כך תכינו את ילדיכם ליום העצמאות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כך תכינו את ילדיכם ליום העצמאות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.05.2009

ביום העצמאות שנה שעברה, כשאספתי את הבנים מהגן, עצרנו בסופר כדי לקנות מצרכים ל"על-האש" עם כל החבר'ה. מהרגע שיצאנו, ועד החזרה הביתה, הופגזתי ללא הרף במטח שאלות נוקבות בנושא יום העצמאות – למה יש יום הולדת למדינה?למה יש דגלים ברחוב? ובמרפסת?ועל האוטו? למה עומדים בצפירה? מה זה מלחמה? כל כך הרבה שאלות שכמעט וגרמו לי לשכוח שתי שקיות מלאות בבשר ובקבוקי שתייה.



מאת: מרגלית ונטורה, עורכת תוכן בערוץ 66 – מתחברים לטוב בYES.


כך תכינו את ילדיכם ליום העצמאות

ביום העצמאות שנה שעברה, כשאספתי את הבנים מהגן, עצרנו בסופר כדי לקנות מצרכים ל"על-האש" עם כל החבר'ה. מהרגע שיצאנו, ועד החזרה הביתה, הופגזתי ללא הרף במטח שאלות נוקבות בנושא יום העצמאות – למה יש יום הולדת למדינה? למה יש דגלים ברחוב? ובמרפסת? ועל האוטו? למה עומדים בצפירה? מה זה מלחמה? כל כך הרבה שאלות שכמעט וגרמו לי לשכוח שתי שקיות מלאות בבשר ובקבוקי שתייה.

אז מכיוון שאני ממש לא אוהבת לחזור על טעויות, החלטתי שחוץ מכך שיותר אני לא לוקחת איתי את הקטנים לקניות ביום כזה לחוץ, אני מתכוונת לקחת דוגמא מהצבא הטוב בעולם, לבנות לעצמי אסטרטגיה שלא תבייש חייל בסיירת מטכ"ל ולהיות מוכנה מראש לכל תרחיש שלא יקרה, ולכל שאלה שלא תעלה, במיוחד מפיהם של זאטוטים סקרנים.


אימא, מה זה אומר להיות עצמאי?

אז כמו שאנחנו תמיד אוהבים להסביר לילדים משהו, תוך כדי שאנחנו נותנים להם דוגמא על עצמם, כך החלטתי לנקוט גם במקרה הזה. הבנתי שהדרך הטובה ביותר להעביר לילד את מושג העצמאות, היא פשוט לתת לו דוגמא על עצמו: "נניח שאמא או אבא מבקשים ממך לעשות משהו, כמו לשמור על האחים הקטנים שלך או לסדר את החדר, ואתה לא בדיוק רוצה לעשות את זה" הוא הסכים איתי מיד. "אז עצמאי, זה בעצם מי שמצליח למצוא את הכוח לעשות את הכל בעצמו, אפילו את מה שהוא לא כל כך רוצה" הסברתי, "כי מי שמצליח לחייב את עצמו להתעלות ולהתנגד לכל מה שמונע ממנו מלעזור לאחרים, מתחיל לפתח בתוכו תכונה מאוד מיוחדת שנקראת – עצמאות."

מעצלות לעצמאות

כשראיתי שהוא מבין טוב מאוד על מה אני מדברת, הוספתי: "זאת גם בדיוק הסיבה שיש לך מצד אחד משחקים, טלוויזיה, מחשב ועוד הרבה דרכים שמושכים אותך לנוח ולהתרווח, ומצד שני יש לך הורים שלוחצים עליך ומחייבים אותך לכל מיני דברים. הכל כדי ללמד אותך להיות עצמאי." בהמשך הסברתי לו שבכל פעם שאמא או אבא אומרים לו לעשות משהו – זה בדיוק המקום שבו הוא יכול לבחור, בין לא לשמוע בקולם ולהמשיך ללכת אחרי הרצון הפרטי שלו, לבין להתגבר על עצמו, לשמוע בקולם ולרכוש בכך את תכונת העצמאות האמיתית.

"להיות עם חופשי בארצנו"

מהנקודה הזאת, הקשר ליום העצמאות זרם באופן טבעי, הסברתי לו שבדומה לדוגמא שנתתי לו, גם העצמאות האמיתית של עם ישראל, נמדדת לפי היכולת שלנו יחד להתגבר על עצמנו, ולבצע את התפקיד שלנו בעולם. "תפקידו של עם ישראל הוא לשמש דוגמא מעשית לכל העולם. בדיוק כמו שאתה, בתור אח גדול, משמש דוגמא לאחים הקטנים שלך" הוא הרגיש גאווה וחייך, "אבל הדוגמא שאנחנו, כעם ישראל צריכים לתת, היא דוגמא לחיים המבוססים על דאגה והתחשבות הדדית." תיארתי לו כיצד פעם היינו באהבת אחים עד שפרצה שנאה בינינו ולכן התפזרנו לכל קצוות תבל. והיום, כשחזרנו לארץ ישראל, עלינו לחזור לאותה ערבות הדדית שבה היינו בעבר, ליחס מתחשב וטוב בינינו – בדיוק כמו במשפחה. "וכשנתחיל לשנות את היחס שלנו אחד לשני, נצליח להשיג פריחה ושגשוג אמיתי, הרבה שמחה ואהבה. לכן זה נקרא "להיות עם חופשי בארצנו" – להיות חופשיים מהרצונות הפרטיים שלנו, להתעלות על עצמנו ולהגיע יחד לאהבה לזולת."

"תנאי מחויב לכל אומה, שתהיה מלוכדת יפה מפנימיותה, שכל היחידים שבה יהיו מהודקים זה בזה מתוך אהבה אינסטינקטיבית."(בעל הסולם, עיתון "האומה")

ככה, עם הכנה טובה שעשיתי מבעוד מועד, הצלחתי להסביר לילד שחג העצמאות הוא למעשה הרבה מעבר לדגלונים צבעוניים, ספריי שלג וזיקוקי דינור. כי חג העצמאות הוא יום מיוחד מאוד אשר מסמל לנו בעצם את המטרה שאליה כולנו צריכים לשאוף – להיות עצמאיים באמת ולהכיר בכך את האחדות האמיתית שלנו. וגם השנה יש לנו הזדמנות להשיג זאת כעם, רק מתוך כך שכל אחד מאיתנו יצליח להתגבר מעל לאהבה העצמית שלו לעבר אהבה לזולת.

חג עצמאות שמח!




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו