פרידה מבן הזוג במהלך הריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פרידה מבן הזוג במהלך הריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.10.2010

האם להפרד מבן הזוג בזמן הריון? האם להמשיך ביחסים לא טובים עם בן הזוג בגלל ההריון? אלה שאלות שמטרידות נשים רבות. נשים שהריון לא מתוכנן הוביל לחתונה או לקשר עם בן זוג שהן לא מספיק מכירות, ונשים שהכירו את בן הזוג שלהן היטב ובהריון הן מרגישות שבן הזוג שלהן שינה אליהן יחס, מתלבטות בשאלה האם לעזוב את בן זוגם במהלך ההריון או להמשיך בקשר.



מאת: יעל סנדלר


פרידה מבן הזוג במהלך הריון

לכל אחת מאיתנו יש חלומות וציפיות, וכל אחת הייתה רוצה לראות את עצמה מסודרת. אך לפעמים המציאות שונה מהדימוי שיש לנו או לסביבה שלנו עלינו.

בזמן ההיריון אנחנו חייבות להסתגל לשינויים רבים: שינויי בדימויי העצמי שלנו, ושינויים פיזיים ונפשיים שמלווים את ההריון. יש שינויים שניתן להתכונן אליהם ולהיערך אליהם נפשית. אבל הריון, הוא אחד השינויים הקשורים בכל כך הרבה גורמים, בהם גופנו מוצף בהורמונים ומתחולל בו שינויי פנימי, שלא תמיד ניתן לצפות מראש את ההסתגלות שלנו להריון ואת השינויי שהוא יחולל בנו.

בנוסף, נוצר עתה מימד חדש: מעתה הדאגה לא תהייה רק כלפי עצמנו, אלא גם כלפי ילד שייתווסף לחיינו. דאגה זו  בדרך כלל מוסיפה דאגות רבות אחרות: דאגה וחרדה ממצב כלכלי, דאגה לסידור חדר לילד. דאגה מהתנהגות בן הזוג במצבים שונים והיכולת שלו לקבל את השינויי ועוד.

כאשר בן הזוג שלנו לא מצליח להסתגל לשינויי ולא עומד בשינויי נוצרים מתחים רבים. נשים בהריון מספרות על מתחים עם בן הזוג בנושאים שונים: בנושא הקשר האינטימי, כאשר בן הזוג מרגיש לא מסופק, או דחויי. כאשר בן הזוג לא מקבל את השינויי הפיזי שעוברת בת זוגו, כמו השמנה קיצונית בזמן ההריון. או השמנה טיבעית בהריון כאשר לבן הזוג מפריע למשל שבת הזוג מניחה ידיה על ביטנה או מלטפת אותה. חוסר קבלה מצד בן הזוג של שינויים נפשיים אותם עוברת האישה בהריון, ושל הקושי הפיזי בעקבות ההריון. מצבים אלו עלולים להביא לאלימות פיזית או מילולית.

בכל מצב בו את חשופה לאלימות, אל תזניחי אותה, טפלי בה מיד. אלימות לרוב גוברת ולא נעלמת. נשים שדיווחו על אלימות מילולית בדיעבד, אמרו שבזמן בו חיו בבית כלל לא הבינו שמדובר באלימות מילולית. גם נשים שעבדו מחוץ לבית בעבודות יוקרתיות ודיווחו על הגבלת צעדיהן בבית, או על שליטה של בן הזוג, לא תמיד קישרו זאת לאלימות.

אלימות מתבטאת כאשר בן הזוג שלך משפיל אותך, גם אם ההשפלה היא מילולית. מעליב אותך, פוגע בך, או אינו מכבד אותך. יש בתים בהם נהוג לדבר בצורה צינית, ולכן נשים לא רואות בכך עלבון או השפלה, ובכל זאת – שימו לב לכבודכן ושימרו עליו.

אם מדובר באלימות פיזית מכל סוג  אל תחכו. עצרו אותה מיד לפני שיהיה מאוחר מדי.

אל תחשבו עכשיו על איך תגדלו ילד לבד, או אם יש לכן או אין לכם כסף לזה. אלימות מכל סוג עלולה להיות מסוכנת.

את חייבת להיות חזקה בשביל עצמך ובשביל הילד שאת מגדלת.

אם בן הזוג שלך מגביל אותך בפגישות עם משפחתך, תפעלי מיד. תבואי באומץ לספר למשפחתך את האמת. זה לא נעים, זה שבירת חלום גם בשביל המשפחה שלך, לעיתים גם הם יכולים להיות בשוק וייקח להם זמן להתאפס ולהבין שצריך לעזור לך. אל תוותרי.

אל תסכימי לחיות באלימות ופני לכל מקום בו יוכלו לעזור לך.

פני לחברות טובות לחברים לשעבר, למשפחה לאחים לאחיות, למוקדים המטפלים באלימות. תוכלי להתקשר למחלקת הרווחה בעיר, לשאול למי לפנות בקופת החולים אליה את משתייכת, בטיפת חלב, ואם יש צורך במקרה אלימות ניתן לפנות גם למשטרה.

במקרים בהם אין לך אפשרות כלכלית פני לעובדת סוציאלית ובררי על אפשרות להגיע למקלט לנשים מוכות. שם יתנו לך את האפשרות להתחיל את חייך מחדש, ויעזרו לך בשינויי.

זכרי שאת האלימות שאת עכשיו סופגת עלול גם לספוג בנך או ביתך. זיכרי שאלימות איננה נספגת או נעלמת מעצמה. תצילי את עצמך גם אם זה לא נראה לך כרגע חמור במיוחד. נשים שעמן שוחחתי דיברו איתי על הגבלה שהטיל בן זוגן להתקשר לאמא שלהן. על הגבלה של בן הזוג כאשר הן משוחחות עם גברים. על חקירות של בן הזוג כאשר מתקשר אליהן גבר הביתה. אין שום סיבה בעולם שלא יסמכו עליך ושיצרו את צעדיך. את אדם חפשי. אל תתני להשפלה ולמישהו להחדיר בך שאינך ראויה או שאינך שווה. נשים דיווחו בנושא אלימות על כך שאינן מסוגלות לעשות דבר כי אחרי תקופה כל כך ארוכה שנתנו להן להרגיש שהן לא שוות כלום הן התחילו להאמין בכך. ואני מדברת על נשים שעובדות בהייטק, ובמקצועות חופשיים שהן מוערכות, ושההבדל בין התחושות שלהן בעבודה ובבית הן הבדל בין יום ולילה.

אל תפחדי לעשות צעד ולהפסיק את האלימות כלפיך. אל תפחדי לעזוב בן זוג בזמן ההריון. למצב הנפשי שלך בהריון יש השפעה על העובר שמתפתח אצלך בבטן. אפשרי לעצמך להיות אישה שבן זוגה מכבד אותה ומתייחס אליה בכבוד, אחרת מקומו אינו איתך. אל תיכנעי לחוקי הסביבה – תדאגי לעצמך ולעובר שלך.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו