והפעם: "איכות הסביבה" - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

והפעם: "איכות הסביבה"

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.02.2013

בבואנו לדבר עם הילדים על המושג איכות הסביבה, אנחנו מתכוונים בעצם איך אפשר לשמור על כל מה שסביבנו שלא ייפגע מדברים מזיקים. כולנו מחויבים לשמור על הסביבה שלנו בכדי שנוכל לחיות במקום לא רק יפה אלא גם בריא לכולנו.



מאת: ניוה מלשובסקי

 


והפעם: "איכות הסביבה"

בבואנו לדבר עם הילדים על המושג איכות הסביבה, אנחנו מתכוונים בעצם איך אפשר לשמור על כל מה שסביבנו שלא ייפגע מדברים מזיקים. כולנו מחוייבים לשמור על הסביבה שלנו בכדי שנוכל לחיות במקום לא רק יפה אלא גם בריא לכולנו.

כמה מאיתנו חוטאים בחוסר עשייתינו?

שבו ודברו עם ילדיכם על הדברים היכולים לפגוע באיכות הסביבה שלנו, שחלקם מזהמים אותה וחלקם פוגעים בה.
זיהום אויר, זיהום מקורות מים וקרקע, קרינה, פסולת ואפילו רעש – הם חלק מזיהומים שיש בסביבתנו.

מה אנחנו יכולים לעשות יחד עם ילדינו כדי לשמור על הסביבה?
המדינה מנסה לאכוף את חלקם של המזהמים כמו שמירה על האוויר (המצאת מכונות שעובדות על חשמל- אנרגיה ירוקה), ועל שמירה על המים (סינון וטיהור המים המלוכלכים) אבל ישנם מזהמים שנוכל יחד עם ילדינו לנסות לצמצמם.

הנה כמה דוגמאות:
שמירה על הקרקע: כולנו מכירים את מנקי הרחובות השכם בבוקר או לקראת ערב הנסחבים עם כלי הטיטוי והעגלה קיץ וחורף אבל זה לא מספיק. חשוב ששנלמד את הילדים כי צריך לזרוק את הזבל שלנו לפח ולשמור על הניקיון. כמו שכולנו כבר יודעים , הניילו מזיק לסביבה ואינו מתכלה ואף מסוכן לחיות ולכן רצוי לעבור לשקיות מתכלות ולא לזרוק בגני חיות ניילונים של חטיפים לעבר החיות.

מחזור: הילדים נחשפים למושג זה כברבכיתת הגן. למדו את הילדים שבמקום לזרוק לזבל דברים שאנחנו לא צריכים, אפשר להשתמש בהם שוב פעם. כולם יודעים כי חשוב להפריד את הזבל שלנו  לזכוכית, פלסטיק, נייר וזבל רטוב. את הנייר שמים בפחים לנייר וכל הזבל שרטוב שאי אפשר לעשות איתו הרבה זורקים לפח בבניין, בקבוקי זכוכית או פלסטיק ניתן לזרוק בפחים או מיכלים מיוחדים.

אני מודה שאצלנו בבניין אין כלל פחים בצבעים שונים כמו שניתן לרואות בערים מסויימות, אבל בשכונה ישנם מיכלים לנייר ולבקבוקים. לפחות את זה ניתן לעשות. תנו לילדיכם לעשות זאת והם מאוד יישמחו.

קרינה: הקרינה מגיעה מאנטנות ומפלאפונים. הימנעו ככל האפשר משימוש בפלאפונים גם אתם וגם ילדיכם. למדו אותם להשתמש, למי שצריך, רק כאשר נדרש ולא לשיחות ארוכות, אותם אפשר לעשות בטלפון קוי. תנו דוגמא אישית.

רעש: היום יש הרבה חוקים נגד רעש. אסור לעשות רעש בשעות הצהריים (בין 2 ל 4 בצהריים) ובשעות הערב (לאחר עשר-אחת עשרה בלילה). הימנעו מהגברת המוסיקה דרך האוזניות או רמקולים באופן חזק מאוד בכדי לא לפגוע בשמיעה שלנו.

הבריאות מעל הכל!

 

תוכלו לספר לילדיכם על הנזקים העכשויים והעתידיים בסכנות אלו: גלי חום ביבשות אירופה ואסיה או גלי קור, הוריקנים וסופות באמריקה, התמוססות הקרחונים ועליית פני הים ומחלות שונות שגובים לא מעט קורבנות בכל העולם.

לכו לבקר עם ילדיכם באתר חירייה או במרכז מבקרים של תעשיית נייר בחדרה או בחברת החשמל בחדרה, צפו בערוצי הטבע השונים על שמירת כדור הארץ. ישנן תוכניות רבות העוסקות בעבר של כדור הארץ והשינויים הדמוגרפיים עד היום במשך מיליארדי שנים.אצלי הילדים מאוד אוהבים לצפות ומתוך היידע שהם רוכשים הם פועלים נכונה.

למשל אם אין צורך להדליק חשמל בשעות אחר הצהריים שיש עדיין אור בחוץ או לחסוך במיים בעונות שחונות (כל הזמן בעצם!), להדליק רדיאטור או מאוורר במקום מזגנים, ללכת ברגל במידה ומדובר במרחק קצר הליכה ולא לנסוע ברכב כל 2 מטר (והמון עושים זאת),לקנות מוצרים וכלים בעלי אריזות הניתנות לשימוש חוזר (לא לכלים חד פעמיים), שימוש מופחת בנייר (אני חוטאת בגדול כאן) וכך נשמור על היערות והשטחים הירוקים בעולם, מניעה מעישון סיגריות ועוד...

עלינו לחשוף אותם לעולם בו אנו חיים ושכל אחד מאיתנו צריך קצת לשמור וקצת לתת חזרה לעולם הזה בכדי שנוכל אנחנו ודורותנו הלאה בעתיד להמשיך לחיות בעולם בריא, יפה ונקי.

גם את/אתה יכולים לשנות את העולם! 

 

שלכם, ניוה

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו