רשימת בדיקות הדם השלמה להריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רשימת בדיקות הדם השלמה להריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.04.2016

יחד עם החויה המורכבת של ההריון, תגלי שמתלווים לתהליך לא מעט בדיקות מסוגים שונים שיש לבצע כדי לוודא שאכן העובר שלך שלם ובריא, וכן שגם את- האם לעתיד בריאה ושלמה. אילו בדיקות נפוצות ומקובלות בארץ?



רשימת בדיקות הדם השלמה להריון
תקופת ההריון, היא תקופה רבת תהפוכות מבחינת גוף האישה. הגוף משתנה, מתרחב ומתאים עצמו לעובר הגדל במהלך השבועות השונים עד ללידה המיוחלת, ההורמונים משתוללים וכמובן הראש במחשבות כיצד תהפכי לאמא שתמיד רצית להיות.
 
על בדיקות כמו אולטרא סאונד, תשקיף ובדיקת מי שפיר בוודאי שמעת, אבל לא בטוח שאת כל בדיקות הדם שתדרשי לעבור את מכירה.
מהסיבה הזו וכדי שלא תתהי לעצמך האם ניתן לוותר על משהו מהן, צירפנו רשימה מפורטת של בדיקות הדם להן תדרשי במהלך השבועות השונים, עם הסבר קצר. כמובן שהבדיקות המופיעות ברשימה הן הנפוצות והמקובלות ביותר נכון לשנת 2016, אך משרד הבריאות מעדכן ומשנה כל העת את רשימת בדיקות ההריון הנדרשות, ולכן רצוי לבדוק את הנושא גם מול אוטוריטה זו.
 

לפני ההריון או בשבוע הראשון לגילוי שלו

  • בדיקות דם לאיתור נשאות של מחלות גנטיות- בדיקות דם אלו מבוצעות או אצל האם בלבד או אצל שני בני הזוג, במקרה שמתגלה נשאות של  מחלה תורשתית מסוכנת אצל האם. בדיקות נוספות לגבי איתור מחלות יתבצעו באם הרופא יראה בכך צורך ממשי עפ"י בדיקות ראשוניות אלו. עד  השבוע 12
  • בדיקת ספירת דם- לאיתור של נשים הסובלות מחוסר דם ואנמיה עוד בתחילת ההריון. 
  • בדיקת סוג דם ו-Rh- בדיקה שנועדה לוודא שאין נשאות למחלת התלסמיה (מחלה שבה כדוריות הדם הן בצורה מעוותת ולכן לא מגיע מספיק ברזל וחמצן לתאי הגוף). בדיקת המצאות חלבון Rh נועדה לוודא שאין חוסר התאמה בין סוגי הדם של בני הזוג. 
         *אם יימצא שה-Rh  שלך שלילי, תבוצע בדיקת דם נוספת כדי לוודא המצאות נוגדנים ל-Rh.
  • בדיקת סוכר בצום- בדיקת דם שתדרשי להיות בצום לפניה במשך מספר שעות. בדיקה זו נועדה לבדוק סכרת טרום ההריון או פוטנציאל לסכרת אצל ההריונית. 
  • בדיקת נוגדנים לעגבת- עגבת הינה מחלה מסוכנת באופן כללי ובמיוחד בתקופת הריון. בבדיקת דם זו, נבדק שאכן האם מחוסנת כנגד עגבת באמצעות בדיקת הנוגדנים המצויים בדמה שנוצרו כתוצאה מחשיפה לחיסון בעבר. 

 

שבועות 10-13 להריון

  • בדיקת דם לחלבוני- PAPP-A  ו - free beta HCG- בדיקת סינון מוקדמת המתבצעת במסגרת בדיקת סקר שליש ראשון וכוללת בדיקת שקיפות עורפית וכן בדיקת דם המתבצעת ובודקת את רמתם של שני חלבוני עובר בדם האם.
    בדיקה זו נועדה לגלות בצורה מוקדמת מומים בעובר וכן מסייעת בקביעה של רמת הסיכון של העובר לתסמונת דאון. אם התוצאה מעידה על סיכוי כלשהו למום או רמת סיכון מוגברת לתסמונת דאון, לרוב תתבצע הפנייה למומחה ייעוץ גנטי. 
 

שבועות 16-20

  • בדיקת תבחין משולש- בדיקת דם זו, שלרוב כלולה בסל של קופות החולים, כוללת בדיקה של 3 חלבונים- חלבון עוברי AFP, חלבון הורמון השיליה- HCG, והורמון האסטירול-E3. הבדיקה מאתרת בממוצע 65% מהעוברים עם סיכון גבוה וממשי לתסמונת דאון וכן מסייעת בגילוי מומים חמורים נוספים כדוגמת מומים במערכת העצבים, במוח ועוד. 
              או
  • בדיקת תבחין מרובע-  בדיקה שהיא רגישה יותר לגילוי תסמונת דאון ומומים לעומת התבחין המשולש.  לרוב אינה כלולה בסל ויש לשלם עליה בנפרד. בבדיקה זו, בנוסף לשלושת החלבונים שנבדקים בתבחין המשולש, נבדק גם האינהיבין- חלבון מסויים המצוי בדמה של האם. ביכולתה של בדיקה זו לאתר 70-75% עוברים עם סיכוי גבוה לתסמונת דאון. 
 

שבוע 24-28

  • בדיקת ספירת דם-  בדיקה שנועדה לבדוק את מספרם של מרכיבי הדם הקריטיים ולגלות  אנמיה בהריון. 
  • העמסת סוכר- בדיקת דם המתרחשת בשני שלבים. בשלב הראשון האשה מתבקשת לשתות מים עם מינון של 50 גר' סוכר, לבצע מנוחה בת שעה ואז נלקח ממנה ונבדק אחוז האינסולין בדם.  אם בבדיקה רמת האינסולין עולה על הטווח המומלץ, תדרש האשה לבצע בדיקה שניה ביום נוסף, הפעם עם מינון של 100 גר'. בדיקה זו נועדה לגלות סכרת הריון ואם נמצא שיש כזו, להתחיל טיפול בה מוקדם ככל שאפשר כדי למנוע סיכונים וסיבוכים של המחלה לאם ולעובר.
  • בדיקת נוגדני Rh- בדיקה שתעשה רק במקרה שנתקבלה תוצאה של Rh  שלילי. 
 
לסיום, אולי את מסתכלת על הרשימה הזו בחשש מה, ואכן מדובר בלא מעט בדיקות. אך זכרי כי יש להן חשיבות עליונה הן לבריאות שלך והן לבריאות העובר וכמובן לגילוי מוקדם של מחלות ומומים. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו