עבודה מהבית - על מה חשבת? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עבודה מהבית - על מה חשבת?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.04.2009

לפני הלידות עבדת משרה מלאה בטורבו מחוץ לבית. אחרי הלידה הראשונה הרשית לעצמך להאט טיפה את הקצב, הארכת את חופשת הלידה, קבעת יום בשבוע בו את יוצאת מוקדם מהמשרד וחשבת שמצאת את הנוסחא הנכונה. אבל אחרי שהפכת לאם לשלושה גילית שזה פשוט בלתי אפשרי לעבוד שעות ארוכות מחוץ לבית וללהטט בהצלחה לאורך זמן. אז הפכת את חייך ועברת לעבוד מהבית. ומאז?



מאת: נטע דורון


עבודה מהבית - על מה חשבת?

לפני הלידות עבדת משרה מלאה בטורבו מחוץ לבית. אחרי הלידה הראשונה הרשית לעצמך להאט טיפה את הקצב, הארכת את חופשת הלידה, קבעת יום בשבוע בו את יוצאת מוקדם מהמשרד וחשבת שמצאת את הנוסחא הנכונה. אבל אחרי שהפכת לאם לשלושה גילית שזה פשוט בלתי אפשרי לעבוד שעות ארוכות מחוץ לבית וללהטט בהצלחה לאורך זמן. אז הפכת את חייך ועברת לעבוד מהבית. ומאז?

הבוס של עצמך

מאז שעברת לעבוד מביתך בתור עצמאית חשת הקלה. יש זמן לתכנן ביקור אצל רופא שיניים (החל מסתימה ועד תכנון טיפול שתלים שדחית), ביקור טיפת חלב עם התינוקי, או סתם לשתות קפה עם חברה בבוקר, מבלי להילחץ מאיחורים. הרי את יכולה לנהל את הזמן, אין לך מישהו שיחליט עבורך ודין וחשבון תתני בסופו של יום רק לעצמך. לקוח חשוב? הקפה עם החברה יידחה... אבל אם יש מצב לקצת כיף מושחל ככה באמצע היום, בהחלט ולמה לא.

ניהול זמן גמיש

אם את עורכת דין, אשת יחסי ציבור, מעצבת גרפית ועוד, יתרון עצום הוא שמרבית המקצועות החופשיים אינם מצריכים חומרים וחלל עבודה נרחב, ולכן ניתן לעסוק בהם מהבית. בנוסף, תמיד יש את האפשרות לשכור משרד קטן ליד הבית במידה והעסק מתרחב ומצליח מאוד ואת נדרשת להעסיק אנשים.

עולם הניהול העצמי מתאים מאוד לאלה היודעות לתכנן את יומן המורכב ולנצל כל רגע. זו עשויה להיות הזדמנות להרגשת חופש משכרת...הזכות לתכנן את יומך, לתפקד על כמה חזיתות ועדיין לצאת מרוצה מכל העסק, תרתי משמע. כמו כן, היכולת להפיק את מאת האחוזים מהרווחים לטובתך בלבד היא הרגשה נעימה מאוד.

הילדים

בתור שכירה הבוס עיקם את האף כל אימת שהילד שלך חלה ולך לא היה "סידור". חוסר הסבלנות נמשך גם כאשר היית חייבת לגשת לתור ליישור שיניים עם הילד, אצל רופא שיניים, או כשפשוט היית צריכה "לחתוך" מוקדם יותר הביתה בגלל טקס בבית הספר. כמה פעמים הרגשת שאת כבר לא יכולה יותר עם הפרצופים, ושאין זה הוגן, לאור התרומה האדירה שלך לחברה. מדוע מסתכלים רק על הימים האלה בהם את לא יכולה לתת את 9 או 10 שעות העבודה המצופות...?

אז זהו. עתה בתור עצמאית העובדת מהבית חסל סדר הפרצופים. את תהיי שם עבור הילדים, לשלוח אותם בבוקר לגן ולבית הספר. אחר הצהריים, בסיום הצהרון תאספי אותם. בין לבין תפיקי את המרב מהשקט בבית ותהיי מרוכזת כולך בעבודה, ושמחה על שאת קרובה אליהם. חוג? תור של רופא שיניים? אסיפת הורים? אין בעיה. את תגיעי. אם יש צורך להשלים עבודה, להיפגש עם לקוחות או לעשות טלפון חשוב, הרי שתוכלי לנתב את הצרכים בהתאם ללוח הזמנים האימהי שלך, מבלי להתנצל בפני אף אחד. בנוסף, תמיד יש גם גיבוי ועזרה בצורת סבתא, בעל, בייביסיטר ועוד. מאז שהפכת עצמאית הרי עדיין לא מצופה ממך לתפקד בכל חזית לבד.

בדד

מנגד, קרה לך כמה פעמים שהרגשת בודדה. היה הרבה קסם בישיבה בצוותא במשרד, בחברת אנשים, מדסקסים על ענייני דיומא, ומפיקים הנאה מריכולים על הבוס. כל ההנאות האלה נגזלו ממך שעה שאת יושבת לבד במשרד הביתי. אכן, למי שמחפשת ריגושים חברתיים יום-יומיים הלבד הזה עשוי להיות מטריד.

כמו כן, כחלק מהאינטראקציה עם אנשים למדת דבר או שניים מהם, הידע המקצועי שלך הועשר והורחב, גם אם לא כיוונת לכך. עתה, כאשר את עובדת לבד, תצטרכי להתעדכן על מידע מקצועי באופן עצמאי.

להיות מרוכזת

שעה שישבת במשרד וקיטרת בליבך, עדיין הייתה לך ההפרדה המוגדרת והפיזית בין בית למשרד. עבודה זה שם, בית זה כאן. ההפרדה הזאת הייתה מאוד נוחה, גם אם סבלת להיות שכירה. עולם העצמאית, גילית מהר מאוד, הוא עולם בו אין הפרדה לעולם בין בית ועבודה. הכול מתערבב.

את עלולה לכלות את זמנך בעבודות בית או התעסקות שקשורה לחייך הפרטיים, במקום בעבודה. מה טבעי יותר מכך, אם את עובדת מהבית שלך? ייתכן אפילו תסריט בו תדחי בעצמך את התור לקוסמטיקאית או רופא שיניים... היית מאמינה? במקרה כזה לא תוכלי להאשים את הבוס...

משמעת עצמית

אם את חסרת עמוד שדרה בכל הקשור לניהול זמן, מתקשה לנזוף בעצמך ולהתעשת לעשייה הרי שעבודה בתור עצמאית, ובפרט מהבית אינה מתאימה לך. לצורך קריירה עצמאית, בייחוד כאשר את גם אם, נדרשת יכולת ניהול זמן אפקטיבית ועקביות. אם את מתקשה לקבוע סדרי עדיפויות, קובעת תוכנית אך חורגת ממנה כל פעם מחדש, ייתכן שפשוט מתאים לך יותר להיות שכירה.

לחץ נפשי

הקריירה העצמאית מציגה מגוון יתרונות. אך תמיד מעל לכל מרחפת השאלה האם גם החודש תעמדי ביעדים, האם לא יהיה ביטול פרויקט ולמעשה, זהו עולם של חוסר וודאות תמידי. לא לכולן מתאים עולם כזה, למרות היתרונות שבצידו.

 

לסיכום

לעיתים רבות מאיתנו חשות תסכול במקום העבודה, אפילו בגלל פרטים קטנים כמו אי יכולת ספונטנית לבלות עם הילדים, לקחת אותם לטיפול רופא שיניים בגלל ישיבה חשובה שנקבעה פתאום או סתם "לחפף" יום עבודה. עבודה עצמאית, למרות הזוהר שבצידה, מציעה למעשה עולם תובעני עוד יותר... היתרון הוא בעצמאות ובחופש הבחירה המוענק. ומה מתאים לך?




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו