ללדת קריירה חדשה בעקבות הלידה – עיצוב פנים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ללדת קריירה חדשה בעקבות הלידה – עיצוב פנים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.07.2014

אחרי הלידה, יש כנראה הורמון, שגורם להרבה מאיתנו האימהות, לעשות הסבת מקצוע לתחום יצירתי יותר. המסלול שבחרנו לעצמנו בגיל 20 הוא לא בהכרח המסלול שמתאים לנו בגיל 30 ו-40. הפעם, ננסה לעזור למי שחולמת על הסבת מקצוע לעיצוב פנים. 



מאת: הילה אלפר


ללדת קריירה חדשה בעקבות הלידה – עיצוב פנים
אחרי הלידה, יש כנראה הורמון, שבעוד כמה שנים גם ימציאו לו שם לטיני מפוצץ, שגורם להרבה מאיתנו האימהות, לעשות הסבת מקצוע לתחום יצירתי יותר. המסלול שבחרנו לעצמנו בגיל 20 הוא לא בהכרח המסלול שמתאים לנו בגיל 30 ו-40. יש משהו בלידה, בהריון ובצירים עצמם, שמוציאים מאיתנו כנראה דחפים עמוקים ותשוקות שהתחבאו אי שם ועכשיו מחפשים לצאת החוצה. גם האימהות והרצון להיות עצמאיות ולנהל לעצמנו את הזמן בין הקריירה לילדים דוחפים אותנו לעבר השינוי. 
 
הפעם, ננסה לעזור למי שחולמת על הסבת מקצוע לעיצוב פנים. איך עושים את זה? איפה לומדים? איך מצליחים? ושיחה צפופה גם עם מי שבהחלט העזה והצליחה לעשות את השינוי ולשלב עם אימהות:
 

מה זה בעצם עיצוב פנים ולמי זה מתאים?

עיצוב פנים כולל ידע תאורטי וכמובן מעשי, שכולל קורסים בתחום האדריכלות והעיצוב חללי מגורים או משרדים. משלב התכנון והשרטוטים של החלל ועד לבחירת הרהיטים והאבזור: אם יש קירות פנימיים שכדאי להוריד או להזיז, איזו תאורה לבחור ועוד לפני כן, היכן למקם את מפסקי החשמל, איך מומלץ להציב את הרהיטים כך שיחמיאו לחלל, אילו צבעים ישרתו את מטרת החלל טוב יותר ועוד.
למי זה מתאים? למי שאוהבת את זה! שיש לה את הראייה המרחבית המתאימה, שנהנית מהתכנון, מהחיפוש וההתאמה של כל האביזרים הנדרשים: בחירת קרמיקות, ריצוף, אביזרי סניטריה, מטבח, צבעים לקירות, תאורה, ריהוט וכדומה. 
לימודים 
יש מגוון קורסים ללימודי עיצוב פנים. שימי לב להבדל מלימודי "הום סטיילינג", שם שמים דגש לאבזור הבית ועיצובו ופחות להיבט התכנוני והתשתיתי שיש בלימודי עיצוב פנים. מומלץ לבחור בקורס עיצוב פנים איכותי במקום אקדמי מוכר עם מוניטין חזק, שיאפשר לך להכנס לתחום עם מקסימום כלים אקדמיים ותיק עבודות מרשים. קורס כזה, בדרך כלל ימשך כשנתיים ובסופו תנתן תעודת סיום.
 

מהנדסת ביוכימיה לעיצוב פנים – הכירו את סיון קונוולינה

סיון קונוולינה מ-Konvalinka Design, בת 33 ואמא בעצמה, עשתה את הסבת המקצוע אחרי שהגיעה בכלל מהנדסת ביוכימיה, למדה עיצוב פנים דו-שנתי בטכניון - היחידה ללימודי המשך בחיפה (המסלול מתקיים בקמפוס בחיפה וגם בקמפוס של הטכניון במתחם שרונה בתל אביב): 
 
 
עיצוב: סיוון קונולינקה, Konvalinka design, תכנון ועיצוב פנים     צילום סיוון: מיקי וידנפלד, צילום עבודות עיצוב: טל ניסים
 
איך עושים את ההסבה הזאת מהתחום המדעי הריאלי כל כך לתחום יצירתי שיוצא מגבולות המעבדה?
מאז ומתמיד עסקתי באמנות על שלל תחומיה: ציור, צילום, תפירה, כתיבה, עיצוב גרפי ועוד. תמיד הייתי אדם שמאוד נמשך לעיסוק בפרטים קטנים, בתכנון מוקפד ובאסתטיקה. לאורך השנים הצד האמנותי שלי זכה לביטוי יותר כתחביב, ואת הצד הריאלי טיפחתי במחשבה על תעסוקה בעתיד. 
כשעמדתי לפני ההחלטה מה ללמוד באקדמיה לתואר ראשון, התלבטתי בין אדריכלות לבין הנדסה ביוכימית, ששילבה כימיה וביולוגיה, מקצועות בהם עשיתי בגרות בתיכון. החלטתי ללכת על הנדסה ביוכימית, כי זה נתפס בעיני באותו זמן כהחלטה "פרקטית" ומבטיחה יותר בהיבט הכלכלי מבחינה תעסוקתית. עבדתי בתחום הביוכימיה שלוש שנים, והמפנה חל לאחר שילדתי את ביתי הבכורה. הרגשתי שעבודה מהסוג התובעני והאינטנסיבי שהיתה לי דאז, לא מתיישבת עם הרצונות ועם הדימוי שהיה לי לגבי עצמי כאמא. כנראה שגם הלידה עצמה עוררה בי  צורך ליצור "מהבטן", והחלטתי שאני מנצלת את צומת הדרכים הזו בחיי לצורך חישוב מסלול מחדש.
 
איך התחלת? איפה למדת?
עיצוב פנים היה תחום שתמיד משך אותי, פחות בזכות הפן הדקורטיבי והעיצובי, ויותר בזכות החלק התכנוני. זו גם הסיבה שהחלטתי ללמוד עיצוב פנים בטכניון. הלימודים הם לימודים רציניים מאוד שנמשכים שנתיים, צוות ההוראה מורכב כולו מאדריכלים מנוסים מאוד, והלימודים היו באוריינטציה תכנונית, ופחות עסקו בסטיילינג וזה בדיוק מה שחיפשתי. גם מבחינת הכלים המקצועיים, כמו שרטוט, הבעה גרפית, תוכנות הדמיה וכדומה - הרגשתי שאני מקבלת את כל מה שאני זקוקה לו כדי להתחיל לעבוד.
 
הסבת מקצוע ואימהות- הולך ביחד ?
התחלתי את הלימודים בעודי אמא ב"משרה מלאה". זה היה שילוב מושלם מבחינתי, כי רוב הזמן הייתי עם בתי בבית, ופעמיים בשבוע יצאתי ללימודים. זו היתה התאווררות מעולם האמהות וההנקה, ולצידה גם התפתחות אישית ומקצועית. אמנם הלימודים כוללים עבודה בבית, ורף הדרישות מהסטודנטים גבוה, אבל הצלחתי לתמרן בין האמהות ללימודים במשך שנה וחצי, עם הרבה עזרה מההורים ומבן הזוג שלי.
לאחר מכן, כשבתי היתה כבר בת שנה ו-8 חודשים, הרגשתי ששתינו בשלות לצעד הבא והיא נכנסה לגן. זה אפשר לי להתפנות לסמסטר האחרון, בצורה מלאה יותר, וגם להתחיל לחשוב על הצעדים הראשונים שלי בעולם העסקי כמעצבת. עם סיום הלימודים התחלתי לקחת עבודות בהיקף הולך וגדל, וכיום אני כבר מעצבת דירות, בתים פרטיים ובתי עסק בחיפה ובצפון.
 
איך מחליטים פתאום "לזרוק" 4 שנות לימודי הנדסה קשים ולהתחיל מהתחלה?
שואלים אותי לעיתים קרובות אם אני מתחרטת על 4 השנים שהשקעתי בלימודי הנדסה, והתשובה שלי היא חד משמעית: לא! הלימודים בטכניון בכלל, ולימודי ההנדסה בפרט, הקנו לי כלים יוצאי דופן שמשמשים אותי על בסיס יומי בעבודה שלי. כך שמהרבה בחינות, לא רק שלא הרגשתי שהשנים הללו היו "בזבוז", אלא הרגשתי שהן הכינו אותי בצורה מעולה לקראת הפרק הבא בקריירה שלי, ואני שמחה על כך מאוד.
 
וטיפ לאימהות שמדגדג להן בבטן לעשות את השינוי...
תבדקי עם עצמך קודם, איזה חלק של התחום מעניין אותך. יש הבדל גדול בין עבודה של מעצב פנים, שאחראי גם על תכנון אדריכלי של פנים הבית, לבין עבודה של סטייליסט, שעוסק בעיקר בעיצוב ובהלבשת הבית, וחשוב שהלימודים יתאמו את מה שאת רוצה לעסוק בו בפועל. עיצוב פנים, על כל חלקיו, הוא תחום מרתק ויצירתי מאוד, ואם תצליחי ליצור שפה ייחודית משלך, אין סיבה שלא תמצאי בו עבודה.
יחד עם זאת, את צריכה גם לקחת בחשבון שרוב העבודה בתחום הזה היא כעצמאית ולא כשכירה, ולהיות עצמאית זה משהו שלא מתאים לכל אחת. באופן כללי, אני מאמינה שאף פעם לא מאוחר לשנות כיוון. החיים נותנים לנו המון הזדמנויות לעשות את זה, וצריך רק לאזור אומץ ולקחת את ההזדמנות המתאימה בשתי הידיים.
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו