כשהילד לא רוצה להתחפש - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כשהילד לא רוצה להתחפש

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.02.2011

חג פורים מתקרב ואיתו ההמולה וההתלבטויות למה נתחפש השנה. אין כמעט ילד שלא אוהב את פורים, ובכל זאת, לא תמיד הילדים שלכם מגיבים לתחפושת בצורה לה ציפיתם. כאילו בלי סיבה, פתאום יש בכי, כעס וחוסר שיתוף פעולה. ישנם לא מעט ילדים שדווקא בפורים מסרבים להתחפש, אפילו כאלו שבחרו את התחפושת בעצמם כמה שבועות קודם לכן.



מאת : חגית ירניצקי יועצת זוגית ומשפחתית במכון בינאישי

 


כשהילד לא רוצה להתחפש

 חג פורים מתקרב ואיתו ההמולה וההתלבטויות למה נתחפש השנה. אין כמעט ילד שלא אוהב את פורים, ובכל זאת, לא תמיד הילדים שלכם מגיבים לתחפושת בצורה לה ציפיתם. כאילו בלי סיבה, פתאום יש בכי, כעס וחוסר שיתוף פעולה. ישנם לא מעט ילדים שדווקא בפורים מסרבים להתחפש, אפילו כאלו שבחרו את התחפושת בעצמם כמה שבועות קודם לכן.

במגילת אסתר שאנו קוראים בפורים הכל התהפך ומשם מגיע המנהג - להתחפש בפורים. גם אצל הילדים הכל מתהפך ביום הזה - החדר של הגן משתנה, שגרת הפעילויות מופרת, הדמויות משתנות, יש בלגן ורעש,  ואותה סביבה יציבה שעליה שוקדים כל השנה, משתנה בבת אחת. מנסיוני כיועצת זוגית ומשפחתית כל אלה יכולים לערער את הביטחון של הילד הצעיר, בעיקר אם הוא רגיש לשינויים. אפילו שינוי קטן כמו איפור, משקפיים חדשים או תספורת שונה, עלול לעורר בילדים חרדה, ועל אחת כמה וכמה תחפושות ומסכות המסתירות את הזהות לגמרי. יש ילדים שהיום הזה מלחיץ אותם עד כדי כך שהם מסרבים להתחפש.

הרבה פעמים, כשילד לא רוצה להתחפש, ההורים חווים אותו כשונה ובעייתי. קיימת ציפיה שהילד יהיה שמח בפורים, שיתחפש כמו כולם, שתמונות שלו בתחפושת יעוררו נחת אצל הסבים והסבתות וימלאו אלבום תמונות אצל הצלם בסטודיו, והנה הוא מקלקל את החגיגה. לעיתים זה יכול לתסכל ולאכזב את ההורים, ואפילו לגרום לכעס כלפי הילד. חשוב להסביר להורים שהעובדה שהילד מסרב להתחפש לא מעידה שהילד לא בסדר.

ילדים בגילאים שונים, מתייחסים לתחפושות בדרך שונה. חשוב להבין את השלב ההתפתחותי בו נמצא כל ילד.

פורים אצל תינוקות

אצל תינוקות, התחפושת היא למעשה בשביל ההורים. כל עוד התחפושת נוחה, אין בזה כל רע. אך חשוב לזכור שהתחפושת חייבת להיות נוחה לתינוק שאין לו שמץ של מושג על מה המהומה, ולא לגרום לו  לאי נעימות.

פורים אצל פעוטות

אצל פעוטות הפחד מפורים מוכר מאוד ולגיטימי לחלוטין, משום שכל מה שהם מכירים משתבש ומתערער לעיניהם והם נבהלים. פעוטות בגילאי שנתיים עד ארבע, נמצאים בשלב התפתחותי בו דמיון ומציאות מתערבבים לא פעם. כך, שלצד ההתלהבות והשמחה מהתחפושת, עלולים להופיע גם פחדים כשבעל חיים, לדוגמא, הופך להיות "אמיתי". פעמים רבות, הם לא מזהים את עצמם או את חבריהם המחופשים בגן, ונבהלים מאוד. לכן, כדאי להעדיף תחפושות פשוטות ונוחות, להימנע ממסכות ולהיצמד לתחפושות של דמויות הקרובות לעולמו של הפעוט. לפעמים, הפעוטות, אינם מוכנים להתקרב לתחפושת בכלל.

חשוב לכבד את רצונם ולא להפעיל לחץ.

פורים אצל ילדי הגן

ילדי הגן, בני הארבע-חמש, כבר יכולים להבחין טוב יותר בין דמיון ומציאות,  ובדרך כלל, הם אוהבים ונהנים מאד להתחפש. רבים מהם רוצים לבחור את התחפושת בעצמם ומבטאים באמצעות התחפושת את הפנטזיות והמשאלות שלהם. בעבודתי כיועצת זוגית ומשפחתית אני מסבירה להורים כמה חשוב בגיל הזה, לשתף את הילדים בבחירת התחפושת ולא להאיץ או ללחוץ.

פורים אצל ילדי בית הספר

אצל ילדי בית הספר היסודי יש משמעות רבה למרכיב החברתי. ילדים רבים יהיו עסוקים יותר בשאלה איך הם ייראו בעיני חבריהם לכיתה. יתכן וילדים יחששו שמא התחפושת שלהם "מוגזמת", "ילדותית" או "מקורית" מדי. חשוב להיות אמפטיים וסובלניים לעניין.

 

כשהורים שנמצאים אצלי בטיפול זוגי או משפחתי אחרי בדק בית בסגנון "איפו טעינו" ומה לעשות עם ילדיהם ש"מתעקשים לקלקל" את חגיגת הפורים, יש לי אליהם מספר עצות -  בראש ובראשונה, לא להתעקש. אין טעם להגיע למצב של מאבקי כוח. תנו לילד לבחור תחפושת, ושתפו פעולה אם הוא רוצה יותר מתחפושת אחת או רק חלקי תחפושת. אם הוא לא רוצה להתחפש כלל, גם אז לא צריך להתעקש, אך אפשר להציע חלופה כמו תחפושת לא מלאה אלא שימוש באביזרים כמו כובע או ז'קט מצחיק. כדאי להכין את הילד, במיוחד הפעוט, לקראת החג ולהרגיל אותו לרעיון - להחליט איתו למה הוא מתחפש, לדבר איתו על תחפושות של אחרים ועל התחפושת שלו, להשאיר את התחפושת בסביבה והזמין אותו להשתעשע יחד אתכם ולהתחפש. חשוב לעזור לו להבין שזהותו לא משתנה גם כשהוא מתחפש - הוא באמת "נמר" אבל לא אמיתי, ולא יכול לטרוף באמת. תנו לילד לשנות ולהתחרט גם לגבי תחפושת שרצה בה. הכינו מראש אפשרות נוספת לתחפושת, או אפילו סתם בגד בצבעים רעשניים במיוחד, כך שאם הילד לא ירצה את התחפושת המקורית, תהיה לכם חלופה. ואם הילד רוצה תחפושת שאינה לטעמכם?  אני ממליצה לא לכפות עליו את רצונכם, להקשיב לרצונותיו ולאפשר לו לבחור את התחפושת בעצמו. פורים זה החג שלו.

אצל ילד גדול יותר (גילאי ביה"ס היסודי) שאינו מעוניין לקחת חלק בחגיגות, אפילו לא ללבוש אביזר סימלי, זה יכול להצביע על קושי חברתי וכדאי לבדוק את העניין ולעזור לו בהתנהלות החברתית.

חג פורים שמח.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו