איפה הוא למד לדבר ככה, לעזאזל?! ... - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איפה הוא למד לדבר ככה, לעזאזל?! ...

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.10.2009

כל הורה ניתקל בשלב כלשהו בתופעה: יום אחד הילד פוצה את פיו, ומבין שפתיו הזכות בוקעת מילה גסה או קללה. ההורה עומד מול הילד מופתע והמום. איך נכון להגיב?



מאת: דפנה תייר - יועצת חינוכית התפתחותית M.A


שירי כבודי-אביב

איפה הוא למד לדבר ככה, לעזאזל?! ...

כל הורה ניתקל בשלב כלשהו בתופעה: יום אחד הילד פוצה את פיו, ומבין שפתיו הזכות בוקעת מילה גסה או קללה. ההורה עומד מול הילד מופתע והמום.

 

כך חשה גם ליאת, כאשר שי- ביתה העדינה והמתוקה בת השלוש- השמיעה יום בהיר אחד מילה שכזו. ליאת, נסערת במקצת, העלתה את הנושא במפגש הקבוצתי. אמהות נוספות הצטרפו וסיפרו שגם הן כבר זכו לשמוע מהפעוט הפרטי שלהן מילים מלבבות שכאלה. אין צורך לצטט כאן את המבחר, כולנו מכירים אותו ויש בו מכל טוב.

"אני יודעת שהיא שמעה את זה מילד אחר בגן. בטח לא אצלנו בבית. איך אני אמורה להגיב לזה? והאם אפשר בכלל למנוע את ההשפעות השליליות האלה?"- תהתה ליאת.

 

אכן, שאלות טובות. אך ראשית אולי כדאי להבין איך מתרחשת התופעה.

 

ובכן, הפעוט לומד לדבר ובמהרה פולט את מה שהוא קולט. אוזנו קרויה לשמוע הכול, ובמוקדם או במאוחר הוא שם לב שפה ושם ישנן מילים שהן קצת יוצאות דופן: הן נאמרות בסיטואציות בעלות מטען ריגשי ונאמרות בטון ובפוזה מודגשים. ואז, ביום בהיר, הילד עצמו מחליט להשתמש באותה מילה מרגשת, מבלי שאפילו יבין את משמעותה (ברבות הימים הוא יבין את משמעותה וילמד מתי "מתאים" לתקוע אותה בפרצופיהם של אחרים...).

לעיתים הוא גם נוכח לראות את ההשפעה של המילה המיוחדת הזו על האדם שלו היא נאמרה: אם בגן, בבית, או במקום אחר, היכן שיפריח אותה לחלל- מיד יזכה בתגובה שרק תחזק בו את ההכרה כי למילים שכאלה עוצמה מיוחדת: החבר בגן רץ בוכה לגננת, ההורים נבוכים וסבא וסבתא מזועזעים...

 

בלתי אפשרי למנוע מילדים לשמוע שפה לא נאותה וקשה מאוד למנוע מהם לנסות ולהשתמש בה. אנחנו רוצים להאמין שהילד נחשף לשפה הזו מחוץ לבית, אך עם היד על הלב- מי מאיתנו לא משתמש מדי פעם באיזו מילה עסיסית תוך התעלמות מכך שהילד בטווח שמיעה? היזכרו לרגע מה קורה כשאתם נוהגים- הפעוט מאחור ברכב, חשוף ל"מחמאות" שאתם מסננים בשפתיים קפוצות לכיוונם של הנוהגים סביבכם. או כמו אותה אם שנבוכה לשמוע את בנה הפעוט, שלא מכבר החל לדבר, כבר מתבטא גם באנגלית כשהוא אומר "שיט" על כל צעד ושעל. רק אז נעשתה מודעת לתדירות בה היא עצמה משמיעה מילה זו.

כיוון שכשהילד משתמש במילים שכאלו לראשונה זה תופס את ההורים לא מוכנים- תגובתם לכך חריפה. בתגובה שכזו הם נותנים, שלא במתכוון, חיזוק לילד על התנהגותו הקלוקלת. הילד זוכה בתשומת לב והוא מבין שהוא מצא דרך מצויינת לקבל אותה.

 

אם כך, כיצד רצוי שההורים יתייחסו לתופעה?

ראשית - להימנע בעצמם משימוש בשפה שכזו. מודל החיקוי שאנחנו נותנים בהתנהגותינו חזק מכל הטפות המוסר.

שנית - לא לאבד את העשתונות... לומר לילד משהו בסגנון: "אני יודע/ת שיש ילדים (או אנשים) שאומרים את המילים האלה, אבל אצלנו במשפחה אף אחד לא אומר מילים כאלה, גם לא את/ה". מעבר לכך - עדיפה תגובה של התעלמות מהילד כל עוד הוא מדבר כך, שכן היא תהיה אפקטיבית יותר מענישה.

 

ולבסוף - מה שלכאורה מובן מאליו ובכל זאת תמיד טוב להזכיר: לתת לילד חיזוקים חיוביים ותשומת לב כשהוא מדבר ומתנהג כיאות.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו