מדריך לזיהוי ומניעת הטרדה מינית בסביבת העבודה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מדריך לזיהוי ומניעת הטרדה מינית בסביבת העבודה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.02.2012

אין עשן בלי אש... לכל אירוע של הטרדה מינית קדמה סדרה של אותות ותמרורי אזהרה, שאילו רק ידענו להקשיב להם ללא רעשי רקע, ולקלוט ולפענח אותם כפי שהם, יכולנו בקלות להימנע מרוב ההטרדות מיניות במקומות העבודה.



מאת: שירית בן- ישראל, יועצת אסטרטגית, מנכ"לית STS – אימון וייעוץ עסקי


מדריך לזיהוי ומניעת הטרדה מינית בסביבת העבודה

אין עשן בלי אש... לכל אירוע של הטרדה מינית קדמה סדרה של אותות ותמרורי אזהרה, שאילו רק ידענו להקשיב להם ללא רעשי רקע, ולקלוט ולפענח אותם כפי שהם, יכולנו בקלות להימנע מרוב ההטרדות מיניות במקומות העבודה.

הטרדה מינית, בניגוד לאונס, היא אירוע מתמשך רב- פעמי. היא מתחילה במשהו קטן, מהסוג שרובנו לא שמים לב אליו, כמו אזור דמדומים, לא קיץ לא חורף, לא יום ולא לילה, משהו מעורפל שמרגיש לא הכי נכון, אבל עדיין קשה לנו לשים אצבע בנקודה מדויקת ולזהות את הבעיה. כמו הריבית המצטברת, כך גם ההטרדה המינית מרחיבה ומעמיקה את נוכחותה. ההסלמה האיטית מבטיחה את שליטתו של המטריד על האישה, קרבן ההטרדה, ובהמשך, לרב, גם את שתיקתה.

בוקר אחד הבעל חוזר מעוד יום של דייג ומחליט לקחת תנומה. למרות שלא הכירה את האגם, החליטה האישה לקחת את הסירה ולשוט באגם. היא שטה קצת בסירה, הניחה עוגן והחלה לקרוא בספרה. אחרי זמן קצר הגיע שוטר הגנים, ועצר לידה ."בוקר טוב גברתי, מה את עושה?", " קוראת ספר" היא נאנחה ("זה לא ברור?" חשבה לעצמה) "את באיזור האסור לדייג" הוא הודיע לה.

"אני מצטערת שוטר, אבל אני לא דגה, אני קוראת ספר", "כן אבל מבחינתי את יכולה להתחיל לדוג בכל רגע, יש לך את כל הציוד... אני אצטרך לקחת אותך לתחנה ולמלא טופס תלונה", "כן אבל אם תעשה זאת אני אצטרך להגיש נגדך תלונה על הטרדה מינית" אמרה האישה. "אבל אני אפילו לא נגעתי בך!!" אמר השוטר "כן זה נכון, אבל יש לך את כל הציוד, ומבחינתי אתה יכול להתחיל כל רגע".

"שיהיה לך יום טוב גברתי" אמר השוטר והלך.

הטרדה מינית, ברמת המקרו היא סוגיה חברתית, ששורשיה נטועים עמוק בתרבות הניהול המיליטנטית, המאפיינת  את דרגי מקבלי ההחלטות במגזר הציבורי, בעיריות, מועצות ומוסדות. ברמת המיקרו היא קשורה לדימוי האישי ולעולם הרגשי של שני הצדדים המעורבים בה.

מאחורי התרבות המיליטנטית של חלק ממקבלי החלטות בישראל, מסתתרים גברים, הסובלים משריטות תודעתיות עמוקות, בוחן מציאות לקוי ותפיסת עולם של 'אלים כל יכולים עלי אדמות'. בטחונם בדרכם, שגויה ככל שתהיה, נשען על חבורה צמודה של תומכים ומגנים בעלי כוח והשפעה, המאכלסים תפקידים בצמרת הארגונים, שבאים לרב מאותם רקעים מקצועיים ומתנהלים על פי אמות מידה דומות.

לכן, ברב המקרים, מועד מאבקן של קרבנות ההטרדה המינית לכישלון. וזו גם ככל הנראה הסיבה לכך שרוב קרבנות ההטרדה מעדיפות לשמור על שתיקה. זה לא הפחד מפני המטריד, זה הפחד מפני אבדן החיים שלהן על כל רבדיהם, שהיא נגזרת של השפעה ארוכת ידיים, תרתי משמע, וארוכת הטווח של המטריד, על המערכות הממסדיות- הנהלות הארגונים, משטרה, נציבות שירות המדינה ומערכת בתי המשפט, שאמורות לרסן אותו ולהגן על הקרבנות.

בתיאוריה, החוק למניעת הטרדה מינית עובד באופן דו- כיווני: כל מין יכול על פניו להטריד את המין האחר, ובכל זאת, רק דמי מור המופלאה, מצליחה להטריד את מייקל דגלאס וגם זה, רק בסרט שעבור השתתפותה בו קיבלה עשרות מיליוני דולרים. בהוויה הארגונית בישראל, נשים לא מטרידות מינית גברים. במציאות העכשווית, המטריד- על פי הסטטיסטיקה יהיה גבר, קרבן ההטרדה- תהיה אישה, מכאן, שכל הנשים חייבות להכיר את עשרת תמרורי האזהרה המתריעים על סכנת הטרדה מתקרבת. כדאי גם שגברים, שאולי לא מתכוונים להטריד, אך באיזהו שלב איבדו או עלולים לאבד את הדרך, יכירו את המדריך רגע לפני שהם והרכבת שהם מובילים יורדים מהפסים.   

'המדריך לזיהוי הטרדה מינית בסביבת העבודה' מסייע לשלוש קבוצות אנשים לזהות ולהימנע ממעשים שעלולים להוות הטרדה מינית:

קרבנות עתידיות של הטרדות מיניות.

גברים שעלולים לחצות את הקווים ולהטריד מינית.

עובדים במשרדים השונים שכשיעצרו ויתבוננו, יוכלו לזהות הטרדה מינית כבר בשלביה הראשונים ואף לסייע לקרבן ההטרדה להיחלץ מהסיטואציה רגע לפני שהיא מסלימה.

 

תמרור 1- כשהמרחב הפיזי ביניכם מתחיל להצטמצם.

ע"פ תאורית המרחב של אדוארד הול, המרחק הנכון בין שני אנשים מכל מין בסביבת העבודה הוא המרחק שבין שתי ידיים פרושות קדימה. למה? כי במרחק הזה אי אפשר לגעת אחד בשני. אם את עוברת במסדרון ואיכשהו נתקלת בו, פעם אחר פעם, או שאת יושבת לאכול צהריים בחדר האוכל והוא מתיישב לידך ומקרב את הכיסא שלו לעברך, הרבה מעבר למה שצריך, ואולי נתקלה רגלו "בטעות" ברגלך מתחת לשולחן בישיבה השבועית... שימי לב, פעם אחת- זו טעות, פעמיים- זה דפוס המסתיר כוונה ותכנון מראש מאחריהם. כוונה של הטרדה מינית.

 

תמרור 2- כשהוא מחמיא יותר מידי.

בגלל שאין גבול לתאוות רובנו למחמאות, פרגון ומילים טובות, קשה לנו להבחין כשמישהו מגזים. אין כל סיבה שמנהל יחמיא לך מידי יום וגם לא מידי שבוע, על מראך, על לבושך, על שערך, על עינייך, או יופי עורך. את החלק של המחמאות תשאירי לבן הזוג, וגם אם הוא לא מהזן המחמיא, אל תסכימי לקבל את המחמאות הללו מעובד או מנהל במשרד, מעבר לפעם אחת בחצי שנה. אז נכון שזה חמים ונעים ומחמם את הלב לשמוע כמה את יפה, או כמה החצאית או חולצה או המחשוף (זהירות, זה כבר מוקש ...) מחמיאים לך, תשתדלי לא להראות כמה את נהנית וזקוקה למחמאות ובעיקר, התעלמי. לעובדים ומנהלים אני מציעה להתאמן במחמאות על בנות הזוג בלבד, שם הן לרב תתקבלנה בהערכה.

 

תמרור 3- כשקול הדיבור שלו משתנה.

על העובדים הוא נוזף, עלייך לא... מחמיא נכון?, מדבר אלייך בקול מלטף, מרוכך?, שימי לב, זו התחלה של פלירטוטים. אם אתם כעובדים שמים לב למנהל או עובד שמדבר ב 'טון של חדר מיטות מלטף' אל עובדת, שימו לב, זה קצה קצהו של השפיץ של קרחון לוהט, קטמו את קודקודו רגע לפני שהוא שורף את השטח.

 

תמרור 4- כשאת מתחילה לקבל טלפונים והודעות וגם ניתוקים בלילות.

לאשתו הוא מזמן לא מתקשר באמצע היום, אבל אלייך, כל שעתיים וגם בשבתות ובערבי חג, ותמיד יש לו צורך שנראה על פניו אמיתי ודחוף, שקשור כמובן לענייני עבודה. הוא- הבוס ואת לא יכולה, לדעתך, לומר לו 'לא', אז לפחות תדעי שהוא לא באמת צריך אותך בענייני עבודה, אפילו אם זה מאד מחמיא לך. הוא מחפש את קרבתך, העבודה היא רק תרוץ, וכל עוד תאפשרי לו לתזז אותך בשעות שאינן שעות עבודה את מאותתת לו "זה בסדר, אתה יכול להמשיך", והוא ימשיך...

 

תמרור 5- כשכל פעם שמחפשים אותו הוא ניצב לידך, או רוכן- גוחן מעלייך.

יש מנהלים, שחיכוכים מסמלים אותם יותר מכל: מחד, חיכוכים – עימותים עם עובדים, מנגד, חיכוכים מזן אחר עם קרבן ההטרדה הבא שלהם. בסך הכול מדובר באותה בעיה: אדם נטול יכולת לנהל את רגשותיו. אם בכל פעם שאת מכינה מצגת או עובדת על דו"ח אקסל או כל משימה אחרת, הוא רוכן- גוחן מעלייך, מביט בך מעבר לעורפך, אולי משגר מחמאה על יפי צווארך, נוגע לא נוגע בטעות בקווצת שיער, קומי, רוצי, נוסי על נפשך. זה מתחיל להיות מסוכן. ואתה, רוצה לשבת ולתקן מצגת חשובה בלי להיתפס כמטריד?, קח כיסא, שב לצידה, אל תיצמד, אל תדביק כיסאות ואל תיגע בה או בכיסא שלה.

 

תמרור 6- כשהוא מתחיל לחבק ולגעת כדי לעודד אותך ברגעי צער, שמחה וכל רגע אפשרי.

צלצלו אלייך מבית הספר כי הילד שלך נפל וקיבלת ממנו חיבוק חזק ואוהב?, כואבת לך הבטן או הראש וזכית בליטוף?, התלוננת על עומסים בלתי הגיוניים בעבודה וזכית מייד בהצעה לאוורר את הראש במסעדה מפוארת, מעבר לדרגת התפקיד והשכר שלך, יחד איתו?. אם כל אקט של תלונה שלך מזכה אותך בהתיחסות אוהבת מלטפת ומחבקת מוגזמת שלו, כדאי לך להרגיש מודאגת.

 

תמרור 7- כשהוא מבקש שתישארי איתו במשרד לבד, עמוק אל תוך הלילה כדי לעבוד.

הוא נשאר לעבוד במשרד עד שעה מאוחרת, ישן במלון בעיר, כי ביתו בעיר אחרת ומצלצל אלייך כדי שתביאי לו חומרים לעבודה?, היזכרי בקצב ובפקידה שלו, גם שם זה התחיל מאותו סיפור. שלא תעיזי להגיע למלון, עם או בלי החומרים שביקש. הזמיני שליח מחברת שליחויות של המשרד ותני לו את החומרים שיעביר למנהל. הוא מבקש ממך בטוענה של עומס עבודה להישאר במשרד (לבד איתו) עמוק אל תוך הלילה?, גם זו הזמנה לפורענות.  לכל המנהלים שאומרים שהם חייבים להישאר לעבוד עד מאוחר אני מציעה, בקשו מעובד- גבר להישאר איתכם במשרד, למרות שאם יש לאנשים שריטות, גם מקרה כזה זה עלול להסתיים בהטרדה מינית.

 

תמרור 8- כשהוא מציע לך להצטרף אליו לנסיעות רחוקות, לכנסים ופגישות...

הוא מציע לך לצאת לכנס או השתלמות יחד איתו?, התעקשי לצרף  עובדים נוספים או שתוותרי בתירוץ כלשהו. פה את מוזמנת לשלוף מיגרנות, בעל, ילדים, אמא חולה וכל תרוץ אחר שתרצי.

 

תמרור 9- כשהוא מדבר על הקידום שלך ובאותה נשימה מתחיל לבקש בקשות מיוחדות...

את חייבת להיות פתוחה כדי לזהות את הקשר בין השניים, ועד כמה שאת חושקת בקידום או בדרגה, חשוב שתביני שגם אם הוא בעל השפעה בנושא, המחיר שתשלמי יהיה  יקר. ותרי על הקידום בדרך הזו וחפשי לך דרך אחרת מהימנה, בטוחה ו"זולה" יותר.

 

תמרור 10- כשאת מוצפת בהטבות, בונוסים ומתנות, ה- pay day בדרך כי אין מתנות חינם...

קיבלת מתנות ליום ההולדת שאף עובד במשרד לא קיבל ואת מרוגשת?, זר פרחים מסתורי הגיע לשולחנך ואת מאוהבת ברעיון שמישהו מסתורי מתעניין בך?, ישבתם במסעדה עם קבוצת עובדים או אורחים ולפתע גילית שנשארתם רק שניכם (שזה עלול להיות בעייתי) ופתאום מגיעה מלצרית עם עוגה ונר, ולך בכלל אין יום הולדת?, יקירתי, שימי לב, מישהו מתנהג כמו מחזר ולא כמו מנהל או קולגה. מנהל ועבוד יקרים, מתחשק לכם להיות רומנטיים זה הרגע לחייג לחנות הפרחים הקרובה ולהזמין זר מרגש לנשותיכם.

 

אין בכלל ספק: המאבק למיגור תופעת ההטרדה המינית בסביבת העבודה הוא מאבק של כולנו, והוא מאבק לשמירה על תרבות ניהולית איכותית, ידידותית לכל משתמשיה ומשתמשותיה, שערכיה הבסיסיים הם כבוד האדם- ללא הבדל מין, ואווירה ארגונית מעצימה ולא מגמדת, שאינה מושתתת על מאבק הכוחות המיתולוגי והסטריאוטיפי בין נשים שבריריות לגברים כוחניים. גם אם רק אחד מהצדדים המעורבים- המטריד, קרבן ההטרדה או העובדות והעובדים האחרים בסביבת העבודה ישים לב למתרחש רגע לפני ההסלמה, יש סיכוי שנצליח למנוע את אירוע ההטרדה המינית הבא.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו