האם הריון לא רצויי ישפיע על הקשר בין האם לתינוק? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם הריון לא רצויי ישפיע על הקשר בין האם לתינוק?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.03.2011

ילד מתוכנן קשור בדרך כלל להריון משמח, בעוד ילד לא מתוכנן עלול להיות מלווה בהריון פחות משמח ופחות רצויי, והריון עם סימני שאלה. האם הריון לא רצויי יכול להשפיע על הקשר של העובר עם אימו גם בעתיד?



מאת: יעל סנדלר


האם הריון לא רצויי ישפיע על הקשר בין האם לתינוק?

תכנון המשפחה אינו קשור רק לתכנון הילודה

תכנון המשפחה הוא גם תכנון אשר עשויי להשפיע על מערכת היחסים של האם ושל העובר שלה.

ההבדל בין תינוק רצויי ומתוכנן, לבין תינוק לא מתוכנן, ולעיתים לא רצויי, עשויי להשפיע על הקשר של האם עם ילדה. כדאי לדעת מהם ההיבטים של הקשר הזה, כדי למנוע מראש בעיות עתידיות אשר עלולות להיווצר בעקבותיו.

כאשר הילד מתוכנן ורצויי, יש לנו אנרגיה ומשאבים להתכונן לקראת הלידה והתינוק. יש לנו אנרגיות חיוביות הנקשרות להריון עצמו. לחוויית ההיריון והלידה, ולקשר העתידי שלנו עם התינוק, שהיה רצויי בחיינו והגיע אליו בתכנון.

גם כאשר התינוק רצויי, עלולים להשתבש דברים בדרך, ולעיתים תינוק רצויי הופך לתינוק פחות רצויי, למשל בגלל ציפייה מוגזמת של האם, אכזבה מהתינוק, אכזבה מתפקיד ההורה ועוד.

תינוק שאינו מתוכנן

תינוק שאינו מתוכנן- יכול להיות הפתעה לאימו. הפתעה חיובית או שלילית.

מחד תחושה שהתינוק הזה הוא מתנה גדולה אשר מאירה את חיי ואני מאושרת על אף הקשיים או על חוסר התכנון מראש. האם תתייחס אליו כאל מתנה נפלאה.

מאידך התינוק עלול להיות גם הפתעה שאינה נעימה. הפתעה שאינה חיובית שתביא איתה התלבטות לגבי גורל התינוק – לחיים או להפסקת הריון, ובהמשך התמודדות עם התוצאות של בחירת האם הנובעות מהחלטתה.

במידה ותתקבל החלטה על הפלה – יש נשים שתתייחסנה להפלה בקלות ראש, ותמשכנה את חייהן כאילו דבר לא קרה.

אך יש נשים שההפלה תגרום להן צער וכאב גם שנים רבות לאחר ההפלה. יש נשים שירגישו שהעובר שלא נולד מלווה את חייהן כפצע שאינן יכולות לכפר עליו לעולם.

עד שאישה לא תעבור הפלה, היא לא תוכל לדעת כיצד היא תחווה אותה.

כעס על התינוק הלא רצויי

אם אישה תחליט להביא את תינוקה לאוויר העולם, היא עלולה להרגיש כלפיו כעס על כך ששינה את תכניותיה. שחייה היו יכולים להיות אחרים אלמלא הלידה. שמצבה הכלכלי היה יכול להיות אחר, או בחירותיה בחיים היו יכולות להיות שונות, ומוצלחות יותר.

במקרים אלו, יש גם הבדל גדול בין נשים נשואות לנשים רווקות.

יש נשים שצריכות בעת הריון לא צפוי להתמודד גם עם השאלה  - האם בן זוגן השותף להריון, ירצה להיות שותף לחייהן, ושותף לתוצאות ההיריון הלוא מתוכנן.

כניסה להריון מתוכנן על ידי האם כאמצעי תחבולתי לחתונה

יש נשים המקוות שכניסה להריון, תשמש בידן כלי שיוביל או ישנה מהלכים בחייהן. הן חושבות שהריון שיושג על ידי ללא שיתוף בן הזוג יגרום לו להתחתן עימן, לגדל איתן את ילדם המשותף, ולחיות עימם באושר ובעושר.

גם במקרים אלו לעיתים יש סוף טוב. יש נשים שבאמת יצליחו להגשים את מטרתן דרך ההריון והתינוק שייוולד להן, שהופך עוד לפני לידתו לאמצעי, לשקר ולתחבולה להשיג גבר.

במקרים פחות משמחים, בן הזוג ייפרד מהאם, ישמור או לא ישמור קשר עימה ועם הילד. ישלם או לא ישלם דמי מזונות. ומה צפויה האם להרגיש כלפי הילד? האם הילד העתידי ישמח אותה ואת חייה? האם הוא יהפוך להוכחה חיה לחוסר המימוש שהוטל עליו ועל אכזבה קשה של האם?

גניבת זרע

יש נשים שרק רוצות ילד מבן הזוג. גם במצבים אלו הילד מתוכנן אצל האם, אך לא מתוכנן אצל האב. נשים אלו יודעות כי הן רוצות בילד, אך אינן מודעות לכל ההשלכות של הילד על חייהן. או נשים אחרות שבהחלט מודעות להשלכות ובכל זאת מסיבה זו או אחרת בוחרות לגנוב זרע מגבר. נשים אלו אינן יכולות לצפות את תגובת האב לתינוק ולהריון, ולהתערבות האב בחייהן.

במקרים של נשים נשואות. ילד לא מתוכנן יכול לגרום למריבות קשות בין בני הזוג, ולשמירת טינה הדדית. יש לי חברה טובה שבעלה תכנן ילד אחד. אשתו תכננה מראש 4 ילדים, וכל ילד נוסף היה כביכול טעות מתוכננת על ידה.

תחשבו על העובר/תינוק/הילד שלכם

אם נכנסתן להריון לא מתוכנן ויש לכן כבר ילדים, נסו לחשוב עם עצמכן האם יהיה הבדל ביחס שלכן לתינוק הלא מתוכנן לעומת הילד/ים שנולדו מהריון מתוכנן?

פעמים רבות אני שומעת, לצערי, מאמהות, שהן קשורות יותר, אוהבות יותר ומרגישות שהן אמהות טובות יותר לילדים שהן רצו ותכננו.

הילדים הלא מתוכננים סובלים מקול אחר של האם, מיחס אחר, מתחושה שהם, או אביהם אשמים בשינויי בתכניות האם או בחלק הפחות טוב בחייה.

ילד לא מתוכנן לא גרם לכן עוול. הוא אינו אשם בתחושות שלכן ובהשפעה של תכנון לקויי שלכן על חייכן.

גשו לטיפול, ואפשרו לילד שלכם חיים מלאים עם אמא אוהבת ומעניקה.

תכננו את המשפחה שלכן

תכננו את המשפחה שלכן, תכננו את הילדים שאתם רוצים שיהיו לכם. אל תשתמשו בתינוק או בהריון כאמצעי תחבולה. השתמשו באמצעי מניעה – ואל תגידו לי זה לא יקרה.

אהבו את ילדכם באשר הם – מתוכננים או לא מתוכננים.

אך אם אתם מרגישים שיש לכם תחושות לא טובות כלפי הילד שלכם, או כלפי ההריון. עזרו לעצמכם לפתוח דף חדש, הילד שלכם לא אשם בחוסר התכנון שלכם. הוא לא צריך לשלם את המחיר.

המאמר באדיבות שמלות כלה ו מסיבת רווקים




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו