סוף סוף , סוף שנת הלימודים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

סוף סוף , סוף שנת הלימודים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.06.2013

כבר זה מגיע..עוד קצת..10 ימים ליתר דיוק. אני לא יודעת מי מחכה לחופשת הקיץ ראשונים ההורים או הילדים. אני חושבת שבזמן הזה עד סיום הלימודים הילדים לא רק שמחים לקראת החופש הגדול, גם ההורים לפני הדאגות לקראת הקיץ, שמחים ששגרת הלימודים, המתנסים, החוגים, וכל מה שעוד יש על הדרך מסתיים...



מאת: ניוה מלשובסקי

 


סוף סוף , סוף שנת הלימודים

כבר זה מגיע..עוד קצת..10 ימים ליתר דיוק.

אני לא יודעת מי מחכה לחופשת הקיץ ראשונים ההורים או הילדים.

אני חושבת שבזמן הזה עד סיום הלימודים הילדים לא רק שמחים לקראת החופש הגדול, גם ההורים לפני הדאגות לקראת הקיץ, שמחים ששגרת הלימודים, המתנסים, החוגים, וכל מה שעוד יש על הדרך מסתיים.

וכולנו יחד עם הילדים הקטנים כגדולים מתרגשים לקראת הטקסים (מי מסיים בית ספר יסודי, חטיבת ביניים או תיכון), חלוקת תעודות,  מסיבות וחגיגות.

הילדים הקטנים והגדולים מחכים לחופשה שבה בעצם פטורים מהכל... אבל זה לא ממש מדויק.

הילדים הקטנים מתבקשים להכין חוברות עבודה בחודשי הקיץ ולהביא בתחילת השנה הבאה את השיעורים ומקבלים על כך ציון, יש ילדים שצריכים לחזור על החומר ולהדביק פערים מסיבות שונות (מחלה ארוכה, קשיים לאורך השנה) ואפילו הגדולים שנדרשים לשיעורים פרטיים במקצועות הריאלים בכדי להגיע מוכנים לשלב הבגרויות בכיתות הגבוהות. כך שכולם אמנם יוצאים למנוחה ארוכה אבל צריכים להיות עם יד על הדופק ולא להתנתק לחלוטין מהלימוד עצמו אבל פשוט לתכנן את הזמן לחודשיים כך שיוכלו לעשות את הכל.

והפיקוח בעיקר של הגדולים הוא לא רק שלהם. אנחנו ההורים צריכים להיות שם ולפקוח עיין ולתזכר ולדבר ולדאוג שהילד עושה את הנדרש ויגיע מוכן לשנת הלימודים הבאה.

ליהנות, לבלות, לישון עד מאוחר אבל לצד זה ישנם חובות ועליהם לדעת זאת עכשיו טרם היציאה ל"שחרור".

מדברים ומסבירים שוב ושוב כמה צריך לקצר את החופשה ושצריך לתכנן את הזמן הפנוי לילדים הקטנים והבוגרים ושזה מורכב וקשה ומביא למריבות בחודשי הקיץ אבל זכרו שבגדול אתם ההורים קובעים את הכללים. בכל גיל. בכל זמן. בכל שלב. כל עוד הילדים נמצאים אצלנו בבית. לא בכל מחיר, לא באגרסיביות, לא בקשיחות אבל בשיחה, בהבנה, בהקשבה ולמצוא איזה עמק שווה בו הילד יוצא לחופשה אמיתית, מי בקייטנות, מי בפעילות עם ההורים ומי חורפ עד מאוחר ומבלה לו בלילות. לגשר ולחפש את נקודת האיזון בין הדרישות שלנו ההורים לרצון המתבגרים לפרוק עול מהשנה "הקשה" שעברה עליהם.

חשבו מה אתם רוצים שיקרה, איך תראה חופשת הקיץ של ילדיכם, דברו איתם, תאמו עמדות לגבי זמני שינה, השכמה, מתי מותר, מה אסור, לאיפה הולכים, כמה זמן מותר השימוש במחשב וטלוויזיה, דמי כיס וכדומה.

ככל שתקדימו לדבר על הנושאים הללו, כך חופשת הקיץ תיראה שלווה יותר לכם ולהם. אתם תסמכו על הילדים והם יעריכו אתכם שאחרי שסיכמתם דין ודברים לא תציקו להם שוב ושוב ותאפשרו להם קצת יד חופשית.

ורגע לפני שכל זה קורה...

היום האחרון הוא היום שלהם. לטוב ולרע היום הזה מגיע.

אין צורך ביום הזה לבקר ולהעביר על התעודה, הציונים, ההתנהגות ולבוא בטענות ש"לא עשית מספיק השנה", ו"אם היית מקשיב לי אז.." ו"הציונים משקפים את מה שעשית..". זה לא הזמן. וזה לא יעזור וסתם מקניט ויפתח פערים מול הילד שבהמשך יהיה אטום לבקשותיכם הקיץ. זה כבר מאוחר.

נסו לפרגן, נסו להבין, נסו להעריך את החיוב ולדבר בשלב מאוחר יותר על איך אפשר לשפר, איך אפשר לעזור ולהבין אולי יותר לעומק מה הייתה הבעיה במשך השנה (לימודית, חברתית, התנהגות או סתם עצלנות ושעמום) ולראות איך אפשר לשפר דברים לקראת השנה הבאה.

בגישה חיובית, מחבקת וסולחת תזכו לאהדה ונקודות מילדיכם.

והילדים המצטיינים – בואו לא נגזים בתגובתנו לצד השני – לקנות ולהעריף מתנות והפתעות ופרסים ללא גבול כי הילד קיבל 10 במולדת. צריך להחמיא, לחבק, להעריך, לכבד ואולי לקנות איזו שהיא הפתעה שתגרום לו להרגיש טוב, אבל זכרו שהילד לא לומד בשבילכם, לא לומד בשביל פרסים אלא בשביל עצמו ועתידו. וחייב להבין זאת בגיל 6 ובגיל 17. מתנות קונים בימי הולדת. לא בכל מבחן שמוציאים 100 ולא בכל תעודת הצטיינות.

בסוף הלימודים טרם הגיוס תרצו לצ'פר על 12 שנים של לימוד והצטיינות – לכו על זה אבל עד אז.. תנו לילדים ללמוד ולעבוד קשה בשביל להרוויח את עתידם.

שמחו בשבילם בכל רגע, הכינו את עצמכם לקראת התעודה, הטקס, המעמד, אתם יודעים איפה הילד שלכם נמצא ואיך ייראה הרגע הזה. היו שם בשבילו גם ברגע המאושר אבל גם באכזבה.

צאו לחופשת הקיץ ברגל ימין, ועם כל החששות, הדאגות, העצבים – נסו לזכור כמו תמיד, שגם אנחנו היינו כאלה בגילם ואין סיבה שהם לא יהיו כאלה היום.  היו שם בשבילם ואיתם, היו הורים אבל לפעמים מותר לשחרר את הרסן, כל עוד אתם בידיעה מוחלטת מה קורה איתם ומאמינים בהם.

תחילת השנה תיראה יפה מתמיד.

בהצלחה לילדינו, גם אני מתרגשת ומצפה בשמחה לחופשת הקיץ – שלהם!

 

שלכם, ניוה




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו