איך מכינים ארוחת בוקר גלילית? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך מכינים ארוחת בוקר גלילית?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.11.2020

הניחוחות הנעימים של צמחי התבלין שגדלים במסעדות הגליל, הגבינות שזה עתה נחבצו והארומה הנפלאה של קפה טרי. כל אלה, לצד מאפים טריים עשויים במאפיה מקומית מרכיבים את ארוחות הבוקר הגליליות שאנו פוגשים בצימרים בצפון הארץ, ובמסעדות הנפלאות הפזורות במסלולי הטיולים לצד נחלים המשתפלים ברכות לצידי עמק ירקרק. 



איך מכינים ארוחת בוקר גלילית?

את החוויה הזו אנו יכולים גם לאמץ למטבח הביתי שלנו, ולהפתיע את כל המשפחה עם ארוחת בוקר גלילית מהנה. כך תעשו זאת.

מגוון רחב של סלטים טריים

הבסיס לארוחת בוקר מוצלחת הוא הסלט הטרי העשוי ממגוון רחב של מרכיבים. תוכלו להכין קערות קטנות מהן כל אחד מבני הבית יוכל להרכיב את הסלט האישי שלו. מה תשימו בהן? עגבניות שרי טריות, מלפפונים חתוכים לקוביות, עגבניות תמר חתוכות לחצאים, תירס, פטריות טריות חתוכות לפרוסות, אספרגוס, פרוסות אבוקדו, חסה, כרוב, מלפפונים חמוצים חתוכים ג'וליאן ועוד ירקות אהובים. לצידם, מקמו תבלינים טריים כמו פטרוזיליה, כוסברה, שמיר וצמחי תבלין נוספים.
לצד כל אלה מומלץ להכין גם אזור של פירות יבשים מתוקים כמו: משמש, צימוקים, פירות יער, חמוציות, שקדים, גרעיני דלעת קלופים וכן גרעיני חמניות קלופים. כל אלה יוסיפו לסלט טוויסט טעים במיוחד. ליד פינת הסלטים הניחו בקבוק שמן זית ומזלף של חומץ בלסמי איכותי.

 

המאפים: אופים פיתוח על תנור אבן

מרכיב נוסף שקשור לארוחת הבוקר הגלילית הוא המאפים האפויים בתנורי אבן. בבית נוכל לחקות זאת באמצעות טכניקות שונות כמו: אפיה של פיתות טריות ונפלאות בתנור, אפיה של לחם באמצעות אופה לחם ביתי או על גבי אבן ויצירה של מאפים נוספים. 
את הפיתות אפשר לאפות מהמרכיבים הבאים: רבע כוס שמן, כף ורבע שמרים, קילו קמח, שתי כפות סוכר, כף מלח ושלוש כוסות מים. נערבב את כל המרכיבים ונניח להם לתפוח במשך שעה. לאחר מכן, נלוש שוב את הבצק, נכסה אותו וניתן לו לתפוח שוב במשך 30 דקות. בשלב הבא, כאשר הבצק תפח לחלוטין, ניצור כדורי בצק קטנים ונניח אותם בצד למשך 15 דקות, בזמן הזה אפשר להתחיל לחמם את התנור ל-250 מעלות. נרדד כל כדור לעיגולים בקוטר של כ-15 ס"מ, ונסדר כל אחד מהם על תבנית מקומחת מעט. נאפה את הפיתות במשך שלוש עד ארבע דקות, נהפוך ונתן לפיתות להתנפח מעט. כעת, אנו מוכנים להוציא אותן מהתנור.
 

הגבינות

מכירים את הגבינות הללו הנמסות בפה מיד עם הביס הראשון? ארוחת בוקר גלילית כוללת מגוון רחב של גבינות טעימות במיוחד, שמסודרות על פלטה מרשימה ומעניקות לשולחן תחושה של חג שבועות בכל יום בשנה. מומלץ להכין מראש מגוון גדול של גבינות בסגנונות שונים. למשל, מגש של גבינות צהובות, גבינת גאודה, גבינות עזים, מנצ'גו, צ'דר וגבינות לבנות. לצד כל אלה הכינו גם צלחת לבנה גדולה, עם מעט שמן זית וזעתר. כל הגבינות הללו ישתלבו בצורה מושלמת עם הפיתוח הנהדרות שהכנתם. אפשר להוסיף גם קרקרים למי שאוהב לאכול את הגבינות היוקרתיות יותר ולהגיש גבינות רכות בסגנון צרפתי כמו גבינת ברי וקממבר. 
לצד הגבינות הוסיפו ממרח זיתים שחורים (טפנד) שאותו אפשר להכין ממש בקלות איך מכינים? מערבבים בפולסים קצרצרים את כל המרכיבים הבאים: כוס זיתים שחורים ללא גלעין, כפים אורגנו, שתי כפיות שמן זית,  שיני שום, כפית מיץ לימון ואפשר להוסיף גם עוד מספר זיתים ירוקים להעשרת הטעם. לאחר שהממרח מוכן הוא יכול להישמר במקרר גם שבוע בזכות חומרי השימור בזיתים. 
 

ביצים

חלק מהארוחות הגליליות מועשרות גם בביצים. פה יש לכם בחירה מגוונת אילו ביצים תרצו להגיש. תוכלו להכין פינת אומלטים שבה הירקות החתוכים של הסלט מעשירים את הבופה (עם פטריות שאפשר לטגן, בצל או עשבי תיבול- פטרוזיליה וכוסברה).
אפשרות נוספת היא הכנה מראש של צלחת ביצים קשות, לאחר שהסרתם מהן את הקליפה. הביצים יכולות להעשיר את המנות השונות או להיות חלק מהסלט. לצד כל אלה אפשר להכין מראש סלט ביצים קשות המשלב מיונז, מלפפונים חמוצים חתוכים לקוביות ומעט שמן ומלח.
כעת, הארוחה הגלילית שלכם מוכנה. הוסיפו לצד כל המעדנים הללו גם מיץ תפוחים או תפוזים סחוט טרי, וקפה (או שוקו לילדים). התכוננו לקבל מחמאות על ארוחת הבוקר הטובה ביותר שהכנתם עד כה והרגישו כאילו יצאתם ליום אחד לצימר מפנק בגליל. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו