הטיפים שאת חייבת לדעת כדי לשמור על אורח חיים בריא - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לחזור לג'ינס להישאר אנרגטית וגם אישה ואמא

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.03.2015
נכון שכל ההריון חשבת על התינוק שלך ודמיינת את החיים שאחרי. בחודשים האחרונים רק חשבת על הלידה ודמיינת תסריטים שונים ומשונים בראש שלך שקראת עליהם אפוא שהוא, או, שקרו  לחברות שלך...
 

 



מאת : ציפי בר ראש המרכז לחיים בריאים בישראל ודנה אדרי פורטל mamy


לחזור לג'ינס להישאר אנרגטית וגם אישה ואמא
ממש בסוף ההריון, כבר דמיינת את החדר של התינוק החדש ואת החליפות המתוקות שראית מחלונות הראווה של חנויות הבוטיק שקראו לך מהרחוב "קחי אותי קחי אותי".. כבר ממש הצלחת לדמיין בתוכם פנים וגוף קטן של הבייבי שלך ...
ואחר כך,עברת מול מראה גדולה עם הבטן הענקית שלך. הסתובבת לפרופיל, "חתכת" את הבטן בדמיונך וניחמת את עצמך שברגליים לא השמנת בכלל. הרמת לאט לאט את הזרועות (לפני שבדקת טוב טוב שאף אחד לא רואה אותך) וראית שאזור ה"מלח פלפל" התמלא בקטנה. 
 
התחלת לדמיין את עצמך הולכת עם העגלה האופנתית והתינוק שעוד לא נולד וחולמת על יום אביבי עם השמלה ההורסת שלך. פשוט אימא מושלמת. כמו שהסבתות אומרות "גם יפה וגם אופה".
 
טוב, תתעוררי כבר....
המחשבות האופטמיות האלו חשובות מאד ואני מאמינה שמי שמכוונת לשם יש לה סיכויים טובים להגיע לשם. אבל הי, המציאות הרבה יותר מורכבת ולא כולנו יוצאות עם הג'ינס מבית חולים. לא לכולנו מחכה מטפלת/ עוזרת, עם כוס מיץ תפוזים סחוט ועם כביסה מקופלת וריחנית בארונות.
ברוב המקרים, את חוזרת הביתה ללילות חדשים עם שעות שנה חלקיות. עם גזרה שצריכה מקצה שיפורים, עם טונות של כביסות קיפולים קצת בישולים ומעל כל זה, יצור חדש ומקסים שרוצה וצריך רק אותך.
 
מה עושים? איך ממשיכים לדאוג לעצמנו עם כל המשימות האלה שהן מאתגרות גם את ה"תקתקניות" שבינינו?
ריכזנו במיוחד בשבילך,כמה טיפים מעשיים ושימושיים שיעזרו לך לדאוג לגופך לבריאותך ולמשקלך לאחר הלידה
 
1 . מים
אם את מיניקה וגם אם לא, הקפידי לשתות מים. מים עוזרים לגוף לאחר הלידה באיזון ההורמונים לאחר שעבדו קשה 9 חודשים. כל העודפים של חומרים נוספים, סירקולציה, שטיפה פנימית והזנת כל הבלוטות. חשוב לשתות, ואם קר לך, אז מים פושרים או חמים עם לימון זה מעולה.
 
2 . להיות שבעה
כשאת עומדת להאכיל את התינוק או הילד שלך, תמיד תאכלי קודם לכן. תגיעי לשעת ההאכלה כאשר את שבעה ורגועה. אם את רעבה בזמן זה, את נהיית עצבנית וחסרת סבלנות, חוטפת מה שאת רואה ואין לך סבלנות לתינוק, שמייד חש במצב והופך לחסר מנוחה.
 
3 .
שאריות של הילד? למקרר או לפח
אל תאכלי שאריות "חבל לזרוק" וזאת מכמה סיבות. רוב האמהות חושבות שהילדים יכולים לאכול הכל כי הם לא בדיאטה ולכן מכינות לילדים אוכל שלא מומלץ לעצמן, כמו צ'יפס ושניצל או דומה, ואז כשנשאר קצת, הם מנשנשות. או לחלופין, כאשר הן רעבות, את ה"מעט" שהילד השאיר בצלחת,  הן לא זורקות לפח אלא לבטן.
אז, בבקשה, לא רוצה לזרוק?!  שימי בקערית קטנה והופ למקרר, למחר,לבעל, לילדים האחרים וכד', אבל לא לעצמך. תכיני אוכל שמתאים לך מבחינת הרכב ואיכות.
 
4 . ניצול הזמן להגברת הפעילות הפיזית
אם אין לך זמן לפעילות גופנית, הפכי את הטיולים או שעת הבילוי במגרש המשחקים לזמן הפעילות שלך. גם כשאת מטיילת, את יכולה ללכת במרץ, בתנועה שמשפרת את חילוף החומרים שלך, ובמגרש משחקים לעשות כמה תרגילים בזמן שהילד משחק או צופה בך. פעילות משפרת סירקולציה ועוזרת לשרירים לחזור להיות מחוטבים יותר.
 
5 . לסיים לאכול מוקדם
פרשי את זמני האכילה שלך לאורך היום והקפידי על ארוחת ערב לא מאוחרת מידי ללא נישנושים אחרי. זה מקור ההשמנה הכי גדול. הרבה הורים אוכלים רק אחרי שהילדים הלכו לישון ולצערנו ילדים בימינו הולכים לישון מאוחר. חפשי פתרון למצב הזה. השתדלי לא לאכול אחרי שמונה וחצי בערב. לאחר הארוחה הזו, תני לגופך מנוחה עד הבוקר. אפשר עוד לשתות מים/תה וזהו. כך תאבדי משקל.
 
6 . עדיף לאכול בבית
למרות הקושי לבשל, והפיתויים לאכול בחוץ, התארגני לאוכל ביתי יותר מאשר מסעדות ובתי קפה.
כמעט תמיד האוכל עשיר יותר בקלוריות ולא תמיד מסיבה מוצדקת. לעומת זאת, מה שאת מכינה את יודעת מה הוא מכיל. פנקי עצמך בסגנון בית קפה באוכל ביתי טעים ולא משמין. אכלי כמויות קטנות, לעסי לאט, שתי מים ותתפנקי על העובדה שאת תורמת לעצמך. בבית קפה שתי רק קפה בלי עוגה, גם זו הנאה בפני עצמה.
 
7 . ומתי מתוק בכל זאת?
לסיום, אם את מהאמהות שממש אוהבות מתוק, ולא יכולה בלי, תכף תגידי לי שלא השארתי לך שום הנאה....  הגבילי את כמות המתוקים שאת צורכת. תחליטי נגיד, על 2 עוגיות, או חטיף אחד תמיד בשעות אחה"צ. אבל אחרי שסיימת, אל תגלשי הלאה....



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו