כיצד נשרוד את המעבר מזוג למשפחה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד נשרוד את המעבר מזוג למשפחה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.02.2020

במעבר מזוג למשפחה, עם לידת הילד הראשון, מגיעה ההזדמנות להגדיר איזו משפחה אנחנו רוצים להקים ולשאול שאלות משותפות: אילו חלקים ממשפחות המוצא שלנו אנחנו רוצים לאמץ ואילו חלקים היינו מעדיפים להשאיר מחוץ לתא המשפחתי החדש? מהם הערכים המובילים אותנו כבני אדם אשר היינו רוצים להנחיל לילדנו?



מאת: ענבל סולומון, M.S.W מטפלת זוגית ומשפחתית


כיצד נשרוד את המעבר מזוג למשפחה?
"כמו כלים שלובים
אני ואת ביחד מתמלאים
עד קו הלב.
שנינו עכשיו בקו אחד,
יחד זורמים מיד ליד
פעם אני ופעם את"
-אהוד מנור-
 

מה זה אומר להיות משפחה?

אילו דפוסי התנהגות אנו מצפים לראות בקרב בני משפחתנו? מהו דפוס התקשרות אשר יהיה נכון ביותר עבורנו בתוך המערך המשפחתי החדש? 
ייתכן כי התשובות לשאלות הללו לא יהיו זהות בין בני הזוג, אך זאת הזדמנות לשיח. הקפידו על שיח מכבד, אוהב ומקדם. השתדלו להימנע מביקורתיות, עוינות ודפוסי חשיבה נוקשים. 
 
ללא ספק, לידת תינוק מהווה אירוע משמח ומרגש אך זהו אירוע אשר יכול גם להיות מפחיד, מלחיץ ובעל פוטנציאל הרסני לזוגיות. לידתו של תינוק מהווה שלב התפתחותי נורמטיבי בחיי המשפחה וכמעט תמיד יהווה גם שלב משברי, הדורש מזוג ההורים התמודדות מסוג אחר.  האופן בו בני זוג יתמודדו עם המשבר תלוי במשאבים האישיים של כל אחד מהם, במאפייני הקשר הזוגי שלהם ומה "ירשו" ממשפחות המוצא שלהם.
 

מדוע בעצם אירוע כה משמח הינו בעל פוטנציאל למצוקה? 

ובכן, כאשר מגיע ילד חדש למשפחה, "הזוג" הופך להיות "שלישיה" והמבנה המשפחתי שהיה מוכר עד כה, משתנה לחלוטין. זוג, שהיה רגיל לאהבה רומנטית של "אחד על אחד", צריך כעת לסגל דפוסי אהבה חדשים, אשר עלולים להיות עוצמתיים יותר מדפוס האהבה הקודם שהכירו. הדפוס החדש עלול להוות איום על הקשר הזוגי ואחד מבני הזוג עלול למצוא את עצמו "נטול אהבה", לפחות בחודשים הראשונים. לא נשכח גם כי לאחר הלידה האישה חווה שינויים מבחינה גופנית, רגשית והורמונאלית וזקוקה לתמיכה שלא הזדקקה לה עד כה. 
בכל דרך שנסתכל על הנושא, מדובר בשינוי ושינוי דורש תמיד הסתגלות מחדש. ככל שבני הזוג יהיו דומים יותר בדפוסי ההסתגלות שלהם וככל שידעו לבטא את צרכיהם, כך יכולת ההסתגלות לשינוי תהיה טובה יותר.
 
 

אז מה אנחנו צריכים לעשות כדי לשרוד את השינוי ולצמוח ממנו כזוג ?

ראשית, היו קשובים לצרכי בן/בת הזוג שלכם. למרות שהאישה היא שעברה את הלידה באופן פיזי, בן הזוג שלה שותף לחוויה מהבחינה הרגשית. למרות שאינו מתמודד עם הצפה רגשית שמקורה בהורמוני הלידה, הוא בהחלט עלול להיות מוצף רגשית על רקע המעבר להורות. ככל שבני הזוג ישתפו אחד את השנייה ברגשותיהם, כך יצרו חוויה משותפת וזוגית ולא יתפקדו כשני הורים בלבד אלא כזוג הורים. 
 
שנית, היו סבלניים האחד לשנייה. בהמשך להקשבה ההדדית, חשוב לפתח סבלנות לבן/בת הזוג ולהבין כי לכל אחד קצב הסתגלות שונה. במידה ונאיץ תהליכים, ייתכן כי נגרום לתסכול, חוסר אונים וכעס כלפינו. במצבים של תסכול וכעס בזוגיות, אנחנו לא מאפשרים לבני הזוג שלנו לקבל תמיכה ובכך יוצרים ריחוק. במקום להתקרב ולהתגבש סביב המאורע המכונן בחיינו, אנחנו עלולים ליצור פערים ומחלוקות. סבלנות תעודד הבנה ותאפשר צמיחה ולמידה משותפת.
 
ולבסוף, אפשרו לעצמכם גם "זמן זוגי". למרות הקושי ביצירת אינטימיות כאשר יש תינוק חדש בבית, חשוב לתת תשומת לב למי שהלב שלנו בחר. לעיתים צריך לקבוע מראש מועד בו תהיו רק שניכם ולעיתים ניתן להיות ספונטניים. חשוב להדגיש כי אינטימיות אינה בהכרח יחסי מין וברור לכל כי לאחר לידה קיים קושי בתחום זה. אינטימיות מורכבת מיכולת לקרבה רגשית וגופנית ויכולה לכלול מוטיבים של מגע גופני נעים, שיחה מעוררת וביטוי רגשות.
 
אתם יוצאים כעת לדרך משותפת, מסע ארוך, בעל שלבים רבים. במהלך המסע יהיו עליות קשות וירידות תלולות אך יהיו גם דרכים חדשות, נופים מרתקים ובעיקר אוסף של חוויות משותפות. השכילו לצעוד ביחד, יד ביד, ולבטח תגיעו למקום מבטחים.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו