חוק שוויון הזמניות בעבודה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חוק שוויון הזמניות בעבודה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.11.2009

לאחרונה פרסם מנכ"ל של משרד משאבי אנוש גדול מכתב אותו העביר לשר התמ"ת. במכתבו חשף המנכ"ל את הפנים האמיתיות של מה שנקרא: "חוק שוויון הזדמנויות בעבודה". אז אם חלילה  לילד שלך יש דלקות אוזניים ואת זו שנאלצת להישאר איתו בבית, המאמר הזה בוודאי יעניין אותך.



חוק שוויון הזמניות בעבודה?

 

על ראיונות עבודה וחדירה לפרטיות

במכתבו לשר התמ"ת מציין אותו מנכ"ל כי נשים נאלצות לענות בראיונות עבודה על שאלות שנעות על הגבול בין חדירה לפרטיות לבין אפליה. החל משאלות לגבי מצב משפחתי וכלה בבקשתם של מעסיקים רבים מהאם העובדת לפרט בכתב כולל מספרי טלפון מי מבני משפחתה או אילו מטפלים יגיעו לאסוף את הילד החולה מהגן... הבעיה הגדולה נעוצה בכך שלמרות שהחוק אוסר שאלות מסוג זה ובמפורש מדובר על איסור אפלייה במקומות עבודה על רקע מיני, אין פיקוח. כל מעסיק יכול לעשות ככל העולה על רוחו ולפסול מועמדת שאין לה גיבוי נאות להיעדרויות מהעבודה.

המאמר שפורסם כצפוי, עורר גל של תגובות, הן של נשים שמעסיקות נשים אחרות וטוענות שגם הן בעצמן שואלות את השאלות האלו את העובדות הפוטנציאליות, ובכך למעשה, כמעסיקות ונשים הן נותנות יד לכך. וכן, היו תגובות של מעסיקים שונים שרעמו על כך שיש הורים וכאן מדובר גם על נשים וגם על גברים שנעדרים באופן קבוע ותולים בכך את צרכיהם של הילדים, היום הראשון בבית הספר, מחלות ילדים, אירועים בבית הספר והגנים וכן הלאה.

שאלה נוספת הנשאלת היא האם היו פוסלים גבר לעבודה בגלל שיש לו היעדרות של כ30 - 35 יום בשנה. והאם גם גברים נשאלים שאלות כאלו בראיונות עבודה ונפסלים על בסיס דומה .

שיוויון בין בני הזוג

בעקבות המאמר בו דובר על אפליית נשים, הועלו שאלות בקרב המגיבים ששאלו היכן מקומו של בן הזוג במהלך הזה? האם באמת מי שצריכה לשאת בנטל ומי שנקראת לגן היא האם. בתגובות היתה הסכמה כמעט גורפת שזה תפקידן של האימהות וזאת מטעמים שונים. מעט מאוד גברים סיפרו שהם יוצאיםממקום העבודה שלהם על מנת לטפל בילד החולה, שכאמור וכידוע צאצא משותף של שניהם... ואימהות סיפרו שגם כשהן מתארגנות על מטפלת, אוכל, עזרה נוספת אפילו בתשלום, הן חוששות להשאיר את הילד במצב זה עם מטפלת (שלא נדבר על רגשי האשם).

פתרונות אפשריים

בתגובות למאמר הוצעו  פתרונות ביניים לפיהן האימהות ישלבו עבודה מהבית עם גידול ילדים. מחד, פתרון פרקטי ואפקטיבי - אין בוס ואין חשש שיפטרו אותך כי אספת את הילד מוקדם מהגן בעקבות חום או מחלת ילדים. מאידך, לא כולם בנויים לעבודה מהבית וגם נושא הגבולות של עבודה ובית מטשטש. כמו כן, אימהות שעובדות מהבית מוגבלות בזמן עד חזרת הילדים מהגן ואם הן נדרשות לתפקד ולהיות זמינות לעבודה כעשר שעות, באופן שיוויוני לשעות העבודה של בן זוגן, עליהן לעבוד אחרי שעות העבודה הרגילות אל תוך השעות הקטנות של הלילה. ישנם תחומי עבודה כמו עיצוב אירועים, הפקת אירועים וכד' שמתקיימים גם בשעות הערב ועשויים לשנות את מאזן שעות העבודה לטוב ולרע. אלה דורשים היערכות שונה וכמובן שאינם מתאימים לכל אחת.

השביל לשוויון

כמו לכל דילמה לנושא של שיוויון הזדמנויות בעבודה יש כמה צדדים. ישנם המעסיקים והמעסיקות שמעוניינים בתפוקה מלאה של העובדים שלהם ואין זה משנה באם מדובר בגבר או אישה, ומצד שני, יש את האם העובדת שלא מעוניינת לוותר על מקום עבודתה מחד, ולא לוותר על לטפל בילד כשמדובר בענייני רפואה. ואכן המצב דורש שינוי מהותי מהשורש על מנת ליצור הזדמנות אמיתית לשיווין הזדמנויות בעבודה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו