הפרעות אכילה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפרעות אכילה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.07.2012

דוגמניות רזות בפוטושופ הסובלות מרזון קיצוני מעודדות אנורקסיה ומהוות איום על חיי מאות אלפי בנות ברחבי העולם. כל אמא רוצה שהבת שלה תהיה הכי יפה והורים רבים מעודדים את ילדם כבר מגיל הרך להשתתף בפרסומות מבלי לשים לב למחיר הנפשי אותו משלם הילד או הילדה הן באותו הזמן ולבטח בעתיד הרחוק יותר.



מאת: ניוה מלשובסקי

 


הפרעות אכילה

ועדת הבריאות אישרה לא מזמן את הצעת החוק להגבלת העסקת דוגמניות בתת משקל שיזמו ח"כ ד"ר רחל אדטו ויו"ר השדולה לבריאות הילד, ח"כ דני דנון. "נאסור כל שימוש בתופעות בריאותיות מסכנות חיים בכדי להרוויח כסף. לתעשיית הדוגמנות יש אחראיות כלפי הציבור, ופעולותיהן הנוכחיות אשר מעודדות רזון אנורקטי מסכנות חיים ופוגעות בנוער בישראל". אמר דנון. "חוק הפוטושופ אמור להגן על הציבור, ינחיל הלכה למעשה את ערכי שנת הבריאות בה אנו נמצאים, ויחסוך מיליוני שקלים בשנה בטיפולים רפואיים לנערות (יש גם מקרים של נערים)".

תופעת הפרעות האכילה, מעבירה מסר מסכן חיים לנוער ברחבי העולם. בעידן האינטרנט, הפייסבוק, תופעת ה"סלב" -

דוגמניות רזות בפוטושופ הסובלות מרזון קיצוני מעודדות אנורקסיה ומהוות איום על חיי מאות אלפי בנות ברחבי העולם. כל אמא רוצה שהבת שלה תהיה הכי יפה והורים רבים מעודדים את ילדם כבר מגיל הרך להשתתף בפרסומות,להצטלם לקטלוג אופנה זה או אחר ולדגמן כבר מגיל צעיר, מבלי לשים לב למחיר הנפשי אותו משלם הילד או הילדה הן באותו הזמן ולבטח בעתיד הרחוק יותר. הרבה פעמים הההורים הם אלה שדוחפים את הילדה (אכתוב בלשון נקבה אבל מכוון גם לזכר) להצלחה כי היא יפה ומוכשרת ואוהבת להצטלם כבר מגיל קטן, ובוא נודה על האמת, גם כסף טמון בהצלחה מזערית זו בגיל קטן ואני מכירה כמה הורים שהלכו לכיוון זה בשביל להרוויח עוד כמה שקלים בחודש. גם זה קיים.

הבנות מגיל קטן נחשפות למציאות מעוותת של עולם הדוגמנות והפרסום, שכולן כה יפות וכה רזות, מפורסמות וכה מוצלחות ובעיקר עושות הרבה כסף. ילדה בגיל 8, אפילו בגיל 13, לא מבינה את המחיר הכבד שנושאות הדוגמניות ברחבי העולם. עבודה קשה ומאומצת, נסיעות, צילומים,בקור ובחום, ביום טוב או רע, לאף אחד זה לא משנה, הרבה פעמים בבדידות וסובבים אותה עשרות אנשים אשר שולטים בחייה באותו זמן וקובעים את מסלולה.

נכון, יש דוגמניות אשר קיבעו את מעמדן ויש להן את כושר השיפוט וההחלטה מה לעשות ואיך לדגמן ואיזה פרוייקט הן לוקחות על עצמן, אבל רובן נסחפות בשטף העולם המזוייף של רזון, חוסר תאבון או בולימייה, מסיבות אלכוהול ואף סמים או כדורים ממריצים בשביל לעמוד במרתון הדינמי של עשיית האופנה.

לא בכל מקום, לא כל בתי האופנה, אבל התעשייה עצמה בדרך עקיפה מעודדת בקמפיינים ובמסלולי אופנה בהעדיפה את הגבוהות, הרזות, החיוורות השוועות לפרסום, להצלחה, להיות כמו....

הצילומים על גבי המגזינים, בפרסומות, בשלטי החוצות, הזיוף המחשובי המציג את הדוגמנית ללא כל עודף משקל שהוא, ללא פצעים, ללא קמטים, ללא נמשים או נקודות חן, ללא כל עייפות שהיא ניכרת בפנים – עושים את שלהם. ובעולם "הסלבים" (מינוח דוחה לדעתי) בו כל שחקנית מתחילה או זמרת שהיא הופכת למושא הערצה מטורף ולא בגלל המשחק של השחקנית או השירה של הזמרת (כפי שאנחנו היינו מעריצים אמיתיים) אלא בגלל הבגד החושפני, המתירני הקיים בכל הופעה, הצגה, פסטיגל, השיער הצבוע, האיפור המוגזם – הילדים מאבדים כל פרופורציות. הבנות כבר מגיל קטן במקום לחשוב על לימודים, חברות, לגדול בכיף ולהנות, מדברות וחושבות על דיאטה, ואיזה בגד צמוד וקצר לקנות.

תעשיית האופנה לא רק עושה עוול דרך הדוגמניות הרזות אלא גם בביגוד עצמו.כל תינוקת בת שנתיים לבושה (רק באשמת הוריה) כאילו הייתה בת עשר. במקום בגד פשוט ונוח הראוי לתינוק,מולבשת התינוקת בחליפות ונעליים אופנתיות ואביזרים. שלא לדבר על הכסף שנגזל מאיתנו כי אנחנו טיפשים. גם לי יש ילדה בת 8 ותינוקת בת שנתיים. ואצלי אין מותגים. ואני לא קונה כל שני וחמישי נעליים חדשות. נכון, יש היצע רחב ויפה ומגוון של בגדים ונעליים ואביזרי אופנה. אך אין לזה סוף וגם אני לא מוצאת בזה כל חינוך וערך לבזבז כסף על בגדים שישבו למחרת בארון ככל הנראה לנצח. אז יש בגדי בית ספר, ויש בגדי שבת ומותר בחג ללבוש איזו שמלה יפה ולבטח באירוע משפחתי ניתן לקנות משהו קצת יותר יוקרתי ויפה. אבל לא צריך להשתגע. ילדה בת 8 לא צריכה להרגיש כמו בת 18. היא ילדה. וגם צריכה להתנהג ולהתלבש כמו ילדה.

אני מעודדת לאכילה בריאה ונכונה, אני מדברת על אורח חיים ספורטיבי (חוג ריקוד למשל) אבל לבטח לא לדבר על דיאטה ולהיות רזה ויפה כמו...ולהתלבש כמו...

אני לא יכולה לקבוע לכן האמהות אשר חלומכן וחלום בתכן להפוך לדוגמנית לא לעשות זאת. להיפך, אם יש פוטנציאל וכישרון ויופי, עשו זאת. בחשיבה, בחוכמה, לדבר עם הילדה/הנערה על עולם הדוגמנות, במה הוא כרוך לטוב ולרע, לפרט אבל גם לתחום בפרופורציות הראויות וכמובן לנהל את הנושא הזה מול סוכניות מורשות, מקצועיות אשר לא ינצלו אתכן או בתכן בשום שלב שהוא, מקצועי, נפשי, כספי.

וליתר האמהות, שרק חולמות ולא מעיזות לממש עד הסוף וזה לא לכאן ולא לכאן.

עצורנה! תחשובנה!

תנו לבתכן לגדול כילדה, כנערה, כבחורה. אני מניחה שכל עוד היא קטנה אתן יכולות לשלוט ברצונה ובתחנוניה אבל כשתגדל... תסבירו לה, דברו איתה על הרגלי אכילה, על הרגלי לבוש, על נימוסין, על איך לראות בחברה (בזמן או מקום כזה או אחר) על יופי. אני בטוחה שהיא תבין מה נכון בשבילה.

ואם הרמתן ידיים בשלב היותר מתבגר של הילדה – תמיד תוכלי להתייעץ עם איש מקצוע. לא לשכוח, שנערות מתבגרות עלולות ל"עשות דווקא" וכחלק מהמרד הכללי שלהן.

רק היו שם, אמא, אבא. פקחו עיניים, שימו לב לתזונה, לביגוד, עמידה מול המראה, המצאות ממושכת בחדר אמבטיה, הקאות וכו'. זה עלול לעלות בחיי הילד/ה.

לא להזניח, ועדיף דקה אחת קודם....

שלכם, ניוה

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו