיץ ולהתאפיין באי-הבנה הדדית כלפי מצוקתו של כל אחד מהצדדים.

גורם נוסף שעלול להקשות על ההבנה המשותפת בין זוגות נשואים הוא העובדה שרבות מהנשים נאלצות לוותר על קידום בעבודה בעקבות הטיפול בילד, או במקרים אחרים אף ויתור מוחלט על עבודה וקבלת התואר "עקרת בית". לפי הנתונים, רק כ-50% מהנשים בישראל לוקחות חלק בשוק העבודה, לעומת כ-60% מקרב הגברים. מתוך הנשים שעובדות, רק מחציתן עובדות במשרה מלאה, וניתן להבחין במגמת עלייה בתעסוקת נשים ככל שגיל הילד הצעיר ביותר במשפחה עולה. מכאן, שילדים בגיל הרך מהווים גורם משמעותי בעיכוב ההתפתחות הקרייריסטית של האם, דבר שלא כל הנשים ששות לוותר עליו. אם כך, לא פלא שנשים רבות מרגישות שהקריבו הקרבה גדולה יותר מהבעל למען הבאת ילדים לעולם, ותחושה זו עלולה ליצור חיכוכים בין זוגות נשואים על חשיבות התפקיד של כל אחד מהם במשק הבית. גם הלחצים הכלכליים שיוצרת התוספת למשפחה לא עושים טוב למערכת הזוגית ועשויים ליצור ויכוחים סביב נושאים שבעבר כלל לא הדאיגו את בני הזוג, או לפחות לא הובילו לריבים.

עוד נושא שזוג נשוי צריך לפתע להתחיל להתמודד עימו הוא קבלת החלטות משותפת בנושא חינוך הילד. ישנם זוגות המגיעים עם תפיסות חינוכיות דומות, אך יש זוגות שהתחנכו בצורה שונה ולכן מדובר כאן על בסיס לחיכוכים לא מעטים. חינוך הילד הוא דבר שקשה להתפשר עליו, אך כשאתה חלק ממקשה אחת שצריכה להציג חזית אחידה, זה כמעט בלתי אפשרי להצליח מבלי להתפשר.

את כל הבעיות הללו ובעיות נוספות מביאים עימם זוגות לייעוץ זוגי. מטרת הייעוץ היא לשקף את המצב כפי שהוא בפני שני בני הזוג, לגרום לכל צד להבין את הקשיים עימם מתמודד הצד השני, ולנתח את השינויים שנוצרו במערכת היחסיםלאחר לידת הילד.

ייעוץ זוגי יכול להציף נושאים שלא ידעתם שקיימים בכלל בקשר שלכם ומעיבים עליו. בשלב הראשון של התהליך מבצעים "איוורור" ושחרור מהמועקות או מהנושאים התלויים באוויר. לאחר מכן הזוג, ביחד עם המטפל, חושבים על דרכים שונות על מנת לאזן את הדברים ולעבור את הסיטואציה החדשה הכי טוב שאפשר ואף להתחזק, ללמוד ולצמוח ממנה.

חשוב לא להקל ראש במה שכל אחד משני הצדדים עובר ורצוי מאוד לפתוח את הקלפים על השולחן כשניגשים לייעוץ זוגי. רק כך ניתן להתחיל לעבוד על הבעיות בקשר, לשנות את הסימביוזה בבית וליצור שוב קן שיהווה מקום חם ונעים עבור שני בני הזוג וגם עבור הרך הנולד.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו