כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול על אפילפסיה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול על אפילפסיה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.08.2015

מחלת האפילפסיה (נקראת גם מחלת הנפילה או כפיון) גורמת לחולים בה לסבול מהתקפים חוזרים של עוויתות ופרכוסים אשר לעיתים גורמים לאובדן הכרה מוחלט או לבלבול.



כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול על אפילפסיה?
מדובר במחלה אשר נגרמת כתוצאה מהפרעה נוירולוגית הנובעת מפעילות חשמלית בתאי העצב במוח. התפרצות הפעילות החשמלית בתאי המוח יכולה לקרות בנקודה מסוימת במוח ולהתפשט על פני כולו. תסמיני המחלה מהם יסבלו החולים באפילפסיה מושפעים מהאזור במוח בו התרחשה אותה התפרצות חשמלית. הגורמים להתפרצות הזאת הם שונים ובין היתר מקורם ב: מומים מולדים, פגמים גנטיים, חבלות וזיהומים ועוד. חשוב לציין, שהתקף אפילפטי אחד אינו מעיד בהכרח על כך שאותו אדם חולה במחלת אפילפסיה – התקף שכזה יכול לנבוע מסיבות שונות לדוגמא, ילדים קטנים אשר סובלים מחום גבוה יכולים לחוות התקף שכזה, אך שוב זה לא בהכרח יעיד על כך שהם חולים במחלה.
 
 

הסוגים השונים של התקפי אפילפסיה 

החולים במחלת האפילפסיה סובלים בדרך כלל מתסמינים שונים בהתקפי המחלה – ברוב המקרים, התסמינים מהם יסבול חולה מסוים יהיו זהים בכל אחד מההתקפים.  הרפואה מסווגת את התקפי מחלת האפילפסיה ל-2 סוגים עיקריים – התקף חלקי או התקף כללי. ההתקף החלקי נגרם כתוצאה ממצב של פעילות בלתי סדירה בחלק אחד במוח. לעומת זאת, ההתקף הכללי מתייחס לפעילות בלתי סדירה בכל המוח על חלקיו השונים. תתי הסוגים המסווגים להתקף כללי הם : התקף עוויות והתקף אי נוחות.
תתי הסוגים אשר מסווגים להתקף החלקי הם: התקף חלקי מורכב והתקף חלקי פשוט. תתי הסוגים נבדלים אלו מאלו בתסמינים אשר יגרמו לאותו החולה אשר סובל מהם.   

 

כיצד נהוג לטפל במחלה?

ראשית כל, חשוב לציין שהתקפי מחלת האפילפסיה טומנים בחובם סיכונים מסוימים לסובלים מהם – לדוגמא, כתוצאה מההתקפים החולה נמצא בסיכון להיחנק, להיפצע, להפסיק לנשום ובמקרים קיצוניים הם אף עלולים לגרום למוות - כחלק מכך, בשלב הראשון חשוב לוודא שחולה אשר נמצא במצב של התקף לא יפגע כתוצאה מכך. נכון להיום, אין תרופה אשר בכוחה לגרום לחולים במחלה להבריא באופן מוחלט מהמחלה. יחד עם זאת, ישנן תרופות שונות אשר מסייעות בהפחתה משמעותית של כמות ההתקפים – חלקן ישנות יותר וחלקן חדשות ונחשבות גם כבטיחותיות יותר לשימוש. בכוחן של התרופות לגרום להפוגה גדולה בין ההתקפים – בחלק מהמקרים ההפוגה תמשך שנה ואפילו לאורך מספר שנים.
מחלת האפילפסיה היא מחלה המלווה בתסמינים בדרגות חומרה שונות כאשר בחלק מהמקרים, התסמינים יהיו קשים. יחד עם זאת, כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של תרופות אשר בכוחן גם להקל על עוצמת התסמינים בהתקפים וגם לגרום להורדה משמעותית בתדירות של ההתקפים. לכן, חשוב שהחולים במחלה יכירו את התרופות השונות אשר מוצעות עבורם ויבחרו בסיוע של רופא מומחה באותן התרופות אשר בכוחן לסייע להם בצורה הטובה ביותר.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו