על 4 סוגי אימהות דיבר הפייסבוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

על 4 סוגי אימהות דיבר הפייסבוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.08.2014

אמהות פייסבוק מצחיקות, מעצבנות, חופרות ומפתיעות: אם גם אתן מבלות בפייסבוק כדאי שתכירו אותן



מאת: פורטל mamy


על 4 סוגי אימהות דיבר הפייסבוק
אם את אמא, טרייה או ותיקה, סביר להניח שאת פעילה בפייסבוק בצורה זו או אחרת. בגלל שחלק ניכר בעבודה שלי, מחייב גלישה בפייסבוק (כאן בטח יהיו אחת או שתיים שיקנאו), אני נחשפת למגוון אימהות הפייסבוק ושמחה להגיש לכן מדריך מקוצר למעניינות מביניהן:
 

המעורבת 

האמא הפייסבוקית המעורבת, חברה בלא מעט קבוצות של אימהות השייכות לעיר שלה, לעיר של חמתה, לעיר של אחותה ולעוד כמה ערים שיש בהן פעילויות נחמדות או חברות טובות. היא תעלה מדי פעם תמונות של הילדים ומשפחה מפעילויות משותפות, תשתף מדי פעם תחרויות והגרלות ותענה מיד לכל שאלה של חברת פייסבוק שמעלה. 
תתייעץ בקבוצות השונות לגבי הילדים, הגנים וג'ימבורי חדש שנפתח לילדים, תפרגן בניוזפיד שלה על כל תמונה מחמיאה (וגם על כאלה שלא) ותקפיד לעשות לייק על כל פוסט של חברה. "המעורבת" גם תהיה מעורה במחאות חברתיות למיניהן (הצפיפות בכיתות, יוקר המחיה ..) ותשתף יוזמות לאיסוף ציוד ומזון לחיילים ונזקקים. אבל –היא לא הטיפוס המעניין באמת בפייסבוק.
 
 
 

החופרת

עכשיו אנחנו מתחילות לדבר באמת על אמא פייסבוקית טיפוסית.
החופרת בדרך כלל תהיה דמות מוכרת יחסית בקהל הגולשות בפייסבוק. היא חברה בכל קבוצה אפשריים בכל תחום ונושא קיימים ובדרך תהיה פעילה מאד בהרבה מהקבוצות. אבל הנוכחות המשמעותית שלה תהיה בתיעוד האינטנסיבי של כל צעד ושעל בחייה. היא תתייעץ אתנו איזה בגד/ נעל/ תכשיט לקנות (כן, כל יום נראה שיש לה שעת שופינג מלבבת), אם ארוחת הצהריים שלה בריאה או מושחתת (והתיאור הנלווה יהיה בהתאם –תחילתו של אורח חיים בריא להפליא או משפט פילוסופי על פינוק מושחת לנפש בריאה באורח חיים בריא). אחר הצהריים יבואו פוסטים של סלפי של הורות מושלמת ובערב תיעוד של זוגיות תומכת וחברות הכי טובות.
בין לבין יעלו פוסטים פילוסופיים על האושר בחיים, על אנשים מעצבנים ותובנות שונות אחרות.
החופרת מלווה אותנו מצאת החמה ועד צאת הנשמה (שלה או שלנו- מי שנשברת קודם..).
 
 
 

הטיזרית הסדרתית

 

הטיזרית כשמה כן היא: מעלה פוסטים טיזריים לעייפה על משהו מ-ד-ה-י-ם שהיא מכינה לנו. במבט לאחור, מעבר לפוסט המקדים, שיגרום להרבה גולשים תמימים לשאול בסקרנות במה מדובר- כנראה שזה ישכח מאחור ולא יתפתח למשהו מוחשי. 
הפוסטים בדרך כלל יהיו בסגנון: עכשיו היא שותה קפה במקום מלא השראה, עם אנשים מלאי השראה (שמיד יתוייגו בתמונה) ואפילו תכנס לתמונה מלצרית שממלצרת השראה. כמובן שהפוסט ילווה במשפט טיזרי, שיגרום לנו להאמין שמדובר בפגישה שהעולם שלנו לא יראה אותו הדבר אחריה וכדאי לנו לחכות.
אנחנו נחכה. ונחכה וכנראה שנמשיך לחכות אבל לא הרבה זמן כי מיד יעלה הפוסט הטיזרי שישנה לנו את החיים. או שלא..
 
 
 

ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד 

 

זאת באמת הדמות הכי מרתקת בפייסבוק. היא רהוטה, אינטילגנטית, שנונה ומגניבה. היא תכתוב פוסטים מדוייקים שגורמים להזדהות מיידית איתה והיא גורפת מאות ואלפי לייקים ותגובות. אחרי כמה פוסטים שלה, תרצי לאמץ אותה כחברה הכי טובה שלך ושהמשפחה שלה תאמץ אותך. על כל טפח שהיא תחשוף, בא לך לשבת איתה לקפה ולחשוף טפחיים (מהחיים..לא ממקום אחר). התמונות שלה יהיו קסומות, החיים שלה (גם אחרי שהיא חושפת קשיים אישיים) נראים דבש, הזוגיות של פעם בחיים והיא מוקפת בהרבה חברות טובות, יצירתיות וכשרוניות שמחבקות ותומכות ומפנקות אותה בעוגיות ומתנות בכל פעם שקצת קשה ומאות ואלפי חברות וירטואליות שנמסות בכל פוסט ופוסט שלה. רק שתחליט שהיא רצה לראשות הממשלה ועדת גולשות מעריצות ירוצו להצביע עבורה.
עד כה נשמע מנצנץ נכון? אז על זה נאמר "לא כל הנוצץ זהב".... ההילה שמלווה את הדמות עם כישורי הכתיבה מתנפצת לנו בפרצוף במפגש פנים מול פנים במציאות. בביצה הקטנה שלנו בישראל מתברר, שהדמות החיובית והמפרגנת דווקא מאד ממורמרת ורכלנית בחיים האמיתיים....
המפגש איתה או עם חברות משותפות, מגלה שמדובר ב"חולמת מקצועית" שבפועל, לא מיישמת בעצמה את העקרונות שהיא עצמה משווקת. כמו למשל, יועצת יופי וסטייל שתסתובב ביומיום במראה מעט בלוי ומוזנח או שיועצת הורות תתנגד לעונשים והרמת קול על ילדים ובפועל תיתפס בקניון כשהיא צורחת על ילדיה ומאיימת בעונש.
הדמות הפייסבוקית הזאת בדרך כלל תשווק עצמה כגורו בתחומה וכאישיות מרתקת ואהובה ובפועל, בעצם מגלים שמדובר בדמות סיפורית, חצי דמיונית ואנחנו מתאכזבות עד עמקי נשמתנו.
 
 

הספאמרית

הספאמרית בעצם עובדת בפייסבוק. היא משתפת כל הגרלה וכל פוסט שמבטיח פרס כלשהו. מיוגורט ועד למוצרים באלפי שקלים. היא משתפת הכל מהכל ללא הבדלי דת, גזע, מין ועלות של המוצר. אין פעילות, תחרות או הגרלה שמצליחה להסתנן תחת הרדאר הקפדני שלה. היא מצליחה לזכות בתואר המפוקפק "ספאמרית" ולהכנס לרשימות השחורות של מנהלי דפי הפייסבוק העסקיים אבל לעולם לא תתייאש! במקרה הצורך, תפתח עוד כמה פרופילים מזוייפים....
 
 
 
הפייסבוק הוא כלי נפלא להתעדכן עם חברים קרובים ורחוקים, בלוגים מהארץ והעולם ואנשים עם כישורי כתיבה מפותחים אבל קחו בחשבון, שיתכן שחלק מהחברות הוירטואליות שלכן- עדיף שישארו אצלכן בסטטוס וירטואלי...
 
*הערה חשובה: הכתבה נכתבה מתוך הומור (גם עצמי) וללא כוונה לפגוע. כל "גולשת טיפוסית" מייצגת סגנון גלישה מסויים ולא מבוסס על דמות ספציפית שאנחנו מכירות.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו