צריך להאמין - הקמת עסק מהבית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

צריך להאמין - הקמת עסק מהבית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.05.2007

עולם התעסוקה המודרני,המאופיין בתחרותיות, הישגיות ושעות עבודה מרובות משפיע עלחיינו הפרטיים והמשפחתיים. נשים רבות עומדות בפני מציאות מורכבת ומתסכלת.
אנחנורוצות לממש את הקריירה שלנו, להקדיש לילדים ולבית כמה שיותר ועם זאת להרגיש מסופקותומתוגמלות כראוי. ההחלטה להקים עסק מהבית מקבלת השראה מתשוקתנו להיות ה"בוס/ית" שלעצמנו, לעבוד כשזמננו בידנו, לבלות יותר זמן עם המשפחה, וכמובן לעשות יותר כסף.



צריך להאמין - הקמת עסק מהבית

מאת : עינת גנס -  קידום ושיווק עסקים.  מנכ"לית לשעבר של חברת ייעוץוהשמה בתחום ההיי-טק.    

עולם התעסוקה המודרני,המאופיין בתחרותיות, הישגיות ושעות עבודה מרובות משפיע עלחיינו הפרטיים והמשפחתיים. נשים רבות עומדות בפני מציאות מורכבת ומתסכלת.
אנחנורוצות לממש את הקריירה שלנו, להקדיש לילדים ולבית כמה שיותר ועם זאת להרגיש מסופקותומתוגמלות כראוי. ההחלטה להקים עסק מהבית מקבלת השראה מתשוקתנו להיות ה"בוס/ית" שלעצמנו, לעבוד כשזמננו בידנו, לבלות יותר זמן עם המשפחה, וכמובן לעשות יותר כסף.

הקמת עסק קטן מהבית הוא אחד הפתרונות הפופולאריים לקונפליקט בית-קריירה. המשימהשל הקמת עסק חדש מאתגרת, אינה קלה, אך התגמול עשוי להיות גבוה. הסיפוק אינו רקבעקבות הכסף שתרוויח/י, אלא גם בעשיית משהו שגורם אושר ומגשים את החלומות.

פתיחת עסק חדש היא כמו הולדת תינוק. השנה הראשונה להקמת העסק היא הקשה ביותר.  אבל על מנת שהעסק יגדל, יפרח ויתפתח חשוב לתכנן אותו נכון כבר משלב הרעיון.

·         כצעד ראשון, אני מציעה לך לשאול את עצמך את השאלות הכי חשובות, האם יש לי אתהתכונות הנדרשות ליזם?

·         להחליט מהו סוג העסק שהנך מעוניין/ת להקים. חשוב שהעסק בו את/ה נמצא/ת יהיההתשוקה שלך, ימכור שירות או מוצר שאת/ה אוהב/ת.

·         לערוך בדיקה מקיפה  לגבי המקורות  הכספיים הנדרשים  להשקעה  בעסק  ולתכנן אתאסטרטגיות השיווק.

·         לפני שתתחילי לשווק את העסק, עליך להגדיר את שוק היעד. המטרהבזיהוי השוק שלך הוא להקל עליך גם להפוך את פעולות הקידום העסקי והשיווק שלך ליותראפקטיביות.

·         כדי שיכירו את העסק שלך את חייבת לפרסם. פרסום נכון  ימשוך אליך את הלקוחותויגדיל את המכירות, אבל אל תגזימי. כבעלת עסק קטן עלייך להיזהר מהשקעות גדולות  בפרסום. היי יצירתית, אל תתביישי להתייעץ, אנשי שווק מנוסים יתנו לך רעיונותיצירתיים לשיווק ופרסום בעלויות נמוכות

אכן, לפעמים הקמת עסק מהבית זו הזדמנות עסקית שמשנה את החיים. לי זה קרה. לפניכחמש עשרה שנה בחיפוש אחר פתרון לקונפליקט בית-קריירה החלטתי להקים עסק משלי. העסקהפך כעבור שנים אחדות לחברה מצליחה ומבוססת . אשמח לחלוק את הידע שצברתי איתכן, כדישגם נשים אחרות תעזנה לתכנן את עתידן בעצמן ותוכלנה לחוות את ההרגשה של עצמאותכלכלית, סיפוק ומימוש עצמי.

לאחר מספר שנות עבודה בחברת כוח-אדם, נתונה למצבי רוח משתנים וקפריזיים של בוסאו קולגות, חשתי שאני בשלה לשנוי. נהניתי ממשכורת יפה ורכב צמוד שניתנו לי בתמורהלשעות עבודה אינסופיות שבאו על חשבון המשפחה והבית. שלושת בני היו קטנים עדיין, חדספרתיים (2,4,6,) והייתי מתוסכלת מכך שאיני יכולה לבלות עימם ולהקדיש להם זמןכראוי.
ערכתי שיחות טלפון בענייני עבודה גם מהבית, והרגשתי שאני לא שולטתבמצב. הוצאות על מטפלת, שירותי בייביסיטר" מתחלפות" ועוזרת גזלו חלק ניכרמשכרי. הבנתי שאני רוצה עסק משלי, ללא בוס על הראש, ובעיקר עצמאות כלכלית.
כמעטשנה "ישנתי" על ההתלבטויות. שיתפתי את בעלי ומקורבי בחששות. ולמרות כל הנימוקיםשהצביעו על שמירת מקום העבודה והוצאת "הג'וק" מהראש החלטתי לקפוץ למים.
פתחתיעסק להשמת כוח-אדם בתחום היי-טק, עסק שהתנהל מחדרון קטן בבית, עבר למשרד שכור בביתממול וגדל עם הזמן לחברה מצליחה, במשרדים מעוצבים ומפוארים באזור קריית המדעוייצמן.  העסק הקטן שהקמתי הפך תוך שנים אחדות לחברה מצליחהומובילה בתחומה, המעסיקה עשרות עובדים,פועלת בארץ ובחו'ל ומגלגלת מחזור כספים גדול.

אני לא מנסה לצבוע בורוד את החודשים הראשונים. היה קשה, צצו בעיותומהמורות. הילדים בבית דרשו תשומת לב, והפיתוי לתלות כביסה במקום להשקיע בקריאת חומרמקצועי היה עניין יומיומי.
נשים המקימות עסקים לעצמן, מאפשרות סגנון חיים המשלב פרנסה, עצמאות ומימוש עצמיעם גידול הילדים.
בניית עסק עצמאי לא מיועד לחולמניות.יש צורך ביוזמהובמוטיבציה,יחסי אנוש מצוינים, אחריות, סקרנות, חשיבה חיובית, כושר התמדה ושאפתנות.

לפני שמחליטים להקים עסק עצמאי, חשוב לשאול את השאלות הבאות ולענות עליהן בכנות:

האם אני מוכנה נפשית למאמץ הכרוך בפתיחת העסק? האם יש לי את הכישורים הנדרשים לנהלעסק? האם חשבתי על המודל העסקי של העסק? איזה עסק מתאים לי? האם יש לי תמיכה משפחתית ? האם אני אוהבת סיכונים ומסתדרת במצבי אי ודאות? האם אני חוששת משנויים ומעדיפהמסגרת יציבה ומוכרת?
הדילמה האם לעזוב מקום עבודה בטוח, כדי להיות עצמאיתולהיות נתונה בחוסר ודאות כלכלית, היא דילמה של כל יזמית מתחילה.
לכן, חשובשתדעי, לתכונות האישיותיות שלך השפעה מכרעת על הצלחת העסק שתקימי.
כדי שתבהירילעצמך מה את רוצה להשיג, לאן את רוצה להגיע וכיצד תגיעי לשם, את צריכה להכין תוכניתעסקית.

תוכנית עסקית תכלולאת המרכיבים הבאים:

מהו העסק, מי המתחרים, הגדרת אוכלוסייתהיעד, הגדרת היעדים העסקיים ופרוט הדרכים להגיע אל יעדים אלו, פרוט ההשקעה הנדרשת, עלות התפעול השוטף והערכה לגובה ההכנסות הצפויות. כמובן, יש לפרט בתוכנית כל סעיף. תוכנית כזאת תסייע לך בהשגת מימון לעסק ממשקיעים או מבנקים,ותאפשר לך לדעת בכל רגע נתון היכן את נמצאת ביחס למטרות שהצבת ומה חסר כדי להשיג אתאותן מטרות.

ובכל זאת, חשוב שתדעי, אם יש לך רעיון ואת רוצה להיות עצמאית, את יכולה ללמוד אתכל מה שצריך, כדי להיות יזמית. את צריכה רצון  ונכונות ללמוד, להיות קשובה ומכוונת  למטרה.

סטף ורטהיימר אמר-"יזם הוא איש, הלוקח אחריות טוטלית לייצר משהו ולמכור אותולאנשים, המעוניינים לקנות אותו"
אז אם את נורא רוצה...את גם יכולה.

ולדוגמא אביא את סיפורה של ענבל , שפנתה אלי לפני כחצי שנה. בשיחת הטלפון הראשונההיא נשמעה לי במצוקה ולא היססה להצהיר כי היא "שמוטת כנף" כדבריה, מיואשת.
"
מהקרה לכנף"? שאלתי בתמיהה, מתפעלת מהדיבור המליצי. "התסבוכת " אליה נקלעה ענבל, איננהנדירה. אימהות "טריות" וגם ותיקות יותר מכירות את התחושה של בשביל מה אני מתרוצצת כל היום, ובתמורה זוכה לפרצופים חמוצים של בעלי, של הילדים של חמותי...
ענבלהסכימה, לבקשתי, לחשוף את התלבטויותיה בעת שפנתה אלי.
"
עבדתי במשרד פרסוםכקופירייטרית במשרה מלאה, עוד לפני הולדת בתי הבכורה. לאחר פרגון של חצי שנה חופשתלידה, חזרתי במרץ "לסיוט". המנהלים לא התלהבו כשפרשתי בשש בערב ונתנו לי להבין שאנימזלזלת/מתחמקת/מבטלת ישיבות צוות בשמונה בערב, עמוק לתוך הלילה.
במשך שנתייםסבלתי ושתקתי. לא יכולתי לוותר על המשכורת וגם לא רציתי "להיתקע" עם הילדה בבית. למדתי באוניברסיטה ורכשתי מקצוע וברגעי "כפירה" חשבתי שזו תהיה טעות "לזרוק" הכולמאחורי ולוותר על עבודה מאתגרת בחברת אנשים אהובים. מאידך, הרגשתי שלא נשאר לי זמןלעצמי, לזוגיות, לילדה.
ההתלבטות הסתיימה עם כניסתי להריון נוסף, ורק כשבתי הקטנההייתה בת שנה, החלטתי שאני לוקחת פיקוד, עוזבת משרד פרסום מצליח, על כל המשתמעמכך: הטבות, בונוסים, הערכה, ופורשת לדרך עצמאית. בסיוע של יועצת שווקית הצלחתי להפוך חלום לעסק.
אני כותבת כתבות תדמית לעסקים ומוצרים, מנצלת אתהקשרים שצברתי כדי להשיג לקוחות חדשים.
לפגישות אני משתדלת לצאת בשעות שהבנותבגנים, או נעזרת בשמרטף.
 יש עליות ויש ירידות בתזרים המזומנים, אך אני אופטימית. אני אדון לעצמי ומרוויחהיותר מאשר בעבודתי כשכירה."

בישראל, על פי הנתונים, שיעור היזמות בקרב נשיםנמוך לעומת שיעור הגברים ולעומת מדינות אחרות בעולם. בסקר שערכה הרשות לעסקים קטניםביוני 2006 בקרב 700 נשים בגילאי 25-50 אמרו 83% מהנשאלות, כי החסם העיקרי לפתיחתעסק עצמאי משלהן, היה הצורך לטפל בבית ובילדים.
לכן את רוב העסקים העצמאיםמקימות נשים בגיל מבוגר יחסית, כשהצורך לטפל בילדים פוחת.
בארצות הברית חל בשניםהאחרונות מהפך ומספר הנשים היזמיות גבוה ממספר הגברים. בארצות הברית היזמות היא ערךעליון. מערכת החינוך מעודדת יזמות והצלחה של הפרט. אנחנו חיים במדינה שמרניתומסורתית הדורשת הקמת משפחה והמושג יזמות של נשים לא זוכה עדיין לעידוד ולא מסמלעדיין הצלחה ומימוש עצמי. בנוסף, העדר הון עצמי ראשוני להקמת עסק, חוסר ידע ומשאביםלתכנון נכון של עסק, גלויי ספקנות מצד הסובבים אותנו ובעיקר חשש מכישלון, הם החסמיםהעומדים בפני יזמות נשים.

אם החלטת להקים עסק משלך, נכונה לך דרך קשה, מרתקת,  ומספקת מאד. האמיני בעצמך ובעסק שלך , היעזרי במומחים בתחומים בהם את לא בקיאה והייסבלנית, רק כך תצליחי.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו