המשמעות העצומה של האבחון המהיר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

המשמעות העצומה של האבחון המהיר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.08.2020

הבירוקרטיה והזמן הארוך עד קבלת תור לביקור אצל רופא מומחה, או לבדיקה מתקדמת, יכולים לגרום להחרפה משמעותית של הבעיה ממנה סובל המטופל. בעוד חלק מהבעיות אינן מחמירות בין אם יטופלו מיד או אפילו לאחר חודשים רבים, אחרות עלולות להפוך מבעיות שניתן לטפל בהן, לקטלניות.



המשמעות העצומה של האבחון המהיר
הטיפול הרפואי נחלק למספר חלקים, אשר כל אחד מהם חיוני לבריאות החולה. השלב הראשון בתהליך הוא אבחון המחלה. תהליכי האבחון דורשים פעמים רבות הפנייה לרופאים מומחים מתחומים שונים, ומעבר בדיקות שונות על פי דעתם. מאחר ומדובר בהליך מורכב, פעמים רבות אבחון הבעיה הרפואית מתעכב בחודשים, ועימו הטיפול כולו. מאמר זה ידון במשמעות שירותי אבחון מהיר. 
 

בירור תסמינים במערכת הבריאות הציבורית עלול לקחת זמן רב 

ביטוח בריאות במדינת ישראל מקנה לכלל הציבור סל שירותי בריאות. למרות שמדובר בסל נרחב באופן יחסי ביחס למדינות אחרות בעולם, מאחר ומדובר בשירות ציבורי, הוא סובל מכמות עצומה של בירוקרטיה אשר מקשה על החולים. בירוקרטיה זו קיימת גם בתהליך האבחון של התסמינים מהם סובל המטופל. אם מגיעים אל רופא המשפחה עם תלונה של כאב ראש למשל, סביר להניח שהוא ינחה אתכם ראשית כל לחזור אליו אם התסמינים נמשכים, ורק אז יבצע בדיקות כלליות כמו בדיקה פיזיקלית ומדידת לחץ דם. לאחר מכן הוא יפנה אתכם לרופא מומחה, אליו תגיעו לאחר המתנה לתור פנוי. הרופא המומחה יפנה אתכם לבדיקת MRI לה תיאלצו להמתין חודשים נוספים, ואז תצטרכו לקבוע אליו תור נוסף. קל להבין, שעד שתקבלו את התשובה המיוחלת להליך הבירור, ותוכלו להתחיל לקבל טיפול מתאים, יעבור זמן רב. כאשר מדובר על אדם המתגורר בפריפריה, ונאלץ לנסוע שעות רבות לכל פגישת ייעוץ כזו, בזבוז הזמן הופך לחמור אפילו יותר. 
 

אבחון מאוחר עלול להיות בעל משמעות בריאותית הרסנית

הבירוקרטיה והזמן הארוך עד קבלת תור לביקור אצל רופא מומחה, או לבדיקה מתקדמת, יכולים לגרום להחרפה משמעותית של הבעיה ממנה סובל המטופל. בעוד חלק מהבעיות אינן מחמירות בין אם יטופלו מיד או אפילו לאחר חודשים רבים, אחרות עלולות להפוך מבעיות שניתן לטפל בהן, לקטלניות.
דוגמה קלאסית לכך היא חסימה של העורקים הקרוטידים, אשר גורמת להפרעות ראייה חולפות בגלל שליחת קרישים זעירים אל עורקי העין. תהליך האבחון של תופעה זו יכול לגרור ביקורים רבים אצל נוירולוגים ורופאי עיניים, למרות שיש צורך בטיפול מיידי להסרת החסימה, אחרת המטופל יהיה בסיכון חמור לשבץ או לחסימה של זרימת הדם למוח. 
 

לאבחון איטי ישנן גם השפעות פסיכולוגיות 

מעבר לחשיבות הגופנית של אבחון הבעיה מאוחר מדי, יש לכך גם משמעות פסיכולוגית. אנשים הסובלים מתסמינים שאין להם יכולת לקבוע ממה הם נובעים, חווים מועקה נפשית קשה ביותר. אבחון איטי הוא בעל השפעות פסיכולוגיות נרחבות, הוא מקשה על המטופלים לעבוד ולמלא את תפקידם בתא המשפחתי. אבחון מהיר יכול לחסוך זאת, ולהביא לתשובה מהירה. 
 

תהליך אבחון מהיר יכול לשנות את המצב לחלוטין

במסגרת ביטוח בריאות פרטי, מסופק בין השאר שירות של אבחון מהיר. אבחון מהיר הוא צורת אבחון חסכונית בבירוקרטיה, ששמה לה למטרה לסיים את ההליך בזמן קצר וביעילות מקסימלית. תהליך אבחון מהיר יתבצע כולו במקום אחד, כאשר כלל הבדיקות והרופאים המומחים זמינים למטופל. כך, במקום להעביר ימים ארוכים בנדידה בין רופאים שונים, כמעט כל התהליך מתבצע במקום אחד וביום אחד, שממנו תצאו לרוב עם תשובה בנוגע למהות ומקור התסמינים מהם אתם סובלים.
 

רופאים יועצים מתחומים שונים לוקחים חלק בתהליך האבחון המהיר

אבחון המתבצע ביום מרוכז אחד דורש שימוש בשירותי רופאים יועצים ממגוון גדול של תחומים. לכן, במרכז אבחון מהיר לרוב ינכחו רופאים יועצים בתחומים כמו אנדוקרינולוגיה, קרדיולוגיה, נוירולוגיה, וראומטולוגיה, לצד מומחים נוספים שיסייעו לכם לקבל את התשובות המגיעות לכם מהר ככל האפשר.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו