הפלה טבעית – לאבד, לעבד לגדול - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפלה טבעית – לאבד, לעבד לגדול

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.05.2009

זה קורה אחת לכל 5-6 הריונות: מסתבר שההריון אינו תקין. ברוב המקרים יש לכך סימנים מקדימים: הפרשה דמית, או התכווצויות של הרחם. אך לעיתים זה נוחת עליך כרעם ביום בהיר. את הולכת לאולטרא-סאונד הראשון, בציפייה נרגשת לחזות בפלא הנובט בבטנך ופתאום, החיוך הקמל של הרופא והמצג שמול עיניך מבשרים לך את מה שכל כך לא רצית לשמוע...



הפלה טבעית – לאבד, לעבד לגדול

זה קורה אחת לכל 5-6 הריונות: מסתבר שההריון אינו תקין. ברוב המקרים יש לכך סימנים מקדימים: הפרשה דמית, או התכווצויות של הרחם. אך לעיתים זה נוחת עליך כרעם ביום בהיר. את הולכת לאולטרא-סאונד הראשון, בציפייה נרגשת לחזות בפלא הנובט בבטנך ופתאום, החיוך הקמל של הרופא והמצג שמול עיניך מבשרים לך את מה שכל כך לא רצית לשמוע: אין דופק. או במקרים אחרים: אין כלל עובר. ההריון הזה שלך לא יגיע לקו הגמר.

 

הריון הוא נס

אחרי שההלם הראשוני פג, מתחילות השאלות: למה זה קורה? את מתקשה להבין, ולמה דווקא לי? עטופה ברחמים עצמיים ובאכזבה שאין לה נחמה, תגלי מהר מאוד שכמעט כל אישה הנמצאת בקרבתך, אמך, אחותך, חברותיך הקרובות, חוו את החוויה הבלתי נעימה הזו. כשהיית בהריון הבחנת לפתע, ביום אחד, בכל הבטנים התפוחות של ההריוניות שסביבך. עכשיו, את עתידה להיחשף לכל אותם הריונות שלא עלו יפה, אצל נשים הקרובות אליך.

 

שיחות עם נשים קרובות ותומכות, כאלה שעברו חוויה דומה לשלך, יכולות להביא עמן נחמה עמוקה. ראשית, את לא לבד. כמוך עברו את זה לא מעט נשים. רובן! שנית, תוכלי לשמוע מהן על דרכן להתמודד, לשאת את הבשורה. הבנות שהיו להן בעקבות החוויה, התובנות. תוכלי לקבל מהן השראה לעומד לבוא. אחת האמירות המנחמות ביותר שתוכלי לשמוע קשורה להבנה כי הריון תקין, עם ילד בריא, הוא בעצם סוג של נס. רוב ההריונות מסתיימים בהפלה. הפלה היא למעשה טבעית לגוף עוד יותר מהריון. או לכל הפחות כמו הריון. 

 

אז מה עכשיו

כמו שהריון הוא תהליך נפשי, המתרחש במקביל לתהליך הפיזי, גם הפלה היא תהליך פיזי-נפשי שכדאי לתת לו זמן וכבוד. זמן לעכל, להתאבל, להתרוקן, להתנקות. הגוף שלך עבר עד כה שבועות לא מעטים (שישה? שמונה או עשרה?) שבהם הכין את עצמו למה שעתיד היה להתרחש. חשת זאת בצורת עייפות, בחילות, טעם מר פה, או קוצר רוח – אבל בתוכך פנימה התחוללה מהפכה של ממש. בליץ של הורמונים, כמויות אדירות של נוזלים ותאים שהתארגנו כדי ליצר מקום בתוכך לעובר המתפתח: שק הריון, שלייה, מקום ברחם שהולך ומתרחב. 

 

בדיוק כמו הבשורה שהכתה בך על כך שהריונך אינו תקין – הגוף עומד להבחין בכך בכוחות עצמו. זה יכול לקחת לו כמה ימים, ואפילו שבועות, אולם אם ההריון אינו תקין בסופו של דבר הגוף יחדל ממלאכת ההתארגנות, שבה היה עסוק כל כך בשבועות האחרונים. תאמיני או לא – אבל ממש כפי שגופך יודע ללדת בכוחות עצמו, או לעכל מזון ולהפריש אותו – הוא יודע גם להיפתר לבד מהריון לא תקין.

הוא יודע להפיל. צריך רק סבלנות.

 

גרידה או הפלה טבעית?

ברגע שהרופא שלך יאבחן במאת האחוזים שההריון אינו מתפתח הוא יפנה אותך לבצע גרידה. מדובר בהליך התערבותי ממש כמו ניתוח אף, המתבצע בהרדמה מלאה (אך קצרה), במהלכו מגרדים את דופן הרחם וגורמים לו לרוקן מתוכו את שק ההריון. הפלה יזומה, כלומר גרידה, מלווה בדמם עז, שמתחיל מיד עם תום ההליך האופרטיבי. היתרון הבולט (ואולי היחיד) של גרידה שכזו הוא בעיקר הסיום המהיר לפרשה הכאובה. בתוך יום תוכלי להיות "אחרי" ולא להרגיש יותר את תסמיני ההריון, המעיקים פי כמה כשאת מודעת לכך שההריון עומד להסתיים בלא כלום.

 

החסרונות של גרידה, לעומת זאת הם שניים: ראשית, ההתרוקנות הדרמטית והלא טבעית, מההורמונים, שבהם את מוצפת בשבועות האחרונים, עלולים לתת את אותותיהם על מצב רוחך: עצב עמוק ואפילו דיכאון הם תלונות שכיחות של נשים אחרי גרידה. שנית, הגרידה יוצרת פצע, שריטה בדפנות הרחם. ברוב המקרים הרחם מגליד מאליו והרחם נכון לקלוט הריון חדש. אבל יש מקרים שתהליך ההחלמה של הרחם ארוך יותר ולעיתים גרידה יכולה להעיב על איתנותו של הרחם, על האלסטיות שלו ועל יכולתו לשאת הריונות נוספים.

 

הפלה טבעית לעומת זאת כשמה כן היא: טבעית לגוף. הגוף "מבין" שההריון אינו מתפתח ומוצא בעצמו את הרגע הנכון להיפרד ממנו. אפשר לתמוך בתבונת הגוף ולעזור לו להיפרד מההריון באמצעות דיקור סיני ושתיית צמחים המעודדים ניקוי טבעי של הגוף. אך במוקדם או במאוחר הגוף יבצע זאת בכוחות עצמו.  היתרונות של הפלה טבעית הפוכים בהתאמה לחסרונות של גרידה: הירידה של ההורמונים היא הדרגתית ובהתאם לכך לא צפויים שינויים קיצוניים במצב הרוח, במקביל, הרחם חוזרת בהדרגה לגודלה הרגיל ואינה אמורה להחלים או לחכות להגלדת הפצעים. החיסרון היחידי של הפלה טבעית, אם תרצי לראות בו ככזה, נובע ממשך הזמן שיעבור מרגע הבשורה הסופית שההריון אינו תקין ועד שגופך יחזור לעצמו. תידרשי לסבלנות רבה ולאורך רוח להמשיך ולשאת את תסמיני ההריון בידיעה שאת עומדת על סף הפלה.

 

סוף טוב

הבשורה הטובה ביותר שבה ניתן לנחם בה כל אישה שעברה או עוברת פרידה מהריון לא תקין, היא שאחרי התהליך הזה גופה ומערכת הרבייה שלה פתוחה ערוכה ומוכנה יותר מתמיד לקליטה של הריון חדש, כמעין פיצוי על ההריון שלא צלח. אם את רוצה בכל לבך להביא ילד לעולם, את קרובה לכך עכשיו יותר מאי פעם. בהצלחה.

 

המאמר בחסות האתר יורם וואלה – לימודים ובגרויות 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו