אמא יש רק אחת (ועוד כמה רזרבות) - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אמא יש רק אחת (ועוד כמה רזרבות)

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.03.2005
אמא יש רק אחת (ועוד כמה רזרבות)
מאת: קרן שלהבת כתבת "קול הכפר" הרשת המקומית 

נשים רבות קורסות תחת הנטל שכרוך בגידול ילדים, הן נבלעות אל תוך שגרה יומיומית שוחקת ולא מוצאות זמן פנוי לעצמן, בייחוד לאחר הלידה. כשהן כבר מעוניינות לעשות זאת הדבר כרוך במאות שקלים שהן צריכות לשלם למטפלת.


אמא יש רק אחת (ועוד כמה רזרבות)
מאת: קרן שלהבת כתבת "קול הכפר" הרשת המקומית 

נשים רבות קורסות תחת הנטל שכרוך בגידול ילדים. הן נבלעות אל תוך שגרה יומיומית שוחקת ולא מוצאות זמן פנוי לעצמן, בייחוד לאחר הלידה. כשהן כבר מעוניינות לעשות זאת הדבר כרוך במאות שקלים שהן צריכות לשלם למטפלת.

יפעת רגולר 36 הקימה התארגנות בשם "קישורי אימהות" שנותנת מענה בכל חלקי הארץ לאמהות לילדים בכל הגלאים בכל מה שקשור לתרבות הפנאי שלהן וכן בסיוע בשמירה על ילדיהן.
"כל הרעיון עלה כאשר שהיתי בגרמניה שם נתקלתי במודעה 'דרושה אם חלופית לילד בן שנה'" נזכרת יפעת "בתחילה לא הבנתי מה פשרה של המודעה, מסתבר שזו יוזמה אישית מקובלת בחוגים מסוימים של "בארטר" בין אימהות לשמירה הדדית על הצאצאים לצורך פינוי זמן."

כשהגעתי לארץ התחלתי לחשוב על הרעיון. לא ידעתי מה ייצא מזה. התחלתי לחפש מישהי שגם לה יש ילד בגיל של הילדה שלי ושנוכל להסתייע אחת בשנייה. תמר ואני נפגשנו בקורס הנחית קבוצות הורים של מכון אדלר, והתחברנו די מהר. כשאני הייתי צריכה להתפנות לצורך עבודה מהבית היא שמרה על הילדה שלי ולהפך כשהיא יצאה ללימודים. שכנה שלי הכותבת במדור באתר האינטרנט 5-elements התלהבה ובקשה לראיין אותי בעניין ובסוף הראיון הכריזה כי חובתי להפוך הרעיון לנחלת הכלל.

כתבנו על כך בשני פורומים גדולים באינטרנט ובאותו יום כבר היו 20 פניות מאימהות מכל רחבי הארץ, אז הבנתי כי אני חייבת ללכת עם הרעיון הזה עד הסוף.....
ההתארגנות שלנו קיימת בסך הכול חצי שנה וכוללת בתוכה כבר למעלה מ 30 קבוצות של אימהות וילדים פעילות ומעגלי אימהות הפזורות בערים שונות בארץ.

מירב אלון 32 , מרמת השרון אם ל 2 ילדים בני חצי שנה ושלוש שנים. מארגנת קבוצת האמהות ברמת השרון בביתה : "כשהייתי בחודש התשיעי עם ילדי הפסקתי לעבוד והחלטתי על שנת חופש. אחרי שילדתי, שמעתי על ההתארגנות בערוץ baby yes. זה נשמע לי מדליק והחלטתי לנסות. פגשתי אישה מקסימה הילדים שלנו בני אותו גיל דבר שסייע לחבר וליצור בניינו עניין משותף. היתרון הגדול בכך שכיום אני לא צריכה למצוא בייבי סיטר בכל פעם שאני רוצה לצאת מהבית ולשלם מאות שקלים למטפלת.

חוץ מהעניין הכספי , מה מיוחד בהתארגנות שלכן, הרי רוב האמהות מגדלות את ילדיהן ומתמודדות עם הקשים לבד, ללא כל ארגון או עמותה?
"בעבר, נשים היו פחות משקיעות בקריירה שלהן, המשפחות היו יותר גדולות והילדים הגדולים היו מסיעים להוריהם בכל מה שקשור לטיפול באחיהם הקטנים.
כיום רוב המשפחות מונות 2-3 ילדים, כך שאין מי שיסייע להורים .יכולתי לשים את הילד שלי בפעוטון, אבל זה נראה לי מוקדם מדי.
אני נמצאת בבית רוב הימים, כך שהיה נראה לי מיותר להכניס אותו לפעוטון. מעבר לעניין הילדים, ההתארגנות מספקת מענה חברתי לאמהות שנפגשות גם רק לשם ההנאה, בהרצאות וסדנאות מגוונות שניתנות לנו בחינם הן במפגשים של אימהות וילדים בבוקר ואחה"צ והן במעגלי האימהות המתקיימים בערב.

הקטע החברתי מאוד חסר לנו. אנחנו עסוקות בגידול הילדים ולא תמיד אנחנו מוצאות זמן לעצמנו. להיות אם זה עניין תובעני ואנחנו חייבות להתאוורר מדי פעם.
יש לי אמנם המון חברות, חלקן רווקות, הן לא נמצאות באותו המצב שלי, כך שלא תמיד מסתדר לנו להיפגש.
בהתארגנות אני מוצאת אמהות רבות איתן אני יכולה לשוחח על הבעיות והשמחות שקשורות לגידול ילדים וגם ליהנות מבחינה חברתית והכול בתשלום סמלי.

"כמו כן לילד שלי שנותר ללא חברה נמצא חבר איתו הוא לומד להסתדר ומפתח מיומנות חברתית , גם ללא הפעוטון. אחרי שראיתי שהעניין עובד עבורי, החלטתי לקחת חלק בכל הקשור בארגון ברמת השרון להירתם ולתרום את ביתי ופעם בשבועיים אנחנו נפגשות כאן כולן".

למי הקבוצות מתאימות?
מירב:" לנשים שלא עובדות או כאלו שעובדות משרה חלקית. הקבוצות מתקיימות בכל חלקי הארץ . חשוב לנו לציין שכל מי שמצטרפת לארגון צריכה לדעת שהכול בינינו הדדי. העניין מתחיל אומנם בשמרטפות אך מתפתח מהר מאוד לחברות הדדית גם בין אמהות.

מי מממן עבורכן את כל הפעילות והסדנאות?

יפעת מייסדת "קישורי אמהות": המרצים מגיעים בשל החשיפה לקהל הגדול. הדבר היחידי שאנחנו עושות הוא לקשר בין האמהות ולארגן את כל הפעילויות. דמי החברות שאנחנו גובים הם 95 שקלים לחצי שנה והם נועדים לכסות את ההוצאות של הצוות המונה כיום 10 אמהות שמתנדבות לארגן את הכל.
מחודש ינואר נגבה דמי חברות חודשיים של 30 ₪ לחודש- גם כדי שהארגון יוכל לשרוד וגם כדי ליצור מחויבות מצד הנשים שברגע שישלמו ידאגו להגיע.

"יש לנו קבוצות תמיכה לנשים בהריון. הדבר מסייע בייחוד לנשים שטרם ילדו וזו הלידה הראשונה עבורן. במפגשים אלו אנו מזמינות פסיכולוגים, סקסולוגים מרפאים אלטרנטיביים ועורכים שיעורי יוגה. היתרון הגדול של קבוצות אלו בנוסף לקורס רגיל של הכנה ללידה הוא שקבוצות אלו ממשיכות גם לאחר הלידה בליווי התהליך המורכב של הפיכה לאמא/משפחה באופן מאד טבעי, חברי ונכון - החיבור בין האימהות שנעשה באופן מדוקדק ורגיש הופך את הקשרים החברתיים בתוך הקבוצות לקשרים שלא מוצאים בקבוצה שפועלת על בסיס מסחרי.

קרן נוימן 29 מהרצליה, ורונית שחר 32 מרעננה שנפגשו רק בזכות ילדיהן מספרות על התרומה הגדולה שקיבלו מ"קישורי אמהות". רונית: לפני שפגשתי את קרן חשבתי על האופציה של פעוטונים . היות ואני לומדת מספר ימים בשבוע, הייתי חייבת למצוא לילדי סידור. לא רציתי להכניס אותו לפעוטון, בגלל שרציתי לבלות איתו בשאר ימי השבוע בהם אני לא לומדת ומטפלת זה עסק יקר. חברה שלי שנתקלה במודעה סיפרה לי על ההתארגנות של " קישורי אמהות", התקשרתי לבדוק את העניין וכך פגשתי את קרן".

לא חששתן להשאיר את ילדכן עם מישהי שאתן כלל לא מכירות?
"מהתחלה היה בינינו קליק . כמובן שהפחד קיים, לפני שהתחלנו את הסידור נפגשנו מספר פעמים בכדי לראות אם ילדנו מסתדרים ביניהם ומוצאים שפה משותפת , שניהם בני שנה ומהר מאוד יצרו קשר. הבן שלי התרגל לדמות משמעותית בחייו,כך גם בנה של קרן. הדבר מסייע לי למצוא זמן פנוי בשביל עצמי. התהליך של החילופין מלווה על ידי בנות האירגון,קבלנו גם דף טיפים ורעיונות להתארגנות לחילופין" קרן העובדת במשרה חלקית בהנהלת חשבונות מספרת: "אנחנו מתכוונות להמשיך עם הסידור הזה עד שיגיעו לגיל הגן".

לכל המעוניינות פרטים והרשמה בטל' 8591162 - 08 (מוקד ארצי), כמו כן ניתן להכנס לאתר http://www.m4m.co.il/


למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו