מטריושקה - ראיון אישי עם הבלוגרית מיכל פורטמן - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מטריושקה - ראיון אישי עם הבלוגרית מיכל פורטמן

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.05.2018

מיכל פורטמן למי שלא מכיר הקימה את הבלוג  Matryoshka בשנת 2011. בלוג שיקי שעוסק בתחומי האופנה והלייף סטייל בישראל ובעולם ומיועד לנשים ולאימהות שאוהבות סטייל יופי וטיפוח בכלל ואת החיים הטובים בפרט.



מטריושקה - ראיון אישי עם הבלוגרית מיכל פורטמן
הבלוג חושף את גולשיו מידי יום ביומו בטרנדים האופנתיים ובמגמות החדשות בעולמות שונים ומגוונים, מוצרי טיפוח ויופי, מבצעים, טרנדים השקות ואירועים, סיקור תצוגות אופנה, הפקות צבע ועוד.

הזמנו את מיכל לראיון אישי על ההריון שלה, אמהות וקריירה.

 

 

איך קיבלת את הבשורה שאת בהיריון? היו לך חששות, פחדים?

בהפתעה !
בסוף חודש יוני החלטתי לעשות דיאטה לקראת הקיץ הקרב ובא, בדיוק שקלתי את עצמי ולא בדיוק אהבתי מה שראיתי והצבתי לעמי אתגר לרדת לפחות 5 ק"ג.
בתאריך שהיתי אמורה לקבל מחזור  (שהוא בדרך כלל סדיר) לא קיבלתי אבל היו לי כאבי מחזור ואמרתי לעצמי היום מחר אפילו מנצ'ס לכיפלי כמו בכל חודש היה לי אז היתי בטוחה שזה יגיע...
 
לקחתי את הכדור הורוד ( אדקס) מציל חיים ביום הראשון של המחזור. במשך שבוע התפוצצתי מכאבים בבטן התחתונה ולא חשבתי שאני בהריון חשבתי שאולי בגלל הדיאטה משהו השתבש הורמונלי, היה לי תור לרופאת נשים שקבעתי לפני חודשיים לבדיקת  פאפ שגרתית... הלכתי .. וסיפרתי לרופא על הכאבים ואז כמובן לבדיקה. היא נעשתה לי בדיקת אולטרסאונד ואמרה תלכי לעשות בדיקת דם  מחר בבוקר. חשבתי לעצמי מהההה? הרמתי גבה? אבל לא שאלתי שאלות והיה נראה לי משהו חשוד וכאן לראשונה הרגשתי מעין צביטה כזאת ושמחה בלב ואייי אולי אני בהריון, היתי בהלם אז גם לא הצלחתי לחשוב יותר מידי .. כשהגעתי למרפאה לבדיקת דם האחות שאלה אותי "את הריון?" ואמרתי לה לא , לא יודעת חחחח.
באותו היום הלכתי לסופר פארם ואז לראשונה בחיי בגיל 35 קניתי בדיקת הריון, בערב אני ובן הזוג שלי נכנסנו לאתר של מכבי כי קיבלנו תשובות אבל לא ידענו אם אנחנו רוצים לראות. היינו שנינו בהיי מטורף של חששות ושמחה. 
על הבוקר עשינו בדיקת הריון וזה היה ממש מצחיק כי אפילו להשתמש בזה לא ידעתי אבל מה שכן דאגתי לתעד את הרגע המיוחד הזה בסרטון שתוכלי לראות כאן ****** " 2 פסים" זה כבר אומר הכל! 
 
בכיתי מאושר ואורן היה המום אבל קיבלנו את הבשורה באהבה שנינו בתוך תוכנו חיכינו לרגע הזה אפילו שהוא לא היה מתוכנן.
מה שעניין אותי זה רק לשמוע דופק ולדעת שהכל בסדר כי מרוב סיפורים ששומעים וחברות שעברו כל מיני דברים לא נעימים זה מאוד מפחיד ויש לך חששות  שהכל יהיה בסדר .
 

מה יש לך בבטן אם מותר לשאול?

נסיכה ! כל מי שעקב אחרי ומי שעדיין לא אז מוזמן  @michalportman בטח ראה באינסטגרם איך גילינו לעולם את הבשורה המשמחת, בן זוגי היה בעננים שזאת בת כי זה מה שהוא ממש רצה, אומרים בת ראשונה זה אושר.
 

האם הסטייל שלך השתנה בעקבות ההיריון?

אצלי אולי זה שונה מאחרים אז לא ממש כי גם לפני ההיריון אהבתי ללבוש בגדים במידה אחת מעל, גזרות אוברסייז ושמלות עד הברך סטייל קרדשיאן.
 

האם את אוהבת איך שאת נראית בהיריון?

אני מאוהבת בגוף שלי יותר מתמיד ושלמה איתו. בתחילת ההריון היו לי המון חששות לא ידעתי לקראת מה אני הולכת ופחדתי שכן יהיו שינויים שאני פחות יתחבר אליהם, זה מצחיק להגיד ההקאות בתחילת ההריון גרמו לי להרזות גם בלי הדיאטה שהתחלתי וכל קילוגרם שהעליתי מאוחר יותר רק עשה אותי יותר נשית וזוהרת. 
כבר בחודש חמישי הבנתי שאלוהים פשוט פירגן לי.
 
מיכל פורטמן מטריושקה

צילום: פנין יהודאי

מה דעתך על אופנת ההריון בארץ?

בארץ כמו בכל תחום אנחנו בחיתולים אפשר להגיד, לפני שנכנסתי להריון הכרתי רק מותג אחד וזה רמי – לי ומאוד אהבתי את הסגנון, היום יש רשתות אופנה כמו H& M ועוד שמביאים בגדי הריון, נחשפתי לארונה להרבה מעצבות ישראליות שמעצבות ומייבאות בגדי הריון וזה תמיד זה כייף לפרגן למעצבים מקומיים זהו גם תחום שמאוד מתפתח בשנים האחרונות ותופס תאוצה וזה מבורך.
 

מה את ממליצה לנשים בהיריון שקוראות עכשיו את הריאיון בכל מה שקשור לאופנה? לאיזה חנויות את ממליצה להן להכנס?

מכיוון שתקופת ההריון שונה מאישה לאישה, הסגנון והטעם משתנים גם הם, הרבה נשים יגידו שבכלל לא קונות בגדים בתקופה הזאת ויש כאלה פשוט קונות במידה אחת יותר גדולה, כמה טיפים ממני  שתוכלו לאמץ:  
  1. אז כך בטרימסטר הראשון בדקי מה אפשר בכל זאת להשאיר ממה שיש לך בארון הבגדים: הבגדים הגמישים, החולצות הנמתחות, מכנסי הטייץ עם הגומי החלש- או.קיי, אתם בינתיים נשארים...
  2. תוכלי להתאים את הג'ינס שלך לבטן שקצת נפוחה בעזרת מאריך מיוחד מגומי שיימתח עם גדילת הבטן.
  3. אם בכל זאת לא מצאת מה ללבוש, תמיד כייף לצאת לשופינג ולקנות בגדים חדשים, שתרגישי בהם נוח ושיחמיאו למבנה הגוף המשתנה שלך.
  4. נעליים – אם את רגילה לנעלי עקב לאט לאט תתחילי לוותר על השירות שלהם ולעבור לנעלים שמחזיקות את הרגל ונוחות לך, בהחלט נעלי נוחות של מותגים מובחרים יכולים לעשות את העבודה אפילו כאלה שיש  להם עקב קטן.
 

 חנויות מומלצות שאני אישית התחברתי 

1. רמי – לי
2. מעוברת
3. תחושת בטן
4. H&M   
5. Zara 
6. פליי פוט 
7. נעלי ספורט כל אחד לטעמה – אני מאוד אוהבת את ריבוק, אנד מור
8. נעלי לפייט 
9. אבישג ארבל
 

הבלוג שלך עוסק לפעמים באופנה להריוניות?

בבלוג אני מסקרת אודות אופנה בכלל מאופנת רחוב עד לאופנת קוטור, פחות היה מיקוד על אופנה לנשים הריוניות אבל כיום כשאני נחשפתי עוברת את התהליך יכולה לתת לקוראים שלי מנקודת מבט אישית ולהעביר להם  חוויה אוטנטית  וטיפים למקומות מומלצים זה אכן יהיה עוד נושא שהתמקד בו.
נשים בהריון שמתלבשות בסטייל נהיה לי פטיש לזה ולכן פתחתי באינסטגרם דף בשם **** 
שכל אחת יכולה לשלוח לי תמונה במייל ולשתף בסטייל  ההריוני שלה ואנחנו נפרגן לה, כמו כן יעלה הרבה תוכן הקשור לאופנה הריונית. אז גם אתן מוזמנות – לשלוח למייל 
 

הבייבי של בר רפאלי כבר קיבלה אאוטפיט של סטלה מקרטני, האם גם את התחלת לקבל דברים לבייבי?

מי לא אוהבת מתנות !? 
כייף לראות שישנם מותגים שעוקבים אחרי ויודעים לפרגן זה תמיד מחמם את הלב אבל אל רק גם חברים.
סטלה מקרטני עדיין לא אבל מותגים של מעצבים מקומיים בהחלט שכן ולא רק 
קיבלתי מתנה ממותגים שונים הן מפריטים קטנים לעיצוב חדר, מנשא לתינוקת עד לתיק לעגלה – Ndotp / Tom Tom / BUGABU/ Hello little one   כנראה שזאת רק ההתחלה ... בהזדמנות זאת שולחת להן חיבוק ענקי ותודה.

 

האם אורח החיים שלך ספורט, אכילה השתנה?

אמרתי לעצמי אני בהריון אקפיד על אורך חיים בריא אמשיך להתאמן ( כי בטח יהיה לי יותר זמן לעמי ) כלומר אדאג לפנות בלו"ז אבל אמרתי .. הספקתי ללכת לפילאטיס כי בחודשיים הראשוניים את לא במיטבך במיוחד, בקושי היה לי כוח ללכת להסתובב שלא נדבר על הליכות יוזומות בפארק, הייתי נרדמת על השולחן במשרד מבלי התראה מוקדמת, אבל לקראת סוף ההריון כשבבדיקת העמסת סוכר גילו שיש לי סכרת הכל השתנה. פתאום לקחתי את עצמי בידיים בבום התחלתי להקפיד על תזונה ( נכנסתי למשטר נוקשה עם עצמי ) לאכול מסודר לעשות הליכות, ( אל תחכו כמוני לסוף) תתאמנו תקפידו על תזונה מאוזנת והכי חשוב אנרגיות טובות 
כי אחרת הכל בא בבום ולא תמיד קל לעקל את זה.
אבל מבטיחה לעצמי בהריון הבא אני בהחלט אעשה סדר עדיפויות בצורה אחרת תמיד לומדים משהו.
 

איפה את רוצה ללדת?

כולן אוהבות להמליץ היכן שהיתה להם את החוויה הכי טובה, אבל אני החלטתי ללכת על הכי קרוב בית חולים ליס איכילוב, אני חושבת שבסופו של דבר זה קשור איך מתקדמת הלידה הרבה מזל וכמובן צוות במשמרת ומיילדת שמגיעה במוד טוב, תקנו אותי אם אני טועה.
 

האם כתבת תוכנית לידה?

השבוע עשיתי גוגל להבין מה זה אומר בכלל, מסיימת את הראיון ועוברת לתוכנית לידה.
מתחילה את התוכנית לידה הרבה שמן שקדים ורק בלי תפרים !!!
 

איך את חולמת שתהיה הלידה שלך?

תמיד אני אומרת חלומות זה חלומות אנחנו צריכות להיות מציאותיות לא תמיד הדברים מסתדרים כמו שאנחנו רוצות מקווה ללידה טבעית לא עשיתי קורס הכנה ללידה בשביל לא לדעת יותר מידי זה בטוח היה מכניס אותי לחרדות זורמת ומקווה לטוב ללידה קלה תינוק בריא ולצאת בידיים מלאות.

 

האם את פוחדת מהלידה?

לידה ראשונה, הפחד היחיד שיש לי זה מרוב הסיפורים ששומעים מנסה פחות לחשוב על זה אבל לא אשקר פתאום ישנם רגעים של חרדה.

 

איך את רואה את החיים שלך משתנים אחרי הלידה?

ואווו, אני עדיין בשלב שאני רק עכשיו מתחילה לעקל שאני בהריון, התזוזות בבטן ממלאים אותך באושר עילאי שאין לך אפילו מילים להסביר את התחושה המבורכת הזאת.
משהו אישי לפני שבוע זה ממש תפס אותי באמצע היום, אני לא ממש ניידת ונוסעת בתחבורה ציבורית מאוד ספונטנית פגישות ועוד.. ואז פתאום חשבתי לעצמי שהחיים שלי הולכים להשתנות אני כבר לא יהיה לבד כל דבר אצטרך לחשוב פעמיים אודות סדר היום שלי לא יהיה יותר ספונטניות ומה שנוח לי. מעכשיו התינוק ואז מיכל. ואווו רק המחשבה מלא לישון בלילות ואין לקום מתי שבא לי בבוקר או לעשות שנ"צ באמצע היום סתם כך.

 

מה התוכניות שלך לחופשת הלידה?

פחות אוהבת לתכנן זורמת אבל בטח יקח לי זמן לקבל את כל השינוי להפוך להיות אמא חיכיתי לזה המון זמן בערך מהגן.. מקווה להקדיש לזה את כל כולי אבל מאידך גם לא לוותר על עצמי ואמשיך בעשייה שלי.
 

האם את מתכוונת להמשיך לעבוד אחרי חופשת הלידה באותו קצב?

חד משמעית כן, סתם... איך אפשר לדעת קשה לי לענות על השאלה הזאת בשלב הזה קודם כל בתקופה הראשונה להקדיש את כל כולי לחוויה הזאת ואז נראה..
 

נראה אותך בתצוגות ובהשקות מסתובבת עם הבייבי?

בטח, רק מחכה כבר להלביש אותה בבגדים יפים, VIBE  חדש עבורי להיחשף לעולם חדש שיחות של אמהות שעד עכשיו הרגשתי לא קשורה.. מחכה לקנות לה בגדים מיוחדים להלביש אותה בסטייל לצלם ולשתף אתכם בחוויות שלי ויחד עם זאת סוף סוף יהיה לי זמן פנוי בחופשת הלידה לפגוש אתכן ואת העוקבות שלי, והכי כייף שיש לי חברות גם בחופשת לידה אז זה יהיה כייף להנות ביחד .
 
מאחלים לך לידה קלה עם המון סטייל 
נשיקות...
 
צילום: סטודיו מעיין כהן
 
מוזמנות לעקוב אחרי מיכל דרך: 
בפייס:
 
באינסגרם:
@michalportman
@leviapril29
 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו