הורות בעידן דיגיטלי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הורות בעידן דיגיטלי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.03.2007

הורות והפער הדיגיטלי החדש: על האתגרים שעומדים בפני ההורים של ילדי דור המסכים, הסכנות וטיפים להורים המודאגים.



הורות בעידן דיגיטלי

בחודש האחרון פורסם, כי גבר בן62 חשוד באונס וביצוע מעשים מגוניםבעשרות ילדות ונערות שהכיר באינטרנט. הגבר מהוד השרון, ככל הנראה, פיתה את הקטינות דרך תוכנת המסרים האקלטרוניים איי.סי.קיו. בפרשייה כזו, אנו נחרדים ושוקלים צעדינו מול הילדים, אך כהורים, קשה לנו כיום לעקוב ולהבין את הרגלי הבילוי, הלמידה והתקשורת שילדינו מנהלים באמצעות הרשת, כיוון שלא חווינו בעצמנו נעורים ברשת. לדברי צביה אלגלי, מומחית לתרבות דיגיטלית ויועצת לאיגוד האינטרנט הישראלי בנושא "שימוש נבון ברשת", אנו כהורים, לא ארגנו בהתבגרותינו מפגשים רבי משתתפים במשחק וירטואלי עם חברים מכל העולם, לא עשינו שיעורים יחד עם עוד כמה ילדים בפורום, ולא השתמשנו בתוכנת מסרים מידיים. לכל היותר, עשינו שיעורים עם חבר בסיוע הטלפון, או נפגשנו בקבוצה ללמוד למבחן - עם ילדים שהכרנו. אם ניהלנו יומן - עשינו זאת בסתר, ולא העלינו אותו לרשת, קרוב לוודאי שגם לא הראינו אותו לאנשים שאיננו מכירים על מנת לקבל תגובה – מה שמתאפשר היום בקלות רבה בבלוגים.

 

סקר tim האחרון גילה את מה שאנו כהורים כבר ידענו: 72% מבני 13 ומעלה בישראל גולשים, והישראלי הוא שיאן גלישה עולמי: הוא גולש 57 שעות בחודש. מה שהסקר לא מתייחס אליו הוא העובדה שהאינטרנט הוא לא אותו אינטרנט עבור ילדים, בני נוער, מבוגרים, קשישים, נשים גברים – לכל קבוצה באוכלוסיה יש מטרות ואזורים אחרים ברשת. לדברי צביה, הפער הדיגיטלי המעודכן כבר לא קשור למרכז ופריפריה גאוגרפית, או דמוגרפית, אלא הוא נמצא בתוך הבית: ביננו לבין ילדינו.

 

אחת התהיות שמעלים ההורים לגביי גלישת ילדיהם באינטרנט היא שאולי הוא גורם לניכור ולתקשורת לקוייה בין ובתוך משפחות. הורים רבים מוטרדים מכמות השעות שילדים מבלים מול מסכים בכלל ומול מסך המחשב בפרט, חוששים מהתמכרות, משיחות של ילדיהם עם זרים שעלולים לפגוע בהם פיסית ונפשית, מפורנוגרפיה ותמונות קשות שהם עלולים להיחשף אליהן. יחד עם זאת, בודדים הם אלה המעלים על דעתם ניתוק מהרשת. מה שלא קל לביצוע כלל וכלל, אם לוקחים בחשבון, כי היא מצויה בכל מקום: בטלפון הנייד, בספריות, אצל חברים, בבתי קפה, ובעיקר משום שזוהי גזירה של ניתוק מחברים, ממקורות מידע, מקניות, סידורים ומהרבה פינוקים נוספים שכבר התרגלנו אליהם. מחקרים שנעשו בעולם מצביעים על כך שמידת החשיפה של ילדים לסכנות ברשת, עולה ככל שעולה מידת החשיפה למידע ותוכן איכותי. הטוב והרע הולכים יד ביד, וקשה מאד להפריד ביניהם.

 

על אף שיש מודעות לתכנים לאראויים ולחשיפה של ילדים לפניות שעלולות לסכן אותם, ברור לנו שהיתרונות מרובים מהחסרונות, והחשוב ביותר: ניתן להימנע מחלק גדול מהם. הדרך היא: חינוך, למידה ומודעות.

 

מה חשוב להורים לעשות כדי לצמצם את פער הדורות הדיגיטלי? הנהטיפיםלצמצום הפער הדיגיטלי במשפחה שלכם:

 

- אתם, כהורים, חייבים ללמוד אודות האינטרנט דרך האינטרנט ולחפש הדרכה בכל דרך שהיא: להתעניין, לשאול, להירשם לקורס, לקרוא, לקחת שיעורים פרטיים. צריך להתעדכן בתקשורת הרחבה שהוא מאפשר וביתרונות הרבים שהוא פותח, על מנת להנות מהם וגם כדי להיות מסוגלים לכוון בני נוער ל"מה כן" ולא רק ל"מה לא".

 

- רצוי להתעניין אצל הילדים מה הם אוהבים לעשות ברשת: זוהי הזדמנות מצויינת לזמן איכות והקשבה, שממנה תוכלו להפיק מידע רב ערך אודות הרגלי הגלישה של ילדיכם ותחומי הענין שלהם.

 

- חייבים לשמור על גישה פתוחה, מתוך הבנה שייתכן שלעולם ילדים יידעו בתחומים מסויימים, יותר מאיתנו אודות חידושים ברשת.

 

- חשוב ללמוד אודות אפשרויות של סינון, נושא שמתאים במיוחד לגילאים צעירים, שבהם לא ניתן לסמוך עדיין על ה"שוטר הפנימי" של הילד.

 

- צריך לזכור, שלא להפקיר את הילדים לבדם מול המסכים: בגילאים בוגרים וצעירים כאחד חשוב להעביר מסרים חינוכיים ברורים, וכללים פשוטים להבנה וליישום כיצד לנהוג במקרים של הטרדה או חשיפה לתכנים לא ראויים. צאו לגלישה משותפת. אם תתחילו בגילאים צעירים, תוכלו להנחיל לילדיכם הרגלים נכונים ולהנות הנאה כפולה: מלמידה מואצת ומהשליטה שיש לילד שלכם בטכנולוגיה.

 

- נסחו הסכם גלישה משותף. טיוטת הסכם שתוכלו להשתמש בה כבסיס נמצאת באתר איגוד האינטרנט הישראלי בלינק:

http://www.isoc.org.il/safe/parents.html

 

- שתפו את ילדיכם בניסוח והגיעו איתם להסכמות אודות זמני הגלישה, טיפול בתכנים לא ראויים, התקנת סינון, מעקב אחר דוא"ל והשתתפות בקהילות ועוד.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו