אמהות עובדות בריאות ומאושרות יותר מאמהות לא עובדות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אמהות עובדות בריאות ומאושרות יותר מאמהות לא עובדות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.06.2009

אמהות עובדות נאלצות לחלק את זמנן ומרצן בין משפחה וקריירה. הקושי לשלב קריירה עם גידול ילדים ותחזוקת הבית הוא לעיתים מקור למתחים. אולם למרות הקשיים, מחקר בריטי(יחסית חדש) מראה שנשים אלו בריאות יותר לאורך זמן, לעומת עקרות בית עם או בלי ילדים.



מאת: לוטי זילברמן


אמהות עובדות בריאות ומאושרות יותר מאמהות לא עובדות

אמהות עובדות נאלצות לחלק את זמנן ומרצן בין משפחה וקריירה. הקושי לשלב קריירה עם גידול ילדים ותחזוקת הבית הוא לעיתים מקור למתחים. אולם למרות הקשיים, מחקר בריטי(יחסית חדש) מראה שנשים אלו בריאות יותר לאורך זמן, לעומת עקרות בית עם או בלי ילדים. תוצאות המחקר התפרסמו ב-scientific american   במאי 2006 וב-journal of epidemology and community health june 2006.

המחקר החל ב-1946 באחת האונברסיטות בלונדון על ידי חוקרת בתחום האפידמולוגיה שעקבה אחר 1400 נשים שנולדו בשבוע הראשון של חודש מרס. המחקר עקב אחר חייהן כולל ראיונות אישיים בגילאים 26,36,46 ו-53. הן ספקו נתונים מנקודת מבט אישית שלהם וגם נבדקו נתונים פיזיולוגיים שונים כמו ה-bmi ( body mass index) הנותן מידע על מישקל תקין.

נמצא שמבין 555 האימהות העובדות, רק 23% מהן סבלו מעודף משקל בגיל 53, לעומת 38% בקרב עקרות הבית. הן גם התאפיינו בבריאות כללית טובה יותר וקשרים יותר בריאים. בהתאמה, נמצא  גם שאמהות חד הוריות הנשארות בבית בריאותן פחות טובה ביחס לאמהות עובדות עם שותף לחיים.

מומחים להשמנה מרוצים מתוצאות המחקר ומסבירים שאורך חיים עם עיסוקים רבים עשוי להשפיע לטובה גם בשמירת על משקל תקין. ישנו אחוז קטן של אמהות המפסיקות לעבוד לאחר הלידה, אך רוב הנשים אינן עושות זאת, הן מסיבות כלכליות והן מאהבת המקצוע והקריירה. החלטה להפסיק לעבוד עלולה לפגוע במערכת העצבים המרכזית , לפגוע בביטחון הכלכלי ובדימוי העצמי של האישה.

 

כיצד ניתן להתמודד עם כל המשימות? מילת המפתח להצלחה ולאושר היא "איזון".

המחקר התפרסם בהרבה עיתונים בעולם וקיבל תגובות ואחת השאלות המרכזיות שהועלתה היא "האם יש הבדל בבריאות הילדים של אמהות עובדות לעומת הילדים שגדלים עם אמא בבית?"

אמהות שלומדות לחלק את זמנם בין המשפחה והקריירה הן יותר מאושרות ומשפיעות לחיוב על האיזון והבריאות של המשפחה כולה. ילדים גדלים עם ביטחון עצמי ועם הזמן הם לומדים להעריך את האמהות שלהם. בנות חולמות להיות כמו אמא שלהם ובנים מפתחים כבוד לאישה עצמאית שאינה עוסקת רק בלשרת אותם. מחקרים הראו שבני נוער לאמהות עובדות נוטים פחות להשתמש בסמים. הגורם החשוב הוא להיות מעורבים בחיי הילדים. הורים שעובדים יכולים וצריכים להיות מעורבים בהתפתחות הילדים. בדרך כלל המצב הכלכלי טוב יותר כששני ההורים עובדים, דבר שמאפשר לשלוח את הילדים לחוגים, וקייטנות בהם מקבלים חינוך מאנשי מקצוע.

כמובן שצריכים גם להקדיש מספר שעות ביום לקשר משפחתי. בסדרת הטלויזיה "משפחת קוסבי" אם המשפחה היא עורכת דין מוצלחת המגדלת חמישה ילדים. ההורים מקפידים כל ערב בזמן הארוחה לשוחח עם כולם, ללכת להופעת בלט של הילדה, לתחרויות ספורט של הבן, וכל זאת מבלי לוותר על עבודתה כעורכת דין. 

אולי לא כל משפחה דומה למשפחת קוסבי אבל כל אחד יכול להכין ארוחת ערב עם הילדים להתעניין בבעיות שלהם, לפקח על הכנת השיעורים ועוד. כמובן הצלחה מחייבת לשיתוף פעולה מצד שני ההורים.

מחקרים אחרים מצאו גם שבריאות  גבר הנשוי המחלק את זמנו בין קריירה למשפחה, היא טובה יותר מבריאותם של אלה שמתמסרים רק לקריירה.

בירחון השבועי  14/06/2006של בית החולים מיו קליניק בארצות הברית ארבעה רופאים בכירים מבית חולים מתארים את השינוי החיובי על בריאותם שלהם מזמן שהפכו להיות הורים. כמעט כולם מספרים שהרגישו יותר אחראים לשנות הרגלי האכילה ולעסוק בפעילות גופנית, הכל למען בריאות של המשפחה ומתן דוגמא אישית. הם טוענים ש-90% מהלמידה של ילדים מקורה בהתבוננות ורק 10% מלימוד מכוון. הורה צריך להוות דוגמה לילדים שלו. למשל אם אוכלים נכון, מתעמלים, חוגרים חגורה באוטו, ולא מעשנים, יש סיכוי גדול שהילדים יהיו יותר בריאים ובטוחים ויחד איתם ההורים.

אחד הרופאים כותב במאמר שיש לקבל הילדים כמו שהם, לא כולם יכולים לענות לציפיות (המוגזמות לעיתים) של ההורים. הורות זו אהבה ונתינה ללא תנאים.

כולנו מכירים בסביבתנו משפחות עם ילדים בריאים ומוצלחים בהן ההורים משלבים קריירה וחיי משפחה. הסוציולוגית אמריקאית המפורסמת, ג'יס ברנרד, טוענת ש: " הסידור הגרוע ביותר לגידול ילדים, בכל תרבות שהיא, זה אמא לבדה בבית עם הילדים".

התאמה ותכנון הזמן המשפחתי לחיי משפחה צריך להעשות עם הבעל, כך שהנטל יתחלק ויהיה גם זמן לנוח. חשוב שהמדינה תקדם תנאים המקלים על גידול ילדים. לשם כל יש להגדיר בחוק שיום העבודה של הורים הוא 8 שעות (במקום 9 שעות כיום). יש לדאוג לזמינות של מעונות ופעוטונים וכן להכיר בהוצאות אלו כהוצאות המוכרות לצרכי מס (כפי שנהוג בארה"ב למשל).

מעסיקים המעוניינים להקל על הורים עובדים יכולים להציע פעוטון של המפעל, עזרה כספית בהעסקת מטפלות, חופשות במקרים מיוחדים. דוגמה מצויינת זה מפעל שרפ ביפן הנותן תנאים  מעל לדרישות החוק וגם הציע לממשלה להגן בחוק הטבות נוספות אלו על מנת לתת להורים את כל האמצעים לגידול הדור הבא. הם גם מציינים שהדבר העלה מאד את שביעות הרצון והנאמנות של העובדים ולפיכך גם את תפוקתם.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו