קניות עם ילדים – אפשרי? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

קניות עם ילדים – אפשרי?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.11.2012

הגיע זמן קניות. אני מדברת על קניות לילדים עם הילדים בגילאים הקטנים עד 12 לערך. פרוייקט? מעשי? הכל אפשרי!



מאת: ניוה מלשובסקי

 


קניות עם ילדים – אפשרי?

הגיע זמן קניות. אני מדברת על קניות לילדים עם הילדים בגילאים הקטנים עד 12 לערך.

פרוייקט? מעשי? הכל אפשרי!

כאמא חדשה לילד אחד באמת הייתי הולכת לקניות (בגדים, נעליים, צעצועים, כו') עם הבייבי שלי.

לא הבנתי כלום במידות והכל היה נראה לי קטן מדי או גדול מדי ונודה על האמת שיש מבחר ומגוון עצום לבנות כך שתמיד רציתי לקנות הכל.. ואי אפשר.

תהליך קנייה לילדים הוא סוג של למידה. מידות (בדרך כלל אחיד אבל לפעמים יש חריגה במידה לכאן או לכאן), בדים שנוחים לגוף הילד (יש ילדים שלא אוהבים כפתורים, ריצ'רץ, גולף..,(סגנון שמתאים לצורת הגוף (רחב, צר), ולכן כשמדובר בתינוק עד גיל שנה, שנה וחצי אפשר להסתדר, לקנות ומקסימום להחליף (כמו בהרבה פעמים שמחליפים את המתנות הראשונות שהתינוק נולד).

כאשר הילד מתחיל להבין, והאמינו לי שהוא מבין, לראייה בתי בת השנתיים, בהחלט יש לו דיעה. הוא עדיין לא מדבר אבל מראה סימני התלהבות או התנגדות מהבגד.

מרבית הקניות שלנו לא נעשות ביום נעים בזמן החופשי שלנו כי בדרך כלל אין לנו את הזמן הזה למסע שופינג...אנחנו קונות כשצריך... בחילוף עונות, בחגים, אירועים, כשהילד עולה לגן או לבית הספר.

בקיצור, קונות כשצריך. קנייה. לא חולצה. אלא באמת כמה פריטים. ולא פעם, נסחבים גם עוד כמה אחים בדרך והחגיגה מתחילה.

לילד הקטן לא בדיוק מתחשק להתפשט ולהתלבש שוב ושוב, אחותו הגדולה דורשת איזו שמלה על הדרך ועוד בן טוען שאת קמצנית ולא מוכנה לקנות לו את החולצה שהוא הכי אוהב (שהיא גם הכי יקרה וממש לא נחוצה) ובמקרה הפחות נעים, מישהו מתחיל להשתטח על הרצפה או עושה סימני "כאילו" בכי.

את מתעצבנת, נלחצת, כועסת מבטיחה שזו הפעם האחרונה שאת לוקחת אותם לקנות משהו בכלל ודי מהר שוכחת מהבטחה זו. מרגישה שיצאת לטייל ולגרום להם הנאה בקניית הבגדים או המשחקים ושכחת שהם נהנים לקבל מתנות ולאו דווקא לעמוד בחנות במשך זמן ממושך ולחכות להחלטתך האם לקנות או לא לקנות, האם זה בתקציב או לא.

זה קורה בקניית בגדים, זה קורה בקניית משחקים, ובכל ציוד נדרש או מהנה בשביל ילדינו.

לכן נדרש תכנון מראש. כלומר, פני שעתיים אחר הצהריים עם הילדים לקניות, בלי לחץ לפני ואחרי, תכנני מה את עומדת לקנות, כמות (אם מדובר נניח בחולצות לשבת), מה התקציב שעומד לרשותך,

האם את עומדת לחרוג ממנו כתוצאה מ"לחץ פיזי מתון" מצד הילדים בזמן הקנייה, אם כן (ואל תרגישי לא בנוח, זה בסדר) מה גובה החריגה.

האם הקנייה המתוכננת עומדת להיות חלק מערב "בזבוזים" נוספים על הדרך כמו לאכול בחוץ, ממתקים וכו' או שאת מכוונת רק למטרה.

זכרי אמא יקרה! (גם אב יקר!), במידה ואת לוקחת איתך יותר מילד אחד, זכרי שהילד השני מקנא ואל תתייחסי בביטול לעניין ותגידי לעצמך שלא נורא, הוא יעלב לרגע וימשיך הלאה.

לא צריך להעמיד את הילד בסיטואציה הזו. אם בחרת ללכת עם כל ילדייך כי אין לך סידור או מכל סיבה אחרת אבל רק אחד מהם צריך בגד, מתנה, נעליים, תדאגי לפנק את שאר הילדים.

נניח תקני להם איזה צעצוע קטן, או ממתק על הדרך. דאגי לומר זאת מראש. שלא תוכלי לקנות נעליים לכולם היום אבל תצ'פרי את האחרים במשהו קטן אחר.

אני הייתי גם משוחחת איתם קלות, במידה והם מעל גיל 4, כשהולכים לחנות זו וזו וקונים כך וכך ושתפי אותם ברצון שלך ללכת בנעימות ובכיף לקנות להם דברים ושאת מבקשת להיות מנומסים ולא לגעת בכל צעצוע או חולצה ולא מודדים כל נעל שמתחשק אלה רק נעל שצריך כדוגמא נעל ספורט או נעל לשבת, תלוי בנעל הנדרשת.

אני חושבת ששיתוף פעולה ברצון שלך ללכת איתם לקניות ולהסביר להם שאת חושבת שהם גדולים ונבונים ויודעים להתנהג יפה די יכול לעזור לשיתוף הפעולה.

הדרמות התחילו? המריבות נמשכות? אין טעם להמשיכם בחנות. קני במהירות מה שאת צריכה אם את יכולה בתנאים הקיימים ואת השיחה והענישה (זכרו שתמיד אנחנו מדברים על עונשים שפויים של מיעוט בצפייה בטלויזיה/שימוש במחשב/אי הליכה לחברים ובשום פנים ואופן לא מדובר בענישה של העלבה, הרמת יד) שמרי לבית. לא צריך כמו שאומרים "לכבס את הכביסה בחוץ" או יותר נכון לא צריך להרים את הקול ולהתעצבן ליד כל הלקוחות בחנות. זה לא נעים לך ולא נעים לילד/ים.

זכרי, לילדים קטנים אין הרבה סבלנות וכוח ועוצמת ההתלהבות מתפוגגת לה די מהר אז אם באמת את צריכה לצאת "למסע קניות" של בגדים ונעליים לצורך אירוע נניח, נסי אולי לקחת איתך חברה, בן זוג, סבתא, לעזרה, נסי לשלב עוד אטרקציה ועניין בדרך. אם הולכים לקניון, אז לעצור ולאכול פיצה או גלידה. להכנס לחנות שמעניינת את הילדים וקצת "לזרום איתם".

אני מניחה שבגילאים הקטנים אנחנו יכולות להתמודד עם זה יפה, גם בגילאים היותר גדולים אנחנו מסתדרות או שאפילו כבר נותנים כסף לנער/נערה שייקנו את מה שצריך (אבל הם קונים במילים פשוטות, מה שבא להם).

עיקר הקושי הוא בגילאים של בין לבין כשכל רכישת חולצה, טוש וקלמר, סנדל או ספר מסתיימת במפח נפש. שלנו. אל תטעו. הילד מזמן עבר לו. הוא שמח ועובר הלאה. אנחנו חוזרות מותשות לחלוטין.

אחרי ההרצאה הזו, אתן בטח שואלות מה אני עושה...וזו גם אפשרות. השארתי אותה לסוף.

כשבתי הבכורה הגיעה לגיל שלוש או ארבע ועד היום עם תוספת של שניים בני 6 ושנתיים וחצי אני קונה הכל לבד!. כן. שמעתן נכון.

ציוד לבית הספר, משחקים, ספרים בוודאי ובוודאי. קונה לבד. מביאה הביתה. בזה נגמר הסיפור.

גם בגדים, גם נעליים. אם צריך להחליף, אני נוסעת שוב.

אני לא מדברת על קנייה לא מתוכננת ש"על הדרך" אני קונה להם משהו.

השבוע קניתי לבני חולצות לבית הספר לבד לאחר שהודעתי לו ושיתפתי אותו והוא החליט על הצבעים שהוא רוצה.

כפי שציינתי בתחילה, לקנות נעליים ובגדים זהו תהליך למידה. במשך השנים ועם הניסיון ועם הילד השני, אנחנו למדים מה המידות של הילדים בבגדים, בנעליים.

אני כבר מכירה את הסגנון של בתי בת ה 8, את הצבעים שהיא אוהבת (לא שחור ולא גולף) ובני שלא אוהב ממש מכנסיים עם כפתור ורי'צרץ אלא אם זה רק לשבת וחייב בד כותנה עדין ככל האפשר כי "הכל מגרד לו". בקיצור, לומדים אמא. לאט לאט. גם לך זה יגיע. סבלנות. תהיי בעניינים בקרוב.

זכית ויילדייך מדהימים ומלווים אותך לקניות בחיוך ענקי וממושמעים? מעולה. תהנו.

אני לא עושה זאת כי ילדיי עשו בעיות בעבר. כי אני לא רוצה לעייף אותם אחרי יום גן/לימודים + מועדוניות.

באים מותשים הביתה והדבר האחרון שמתחשק להם זה לצאת לקניות.

מעדיפים לשחק, חברים, לרדת לגינה ולרכב על אופניים. גם לי, את האמת, אין סבלנות להיסחב עם 3 ילדים ברחבי העיר אחרי יום עבודה.

אפשר כמובן, ללכת עם ילד אחד לקנות נעליים למשל. לקחתי את בתי לקנות נעליים ליום הולדתה. זה היה זמן איכות לדבר, לשוחח, להקשיב. זהו גם זמן בו אנחנו מבלות עם ילדינו.

אני מניחה שגם האופי שלי, ושלך אמא, מנחה אותך. אם את אוהבת קניות ולבזבז לפעמים  (אמרנו שזה בסדר, אם מתאפשר) אני מניחה שמשפחתך גדלה להווי זה ולתרבות של קניות משפחתיות.

אני, שבעצמי לא אוהבת ללכת ליום שופינג ומעדיפה לקנות דברים "על הדרך" או כשאני צריכה משהו מיוחד , ילדיי מתחנכים שקונים כשצריך. ורק אח"כ קונים אם רוצים.

בסופו של דבר, אנחנו חוזרים לעוד עיקרון בחינוך ילדינו. קניות. בזבזנות. כסף. איך לנהל כסף. איך להוציא כסף. ולעוד עיקרון שדיברנו, שיתוף פעולה.

אני אומרת להם שהכל עולה כסף. וצריך להעריך את הקנייה. את המשחק החדש, את הבגד היפה. לשמור על הנעליים. ועוד עיקרון של להסתפק במה שיש לך, כי הרי לא נוכל לקנות את כככללל הבגדים והנעליים והצעצועים היפים שיש. הלוואי. אבל כנראה שלא נוכל.

אז שימי לב אמא יקרה, קנייה אפשרית עם הילדים, בלי הילדים. רק עם ילד אחד.

זכרי שללכת לקניות עם ילדך זה לא רק לצורך הקנייה עצמה, יש המון דברים שעומדים מאחורי זה וזו תמיד הזדמנות טובה לא רק  לקנות "על הדרך" אלא גם להקנות עוד כמה ערכים "על הדרך".

 

קנייה נעימה...

שלכם, ניוה




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו