מה אפשר לעשות עם הכסף שהתפנה בזכות חוק חינוך חובה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה אפשר לעשות עם הכסף שהתפנה בזכות חוק חינוך חובה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.04.2013

לאחרונה הוחל חוק חינוך חובה חינם מגיל 3. החוק, כידוע, היטיב עם משפחות בעלות ילדים קטנים ששילמו באופן מלא עבור הגן עד שהילד הגיע לגן חובה (גיל חמש), וכעת, בעקבות החוק החדש, משלמות רק עד  גיל שלוש. בדקנו מה אפשר לעשות עם הכסף שהתפנה.



מאת: אורי שפאן, מנהל הלקוחות בחדר העסקאות של מזרחי - טפחות

 


מה אפשר לעשות עם הכסף שהתפנה בזכות חוק חינוך חובה

לאחרונה הוחל חוק חינוך חובה חינם מגיל 3. החוק, כידוע, היטיב עם משפחות בעלות ילדים קטנים ששילמו באופן מלא עבור הגן עד שהילד הגיע לגן חובה (גיל חמש), וכעת, בעקבות החוק החדש, משלמות רק עד  גיל שלוש. בדקנו מה אפשר לעשות עם הכסף שהתפנה.

 

עשינו חשבון כמה נחסוך עבור הילד או הילדה אם נפקיד לפחות 2,000 ₪ בחודש, שזהו תשלום מינימאלי לפעוטון פרטי. מדובר בחסכון של 48,000 ₪ בשנתיים. אם נחסוך סכום זה עד גיל מצוות, יהיה ברשותנו כ- 61,000 ₪ (לאחר כ-8 שנות חיסכון של 48,000 ₪ בתוספת ריביות או תשואות שנקבל על ההשקעה בשוק ההון, עפ"י הנחה של 3.5% שנתי). עד תחילת לימודי הילד באוניברסיטה יצטברו כבר כ-77,000 ₪, סכום העולה על עלות שכר לימוד לתואר ראשון.

 

עכשיו נשאלת השאלה הגדולה: מה הן האלטרנטיבות הטובות ביותר לשימוש בכסף?  התשובה הינה אישית  לכל אחד מאיתנו ונקבעת על פי האופן בו נרצה לחלק את סכום הכסף שיתפנה בין צריכה (קניות, בילויים, הוצאות שוטפות) לבין חיסכון. בבואנו להחליט כמה כסף נרצה לחסוך כדאי לקחת בחשבון שיקולים אישיים כמו: סכום הכסף שמתפנה, סך ההכנסה המשפחתית, גיל, מצב משפחתי, מצב בריאותי, רמת חסכונות שיש ברשותנו עד כה, וכן תוכניות אישיות לעתיד. בדרך כלל כשליש מהתוספת של אותם 2,000 ₪ יופנה לטובת צריכה. את הסכום שנותר לצורך חיסכון כדאי להפקיד בעזרת הוראת קבע חודשית.

 

קיימים מספר מסלולים  אפשריים  לחיסכון חודשי:

·         ניתן להפקיד בתוכנית חסכון בריבית קבועה ו/או צמודה למדד לתקופה של מספר שנים. בהפקדה לתוכנית חסכון הקרן המושקעת והריבית מובטחות והכסף סגור בפיקדון בנקאי. מומלץ להיעזר בבנקאי בעת קביעת סוג החיסכון, תקופת החיסכון, נקודות היציאה, סוג הריבית, גובה הריבית, ועוד.   

·         ניתן לרכוש קרנות נאמנות -  המגוון הוא עצום  ולכן חשוב לפנות ליועץ ההשקעות בסניף, לקבל המלצה להשקעה שתיתפר בדיוק למידתכם. ניתן לבחור בקרנות שקליות, קרנות מדדיות, קרנות מנייתיות או קרנות המשלבות בין אפיקי ההשקעה.  חשוב לציין שבהשקעה מסוג זה סכום הכסף המושקע אינו מובטח ונתון לתנודתיות בשוק ההון.

 

בנוגע לפיזור ההשקעה, מכיוון שמדובר על חסכון  לטווח ארוך  והסכומים לא מאוד גדולים, ניתן לקחת סיכון מעט גבוה מהסטנדרטי. ניתן, לדוגמא, להשקיע כמחצית מהסכום בחיסכון באפיק מנייתי ולחלק את החצי השני בין האפיק השקלי והאפיק הצמוד. (כמובן בהתאם לרמת הסיכון בה מעוניין החוסך).

 

לסיכום, כשגדלה ההכנסה הפנויה בעקבות קיטון בהוצאות על חינוך לגיל הרך, מומלץ להשקיע כשני שלישים ממנה בהפקדה חודשית קבועה ברמת סיכון בינונית. את השליש הנותר ניתן לצרוך בשוטף, במידת הצורך. באופן זה רמת החיים המיידית תעלה, ולאורך זמן יצטבר סכום יפה לשימוש עתידי.

 

**המידע אינו מהווה הצעה ו/או ייעוץ כללי ו/או המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של הקורא לרכישה ו/או ביצוע השקעה, פעולה ו/או עסקה כלשהיא ואין בו משום המלצה ו/או חוות דעת ו/או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא**

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו