טיפים לסידור המקרר לשמירה על טריות המזון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפים לסידור המקרר לשמירה על טריות המזון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.07.2013

ע"פ משרד לאיכות הסביבה כ – 30% מהפסולת הנזרקת בישראל היא מזון. בניו יורק, חסכו מאות אלפי שקלים בכך שחינכו תושבים איך להימנע מזריקה מיותרת של מזון. החינוך מתחיל בסידור נכון של המקרר בכל בית. להלן טיפים פשוטים שיכולים להאריך את חיי המצרכים במקרר שלכם.



טיפים לסידור המקרר לשמירה על טריות המזון

ע"פ משרד לאיכות הסביבה כ – 30% מהפסולת הנזרקת בישראל היא מזון. בניו יורק, חסכו מאות אלפי שקלים בכך שחינכו תושבים איך להימנע מזריקה מיותרת של מזון. החינוך מתחיל בסידור נכון של המקרר בכל בית. להלן טיפים פשוטים שיכולים להאריך את חיי המצרכים במקרר שלכם, לשמור את טריותם ולמנוע זריקה מיותרת של מזון, במיוחד עכשיו בקיץ החם.

 

הטיפים הוכנו בעזרתה של מומחית המוצרים הלבנים של lg בישראל- עדי רביב ומבוססים על מחקרים שנערכו במעבדות החברה בקוריאה.

 

1. מגירה ייעודית עם בקרת טמפ' נוחה מתאימה לאוכל טרי/מוצרי חלב/כריכים/בשר טרי – הילדים יוצאים לטיול, לקייטנה, אם הכנתם סנדוויץ מבעוד מועד אחסנו במגירה הייעודית בטמפ' נכונה.

 

2. הניחו למזון חם להתקרר לפני האחסון – את כמויות האוכל לא תמיד כולם מסיימים ולפעמים נשאר הרבה אוכל, על מנת לאחסן אותו בצורה חכמה ולשמור על טריותו הניחו לו להתקרר ואל תכניסוהו חם ישירות למקרר.

 

3. כסו מזון בניילון נצמד או במיכל עם מכסה. מונע את התאדות הלחות – ניילון נצמד או מיכל מיועד עם מכסה שומר על אטימות המזון במיכל, אכסון עם "חורי אוורור" מיותרים ישפיעו על הטמפרטורה בתוך המכסה. אטימות מלאה תמנע התאדות ולחות. אם יש במקרר מרק מבושל לתינוק, שמרו עליו סגור עם מכסה ראוי אחרת הוא עלול להתקלקל ומהר.

 

4. אין לחסום פתחי אוורור במקרר -  חסימת פתחי האוורור תפגע בהליך הקירור ותכביד על המדחס.

 

5. לא לפתוח את דלת המקרר פעמים רבות מדי -  לכולם תמיד מתחשק "משהו טעים", לשתות, סתם לבדוק מה יש למקרר להציע וישר ניגשים למקרר. כשפותחים את דלת המקרר מספר רב של פעמים הטמפרטורות משתנות והנפגעים העיקריים הם המצרכים המאוחסנים בדלת המקרר ובעלי אורך חיים קצר כמו : גבינות למיניהן.

 

6. מזון קפוא לתקופה ממושכת הניחו במדף ולא בדלת המקפיא – כשהמקפיא סגור הטמפרטורות הנמוכות בו נשמרות אך כשנפתחת הדלת משתנה הטמפרטורה ועל כן מזון אשר אתם מתכוונים להקפיא לתקופה ממושכת ומעוניינים לשמור על טריותו עדיף לאחסן במדף המקפיא ולא בדלת.

 

7. שימו לב שאין פריטים שחוסמים את סגירת הדלת. – כפי שאין לחסום את פתחי האוורור, חשוב עוד יותר לוודא שדלת המקרר נאטמת במלואה ושהגומי במצב טוב, אחרת כשהמקרר פתוח הטמפרטורה הקרה מתערבבת עם הטמפרטורה בבית ונגרמת התאדות והמקרר מאבד מהאפקט שלו. במצב זה יתקלקלו המצרכים במהירות ולכן הטמפ' במקרר עולה וצריכת החשמל תגבר.

 

8. לא להכניס מזון לח עמוק במדפי המקרר,  עלול לקפוא  - על פי הטיפים האחרונים ניתן להסיק שהטמפרטורות בעומק המדפים במקרר נמוכה יותר מהטמפרטורה בחלקו הקדמי של המקרר על כן מזון לח ורגיש יחסית (כגון צרור פטרוזיליה) עדיף לשמור בקדמת המדפים ולא בעומקם.

 

9. פירות וירקות בתא המיועד לכך, אם על מדף הניחו קרוב לדלת – כל הורה אומר לילדיו שהכי בריא לאכול פירות וירקות, אך לפני שאוכלים אוכל בריא צריך לשמור ולוודא שהפירות והירקות עצמם שמרו על טריותם ובריאים למאכל, ועל כן ישנן מגירות המיועדות לכך אשר שומרות על הטמפרטורה המתאימה במידה והחלטתם לאחסן את הפירות והירקות על המדף הניחו אותם קרוב לדלת שם הטמפרטורה לא קרה מידי .

 

10. ביצים אחסנו תמיד בעמידה.

 

11. מומלץ לנקות את המקרר אחת לשבוע, כדי לספוג עודפי לחות – כמה פעמים קרה שפתחתם את דלת המקרר וגיליתם קצת רטיבות, זו הלחות. חשוב לשמור גם על ניקיון והיגיינת המקרר ולמנוע לחות עודפת שישפיעו על המזון המאוחסן במקרר.

 

12. אל תאחסנו מזון שמתקלקל בקלות בטמפרטורות נמוכות מידי – ישנה נטייה לחשוב שאם המזון נשמר בטמפרטורה קרה במיוחד הוא שומר על טריותו, זה לא בהכרח נכון. מזון שמתקלקל בקלות כמו גבינות רכות וגבינות קשות למיניהן בטמפרטורות נמוכות מידי קופא ומתקלקל.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו