מלכת אסתר בלי כתמים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מלכת אסתר בלי כתמים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.02.2013

 דוברת מותג הכביסה אריאל, ענבל לוי, מגישה לכם שלל טיפים ועצות, איך לשמור על התחפושת יפה, חדשה ונקייה מכתמים שונים האופייניים לפורים, לקראת השנה הבאה. או איך להציל תחפושת שבניתם עליה השנה וכשהורדתם אותה מהאחסון- חשכו עיניכם



מאת:  ענבל לוי


מלכת אסתר בלי כתמים

לא נעים לעמוד, מול תחפושת הפייה של הילדה, שהייתה זוהרת, מבריקה וחלקה ועכשיו נראית בלויה ומקומטת. לא נעים, לעמוד מול התחפושת האהובה על בן ה-4 – בוב-ספוג צהוב, שעכשיו הוא מנומר בכתמים שחורים.

רבים מההורים, רוצים לשמור את התחפושות, שקנו בממון רב או שהכינו עם המון השקעה (נכון שזה נדיר, אבל עוד יש כמה, שמכינים את התחפושות בעצמם) או שלא קונים כל שנה תחפושת חדשה לכל ילד. אך מה לעשות וחג פורים הוא חג מלכלך וכמעט כל הילדים חוזרים כאשר, כתמים מעטריםאת חליפות ספיידרמן ושאר הדמויות שלהם.

 

ענבל לוי, מגישה לכם שלל טיפים ועצות, איך לשמור על התחפושת יפה, חדשה ונקייה מכתמים שונים האופייניים לפורים, לקראת השנה הבאה. או איך להציל תחפושת שבניתם עליה השנה וכשהורדתם אותה מהאחסון- חשכו עיניכם:

 

ראשית, כמה הוראות, שחשוב לשמור, עוד לפני תהליך הכיבוס:

 
צריך לזכור תמיד, כי יש לכבס את התחפושת באופן מיידי לאחר הפורים. דחית תהליך הכביסה, תגרום לכתם להתייבש ולהיתפס עמוק בסיבים כך שיקשה עלינו להורידו אחר כך בצורה יעילה.


 בנוסף, יש לזכור, כי לפני הכנסת התחפושת למכונה, יש לחפש ולרוקן את הכיסים והקפלים מכל מיני ניירות, לכלוכים וממתקים, שהילדים נוטים לסחוב אתם בפורים. סוכרייה, שנשכחה בקפל נסתר בתחפושת,עלולה לגרום לכתמים נוספים בזמן תהליך הכביסה ואף להעבירם לשאר הבגדים.


 גם לטמפרטורת המים בזמן הכביסה חשיבות עליונה ויש לשאוף לכבס את התחפושות בטמפרטורות נמוכות (30 מעלות) וזאת משתי סיבות: הראשונה, בשל העובדה שרוב התחפושות עשויות מבדים עדינים כמו אקריליק, פוליאסטר ואפילו ניילון, שבד"כ אנו לא נתקלים בהם ביום יום. כיבוס בטמפרטורה' גבוהה יגרום לקימוט יתר ואף להתכווצות וסמרטוט הבד.



הסיבה השניה, היא שתחפושות רבות מורכבות מכמה סוגי בדים בצבעים שונים. כדי למנוע מעבר צבע מבד אחד למשנהו מומלץ לכבס בטמפרטורה נמוכה.(כמובן, שאם ישנה אפשרות כדאי למיין ולכבס באופן נפרד בדים לבנים מצבעוניים).

 

ועכשיו לטיפים להסרת הכתמים, הנפוצים בפורים:

כתמי צבע שיער: לעיתים רבות נתקל בכתמים כהים סביב הצווארון ואזור הכתפיים של התחפושת. הדבר נגרם כתוצאה ממגע בין הבגד לתכשירי שיער שונים שהשימוש בהם בפורים נפוץ ביותר (ג'ל צבעוני, תרסיסי צבע לשיער). הטיפול המומלץ הוא להשרות במשך הלילה את התחפושת באבקת כביסה מדוללת במים, לוודא שאף חלק מהבגד אינו מתייבש, לשטוף ולכבס כרגיל.


 כתמישוקולד: יש לגרד את העודפים, להספיג במי סבון חמימים, לשטוף במים קרים ולכבס.

 
עפרונות צבעוניים, שפתון וצבעי פנים:  לטפוח על שטח הכתם עם אבקה מדוללת במים, לשטוף היטב ואז לכבס כרגיל.

 
מסטיק / טופי: יש להקפיא את הכתם במקפיא ואז לגרד אותו מהאריג, לאחר מכן, יש לשפשף עם אבקת כביסה מדוללת במעט מים ולשטוף במים חמים.


 יין ואלכהול: כתמים, שנפוצים אצל המבוגרים יותר, החוגגים במסיבות הפורים השונות – יש להשרות את הכתם שעה במים קרים ואח"כ לכבס בדרך רגילה.


 כתמים נוספים ומאוד נפוצים בתחפושות הם כתמי עובש. הכתמים הללו נחשפים דווקא על תחפושות שנלבשו בשנה שעברה וכעת כשרוצים להלביש אותם לילד אחר, מגלים אותם, נקודות שחורות קטנות על הבגד. כתמי העובש נוצרים, מאחסון ללא אוורור, במשך שנה של התחפושת, שלעיתים מאוחסנת כשהיא עוד לחה. הטיפול המומלץ הוא השרייה של הבגד, במשך שעתיים, באבקת כביסה מדוללת ולאחר מכן כביסה רגילה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו